Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TvHomer
Nå, nu kan kæresten ligepludselig bedst lide LCD, så jeg vil meget gerne høre folks erfaringer med dette tv, særligt mht. yousee.

Godt som skidt, lad mig venligst høre jeres brugererfaringer?
Af Storgaard
Jeg har 46W5500 på et YouSee signal, og jeg er fuldt tilfreds med det.
DR og TV2 signalet (i digital version) står næsten som HD og HD kanalerne er bare tip-top.
Det eneste, der er lidt kikset (i mine øjne) er DLNA funktionen - den er ikke implementeret super godt, og det er bl.a ikke lykkedes mig at afspille en video fra min PC via DLNA.
Nu har jeg imidlertid alligevel planer om at anskaffe mig en PS3 (pga BluRay), og denne maskine fungerer upåklageligt som medieafspiller, så jeg klarer mig med den "mangelfulde" DLNA funktionalitet (Håber dog, der kommer noget opdatering senere)

/Sten
Af TvHomer
Hej og mange tak for dine erfaringer.

Har du et Ca-modul, så du kan se alle progrqammer digitalt? Og hvis du har, hvordan virker det så? Er der problemer med kanalrækkefølgen, som folk rapporterer om med Samsungs tv, eller kan emd Sony´en selv vælge hvordan de skal ligge?

Har du haft problemer med at se film fra pc´en med et almindeligt hdmi eller lign. kabel?
Af TvHomer
Cmon er der ikke andre der har dette tv?
Af make
Jeg har et 46W5500 med et CA modul fra Yousee og det fungere glimrende. Jeg kan se alle kanaler digitalt, måske med undtagelse af kanal københavn, den er jeg i tvivl om. Jeg har ikke prøvet at ændre på kanalrækkefølgen endnu.
Af Storgaard
Hej - beklager forsinkelsen, men jeg kan jo ikke være online hele tiden ;)

Jeg har et viaccess CA modul og et programkort fra YouSee - det spiller helt fint, når du lige indtaster de rette data (en frekvens plus et netværks ID - oplysningerne kan findes på YouSee's hjemmeside eller andre steder på nettet)
En søgning på mit TV gav ca 200 digitale services, og de blev naturligvis som default listet i en "tilfældig" orden (radiokanaler dog for sig selv oppe i 600-numrene mener jeg, det er), men TV'et har naturligvis mulighed for at flytte disse kanaler rundt på de programpladser, du måtte ønske. Jeg ved endnu ikke, om man har mulighed for at editere en enkelt kanal (hvis den af en eller anden årsag skulle blive flyttet - er det overhovedet sktuelt med digitalt signal?), eller om du skal lave en helt ny søgning med efterfølgende sortering af kanalerne igen - jeg har simpelthen ikke haft behovet for det endnu.

EPG'en fungerer også fint, så hvis man ikke gider sortere alle kanalerne, så kan man da bare vælge program direkte fra EPG'en, men den er (vistnok) organiseret i samme (u)orden som dine kanalpladser..

Jeg har haft lånt en PS3 (skal snart have min egen!!) og der har overhovedet ikke været problemer med at få det til at køre med HDMI kabel (99 kr for 3 meter i THansen - tror det var 59 el 69 for 1 meter) - PS3'eren spurgte selv, om den skulle indstille til optimale settings over HDMI og det kørte bare. Jeg har også haft min laptop tilsluttet via HDMI og det fungerer også helt efter planen - jeg skulle lige tweak'e den (laptoppen), så jeg kunne spille en rippet DVD i fuldskærm på TV'et, men det har indtil videre spist, hvad jeg har fodret det med rent signal mæssigt (også en Wii med komponent video signal)

Eneste ankepunkt indtil videre har været DLNA funktionaliteten. Musik fungerer OK - billeder tager for evigt om at loade, og video har jeg ikke fået til at spille overhovedet (altså over DLNA via ethernet - direkte fra USB drev er der ingen problemer) Jeg har sendt Sony Support en mail, men har intet hørt. Som nævnt ovenfor agter jeg at anskaffe mig en PS3, og her fungerer det hele upåklageligt via netværk, men om det evt skyldes, at PS3 kan "nøjes" med en UPnP server, det kan jeg ikke svare på pt. Jeg vil gerne lave en masse test på det, men synes ikke lige, at jeg har tiden til det.

Spørg endelig, hvis du vil vide noget mere specifikt..

/Sten
Af TvHomer
Hej Sten

Mange tak for dine udførlige kommentarer.

Vedr. kanalindstilling, når skærmen selv har fundet kanalerne, siger du så at man selv kan ligge dem i den rækkefølge man ønsker. Feks. Dr på kanal osv., hvis tv´et af en eller anden årsag ikke selv vil placere den der?

Er du (og I andre) tilfreds med billedkvaliteten?

Hvad er det nu lige EPG´en er?
Af hest
Nu bliver jeg helt i tvivl, men findes der tv i dag der ikke kan flytte rundt på digitale kanaler fra kabeltv? Skal selv have et tv med dvb-c tuner snart, men er det virkeligt noget man skal være nervøs for at tv'et ikke kan?

Lyder bare ufatteligt for mig at det ikke skulle virke på alle tv.
Af Nillerba
hest skrev:Nu bliver jeg helt i tvivl, men findes der tv i dag der ikke kan flytte rundt på digitale kanaler fra kabeltv? Skal selv have et tv med dvb-c tuner snart, men er det virkeligt noget man skal være nervøs for at tv'et ikke kan?

Lyder bare ufatteligt for mig at det ikke skulle virke på alle tv.
Har selv lige købt en sony 40w5500 sidste uge, du kan selvfølgelig lægge kanalerne som du vil. Jeg er fint tilfreds med det TV

Nils
Af Storgaard
TvHomer skrev:Vedr. kanalindstilling, når skærmen selv har fundet kanalerne, siger du så at man selv kan ligge dem i den rækkefølge man ønsker. Feks. Dr på kanal osv., hvis tv´et af en eller anden årsag ikke selv vil placere den der?
Ja - du kan selv jonglere rundt med kanalplaceringerne som det passer dig :)
TvHomer skrev:Er du (og I andre) tilfreds med billedkvaliteten?
Jeg er i hvert fald fuldt tilfreds, men jeg er nok heller ikke den mest kritiske i dette forum ;)
TvHomer skrev:Hvad er det nu lige EPG´en er?
EPG er Elektronisk Program Guide - altså en oversigt over hvilke programmer, der kommer hvornår på hvilke kanaler.

/Sten
Af tnepres
Hvis du ikke kan få dlna til at virke er det nok fordi du ikke sender i det rigtige format.

Prøv at streame med programmet vlc (gratis, kræver ingen codec), så slipper du for at konvertere filmen hvis du har den liggende i forkert format.
Af TvHomer
Hej Hest

Samsung skulle vist have problemer med kanalrækkefølgen, synes jeg at kunne læse mig til herinde.