Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

skal have et nyt tv til spil på med min konsole skulle også gern kun steam film også vide fra min pc

har kikke på Ue40B8050 tro 200hmz skulle vær rigtig godt til min xbox 360(bruge ikke hdmi stike compaside/hd isted)er noget ander tv der ud som kun vær gode til formål (37-46 tommer min/max)
skal dog vær fullhd
Af thoka
err den her tråde var et spørgemål om ander tv der kun opfyld de behov (den ander tråde var et sprøgmål til ue40b8050)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De 200 Hz er stadig ikke en fordel ved brug af Xbox, da det introducerer input lag. Systemet virker ikke ordenligt i praksis, så du bør ikke vælge TV på dén baggrund.

Vi har for få erfaringer med B8000-serien til at kunne give svar på om den er bedre end B7000 (som ikke anbefales pga. slør).

Vi har en liste over TV vi anbefaler til brug med konsoller her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Det er dog ikke dem alle der har DLNA funktionalitet.
Af thoka
har kikke lidt på sony 40w5500 fra anberfaling
med kan ikke find ud af om den motage hd gemmen komposit strikke some xbox 360 bruge til det
hvordan virker sony 40w5500 some monitor for pc efter some steam ting fra tv ikke virker som om det ikke har mange codex det kan tag
Af nasmar
Du vil både få en større responstid og et bedre billede ved at vælge en evt. panasonic x10y og s10/g10 (kommer vel an på pengepungen)

Ligegyldigt om det er full-hd når du ikke er over 50", derudover bør du sætte xboxen til 720p, hvilket gør X10y et oplagt valg.
Af thoka
er ikke rigtig glade ved tænk om en plasma skærme har kun hørt meget dårlige ting om dem (begger 2 er dog billeg en 40we8050 samsung)vil prøve læse lige op på dem
Af thoka
hvad er forskell på Panasonic TX P42G10 og Panasonic TX P42G10E ?
se dog ikke ud til at de har en port til hd fra min xbox360 efter some den ikke bruge hdmi stike

brænder billed ikke også fast på plasma skræme ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G10 vs. G10E blev der skrevet om så sent som i går. Brug søgefunktionen her i forum.

Ligeledes, så er der skrevet utallige tråde om plasma-TV generelt. Vi har endda en hel artikel om plasma vs. LCD i vores fokussektion på forsiden.
Af nasmar
kort:

burn-in på panasonics nye modeller er så godt som aflivet - på andre plasma skærme såsom lg og samsung kan der være tendens til rentention (mild form af burn-in), men er absolute ikke noget du skal være bekymret for på panasonics modeller.

Selvfølgelig skal du ikke misbruge den total - f.eks. lade den stå med det samme skærmbillede i flere døgn i træk - så vil den nok ikke have det så godt, men sådan er det jo med alting, hvis det bliver misbrugt!

x10y har 3 hdmi porte til din xbox, så ingen problemer der, 1 på siden go 2 bagi (så vidt jeg husker) - g10 har vidst en mere...
edit: port til din xbox360 harddisk? Har jeg nu aldrig hørt om på nogen skærme... og til 360 kan du da få et hdmi-stik til, skal du bare ud og købe ved siden af (= bedre billed) ? :s
Af thoka
min xbox 360 er fra da de kom udkomme så der ikke hdmi stike me hd-comportside (5 små stike) køre fint hd 1080p eller 1080i er bare ikke så mange tv der har stike til det har kun set hos min venne samsung tv
Af nasmar
ja der er vel av i, så skal du jo bare have et kabel med hdmi i den anden ende?

min egen xbox er da fra 06 - og her er det ihvertfald muligheden