Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim Jones
Jeg har kigget mig omkring efter en ny skærm. Den skal være 40/42" og bruges til TV (meget sport) og film. Jeg har endnu ikke en Blueray afspiller, men det får jeg jo nok. Jeg har et budget på +/- 10.000,- Jeg har set på Panasonics G10 som har fået flotte anmelderser, men som jeg kan forstå har lidt problemer med at de hakker ved Blueray afspilning? Derudover har jeg set på Samsung og faldt jo fuldstændigt for deres sindsygt fede LED design. Men skal man holde så fra LED? Jeg har set at de har lavet 6, 7, 8 og 9 serien. Man kan få 6 og 7 serien relativt billigt, men skal jeg op i 8 eller 9 for at få noget ordentligt? Til sidst har jeg set på Sony og deres 40Z5500. En super flot skærm. Jeg synes ikke at Sony er nævnt så meget. Hvordan er det i forhold til de andre?

Jeg håber at I udfra dette måske kan pejle mig ind på hvilken retning jeg skal kigge, da jeg som I nok kan høre ikke har den store indsigt i denne verden.

På forhånd tak.

Kim.
Af Kim Jones
Er der nogen der kan guide mig lidt? Jeg ved at det er en stor diskussion om man skal vælge plasma eller LCD, men nu har jeg fx set på disse 3 mærker. Er der noget man kan fremhæve mere end andet? Hvad mener folk om LED fra Sony og Samsung kontra deres "almindelige" skærme? Jeg kiggede osm sagt på Pana G10 indtil al virakken kom frem. Nu har jeg så set på Samsung (mest pga af deres LED) og så har jeg set på Sonys 40Z5500 og deres LED, som dog ligger over mit budget. Hvad er folks erfaringer med disse skærme/mærker? Jeg skal som sagt have mig en skærm på ca. 40" og gerne til max 15.000,- TV - primært sport og Film - køber nok en Blueray.

Derudover kan jeg godt lide at alt er gemt væk og der ikke er en grim højttaler på skærmen. Dette betyder vel nok at jeg skal have mig noget seperat lyd. Jeg vil ikke have baghøjt. så det skal gerne være noget front der ikke fylder for meget. Nogen forslag til dette også. Da jeg gerne vil bruge anlægget som til musik også, så foreslog hifiklubben mig at bruge B&W's lille rumskib med iPod "holder" foran. Nogen erfaringer?
Af rasmus_olsen
Jeg vil tror den generelle holdning her på forumet er at plasma levere bedre billed kvalitet end LCD. Ud fra dine krav med størrelse, pris, sport, film og blueray vil det nok være et Panasonic V10 der passer bedst til dig.