Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cannavaro
Hehe G10 får 6 ud af 10 stjerner :o

Jeg er meget overrasket over, at billedkvaliteten får et 6-tal, og man får da alligevel ret meget for pengene, hvilket et 6-tal i "Prisvärde" ikke ligefrem indikerer.

Men karaktererne ud fra "Funktioner/anslutningar", og "Användarvänlighet", er mere rigtig. Panasonic er bagud på disse områder, og fint at der er nogen anmeldere som også lægger fokus på denne del.

Og så får deres "600 Hz Sub-Field Drive" også lidt kritik hen af vejen. Panasonic har gjort Samsung følgeskab med at pynte gevaldigt på nogle af deres specifikationer.
Senest rettet af cannavaro 25 apr 2009, 11:52, rettet i alt 1 gang.
Af Otto J
Leviathan skrev:Se også: http://m3.idg.se/2.1022/1.224458/stort-test-8-lyx-tv

Overraskende bedømmelse, jeg ser dem som ikke så glade for Plasma-tv, underligt nok. Men hvis man gerne vil have et af de nye Samsung LCD-tv, er det en god bedømmelse ;)
Jeg ved godt det er lidt nemt at skyde anmeldelser ned man ikke er enig i, men de anmeldelser er godt nok tynde efter min mening. Eksempel, klippet fra deres anmeldelse af Philips 9803, som de kalder "en drøm for indstillingsfanatikeren":
"Detta är helt klart en tv för den som vill bestämma helt och hållet över bilden. Bland annat hittar vi här möjligheten att ställa in vitpunkten separat för rött, grönt och blått. Och som om inte det är nog så kan du även ställa svartpunkten för både rött och grönt."

En hvidbalance-kontrol, UUUUHHHH, VIIIILDT!!! Jeg kan slet ikke få luft. Det er der jo kun, hvad, 95% af alle andre tv på markedet der har. Og formuleringen omkring den antyder ret så kraftigt at de ikke har nogen som helst idé om hvad den indstilling overhovedet gør. Efter min mening kan man lige så godt slå plat og krone, som lytte til sådan en anmeldelse.

EDIT: Lad mig i den forbindelse lige rose Flatpanels for deres anmeldelser. Der er altid småting jeg personligt ville have gjort anderledes, men i alt væsentligt er anmeldelserne her på siden mere seriøse end 99% af det man finder på udenlandske sider. Dette er et godt eksempel.
Af cannavaro
AV Precision skrev:
Leviathan skrev:Se også: http://m3.idg.se/2.1022/1.224458/stort-test-8-lyx-tv

Overraskende bedømmelse, jeg ser dem som ikke så glade for Plasma-tv, underligt nok. Men hvis man gerne vil have et af de nye Samsung LCD-tv, er det en god bedømmelse ;)
Jeg ved godt det er lidt nemt at skyde anmeldelser ned man ikke er enig i, men de anmeldelser er godt nok tynde efter min mening. Eksempel, klippet fra deres anmeldelse af Philips 9803, som de kalder "en drøm for indstillingsfanatikeren":
"Detta är helt klart en tv för den som vill bestämma helt och hållet över bilden. Bland annat hittar vi här möjligheten att ställa in vitpunkten separat för rött, grönt och blått. Och som om inte det är nog så kan du även ställa svartpunkten för både rött och grönt."

En hvidbalance-kontrol, UUUUHHHH, VIIIILDT!!! Jeg kan slet ikke få luft. Det er der jo kun, hvad, 95% af alle andre tv på markedet der har. Og formuleringen omkring den antyder ret så kraftigt at de ikke har nogen som helst idé om hvad den indstilling overhovedet gør. Efter min mening kan man lige så godt slå plat og krone, som lytte til sådan en anmeldelse.
Hehe det kunne godt ligne en anmeldelse fra f.eks. Ekstra Bladets eller BT's fantastiske Journalister:)

Men på nogle punkter rammer de dog ganske fornuftigt.
Af Otto J
cannavaro skrev:
Hehe det kunne godt ligne en anmeldelse fra f.eks. Ekstra Bladets eller BT's fantastiske Journalister:)

Som en af mine venner ynder at sige: Blind høne kan også finde et korn! 8)

Selvfølgelig er jeg lidt hård her, men det irriterrer mig voldsomt at der generelt er en så kraftig mangel på kvalificeret, professionel men uafhængig rådgivning til forbrugerne.
Af cannavaro
AV Precision skrev:
cannavaro skrev:

Som en af mine venner ynder at sige: Blind høne kan også finde et korn! 8)

Selvfølgelig er jeg lidt hård her, men det irriterrer mig voldsomt at der generelt er en så kraftig mangel på kvalificeret, professionel men uafhængig rådgivning til forbrugerne.
Men en blind høne finder aldrig guldkorn:)

Kan vi ikke på et tidspunkt forvente, at du dukker op i Tv eller i aviserne i en eller anden for for sammenhæng indenfor din ekspertise, og ligesom deler din enorme viden ud til det ganske land? Dét mangler vi i dén grad.

TV2 og DR1 har da ofte udsendelser omkring noget vedrørende fladskærme eller lignende, men det er vel selvfølgelig ikke op til dig, hvem og hvad de ønsker at bringe!! Du må da have fået henvendelser?
Senest rettet af cannavaro 25 apr 2009, 13:16, rettet i alt 2 gange.
Af Leviathan
Fuldstændig enig AV Precision!

For mig at se er det da meget mystisk at give Panasonic 6 ud af 10 i billedkvalitet, og samtidig give Samsungs LCD 9! Samtidig påstår de at Samsungs B7050 har ligeså godt sortniveau som Pioneer Kuro uden nogen som helst form for dokumentationsmåling...Det lugter langt væk af at dette testpanel favoriserer LCDpanelet!

Jeg tror Flatpanels bedømmelse bliver en smule anderledes...
Af Otto J
cannavaro skrev:
Kan vi ikke på et tidspunkt forvente, at du dukker op i Tv eller i aviserne i en eller anden for for sammenhæng indenfor din ekspertise, og ligesom deler din enorme viden ud til det ganske land? Dét mangler vi i dén grad.
Det ved jeg ikke. Der er flere issues i dét: For det første, så er jeg vel lidt langhåret at have med at gøre, folk som Nikolaj Sonne og Henrik Peulicke tror jeg er bedre til at formulere sig på en måde der er forståelig for den brede befolkning, hver på sin måde. Jeg håber i hvert fald personligt at Nikolaj Sonne kan få så meget succes med So ein Ding, at han får noget mere sendetid. Jeg tror min plads hører mere til i den lidt tungere ende, og så kan jeg måske påvirke folk som Nikolaj Sonne og andre journalister til at levere mere kompetent information, så jeg ender med at højne informationsniveauet lidt mere indirekte.

For det andet, så er jeg alt andet lige i sidste ende forhandler. De fleste journalister vil opfatte mig som sådan, og derfor ikke rigtigt kunne bruge mig som neutral observant. Min oprindelige idé med AV Precision var at levere udelukkende konsulent-arbejde, og så ville jeg måske være mere synlig i den slags situationer - men det har jeg desværre ikke kunnet få til at løbe rundt, så jeg har affundet mig med at stå i forhandlerens rolle i stedet.

For det tredje, så bryder jeg mig ikke om at lobbye mig ind i pressen, da jeg netop mener at lobbyisme styrer alt for meget om hvad der omtales og hvad der ikke gør - og så synes jeg ikke jeg samtidig kan deltage i det selv.

Jeg vil vende det om og sige at hvis jeg rent faktisk troede på at det kunne lade sig gøre at få folk til at betale for ordentlig rådgivning, så havde jeg måske fra start selv startet op i et special-magasin, evt. netbaseret, hvor jeg kunne rådgive fuld tid. Og udover at jeg tror det vil være svært at få abonnenter nok, så har jeg lært at jeg skal holde mig til det faglige, og lade andre styre det administrative - hvis jeg selv skulle starte op i noget egentlig presse, ville der gå så meget tid med administration at jeg ikke ville kunne udføre dét det egentlig drejer sig om. Så jeg ville være afhængig af samarbejdspartnere der tror så meget på det at de vil investere tid og penge i projektet. Men blev jeg tilbudt en fuldtidsstilling som journalist med speciale i radio/tv, så ville jeg faktisk overveje det ,meget seriøst. Det er bare svært at se hvor det skal komme fra - mig bekendt findes der ikke så meget som én journalistisk medarbejder i landet der på fuld tid beskæftiger sig med radio/tv udstyr.
cannavaro skrev: TV2 og DR1 har da ofte udsendelser omkring noget vedrørende fladskærme eller lignende, men det er vel selvfølgelig ikke op til dig, hvem og hvad de ønsker at bringe!! Du må da have fået henvendelser?
Yderst sjældent, men det er da sket - fra mindre medier dog.
Af Otto J
Et af problemerne er, at jeg er ret sikker på at hvis jeg sagde hvad jeg rent faktisk mener om forskellige tv i en stak anmeldelser, så ville jeg meget hurtigt løbe tør for producenter der har lyst til at låne mig udstyr.
Af xcardman
problemet med mange anmeldelser er at lægger mere vægt på betjening og andre ting, end de kigger på billedekvaliet. et 7070 har ikke led med local dimming, så det kan aldrig bare komme i nærheden af et pio kuro.
en 7070 er helt almindelig lcd skærm som alle andre, som så er blevet lidt bedre.
Utroligt som samsung har udnyttet betegnelsen LED.
nej deres nye 9 serie, den bliver meget mere spændende og følge.
det bliver jo en rigtig led skærm

den anmelder har da drukket af natpotten

e også: http://m3.idg.se/2.1022/1.224458/stort-test-8-lyx-tv

at give en g10 6 er en ting. men at give en sony x4500 7 som på mange områder faktisk er langt bedre end både g10 og en samsung.

Han har vil ikke tændt skærmen, men kun kigget på design.
der vil jeg så give ham ret, en 7070 er en rigtig flot skærm
Af Otto J
xcardman skrev:problemet med mange anmeldelser er at lægger mere vægt på betjening og andre ting, end de kigger på billedekvaliet. et 7070 har ikke led med local dimming, så det kan aldrig bare komme i nærheden af et pio kuro.
Spørgsmålet er OM LED med local dimming nogensinde kommer til dét - local dimming kræver en særdeles omfattende ekstra signalbehandling, for at få gamma-forløb og farvemtænings-forløb til at fungere. Ingen af dem jeg har set på har fungeret optimalt i dén henseende, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken på at det ikke kan lade sig gøre. Jeg glæder mig til at se nærmere på Dolby HDR teknologien, hvor der netop er udviklet kraftigt på dette område. Men som udgangspunkt er local dimming at betragte som "snyd", der medfører nogle nye problemer - hvoraf nogle af dem ikke er så iøjnefaldende så længe man ikke forsøger at opnå en korrekt gengivelse alligevel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
AV Precision skrev:
EDIT: Lad mig i den forbindelse lige rose Flatpanels for deres anmeldelser. Der er altid småting jeg personligt ville have gjort anderledes, men i alt væsentligt er anmeldelserne her på siden mere seriøse end 99% af det man finder på udenlandske sider. Dette er et godt eksempel.
Konstruktiv kritik er altid velkommen. Det er sådan vi bliver bedre.