Marlowe skrev:Jeg vil på ingen måder forsvare en butik der optræder uetisk. Men at antyde det skulle være deres forretningsgrundlag at snyde deres kunder er jo fuldstændig latterligt og det var det der var min anke.
Jeg har ikke antydet at Elgigantens forretningsgrundlag er at snyde sine kunder. Jeg citerede bare overskrifterne fra en række kedelige sager, hvor Elgiganten har begået dårlig forretningsskik og brud på købeloven.
Tillid er mindst lige så vigtig ved køb i fysiske butikker som ved web-handel og derfor synes jeg det er fornuftigt at læse om andres erfaringer inden køb. Ellers ender man med selv at skrive negative anmeldelser senere 
Men hvis en butik omsætter for så stort et beløb, så vil der altid opstå fejl og der vil altid være kunder der er ude for en uheldig oplevelse. Hvis du holder de 136 anmeldelser - hvoraf måske 75% af dem er utilfredse - op i mod det antal kunder de reelt har, så er det vel næppe repræsentativt. Elgiganten har vel næppe lige så tilfredse kunder som et Panasonic Center, men nok et sted midt i mellem. En side hvor forhandlere anmeldes vil formentlig give et billede af, at fysiske butikker er stinkende dårlige og internet butikker er rigtig gode. Det mener jeg der er flere grunde til. Bl.a. at kunder der handler på nettet, nok i højere grad ved hvad de vil have og derfor ikke laver et fejlkøb. Derudover vil sådan en side nok oftere tiltrække utilfredse kunder til fysiske butikker, da man nok aktivt søger et sted at proklamere sin utilfredshed, hvor en internet butik får kommentarer fra alle kunder, da flere af deres kunder bliver opfordret til at skrive om deres oplevelse. Tilfredse som utilfredse.
Du bruger et eksempel, hvor en bruger har skrevet, at Elgiganten nægter at bytte, reparere eller tage retur. Der er helt sikkert tale om en uheldig oplevelse. Men det er vel næppe den fulde sandhed?
Jeg tror ikke vi er så uenige som det måske kan fremstå af denne debat. Kan Elgiganten gøre det bedre? You bet on it! Men jeg mener bare det er useriøst at bruge trustpilots hjemmeside som en sandhed om hvordan Elgiganten er som virksomhed. Og ligefrem bruge den side som et argument for overhovedet at handle der mener jeg stadig er overdrevet.
Jeg skal ikke forsvare Elgiganten. Hvis et Panasonic Center havde samme pris på et given produkt, så ville jeg nok vælge at købe der. Men at betale ekstra for at undgå at handle i Elgiganten ville jeg ikke.
Men hvis vi bruger eksemplet med en kunde der helst vil købe fra en fysisk forretning, ville du så vælge at give 888 kr. ekstra for at købe det i Bilka frem for Elgiganten?
(Du vil nok svare du hverken vil købe det i Bilka eller Elgiganten)