cannavaro skrev:
Kan vi ikke på et tidspunkt forvente, at du dukker op i Tv eller i aviserne i en eller anden for for sammenhæng indenfor din ekspertise, og ligesom deler din enorme viden ud til det ganske land? Dét mangler vi i dén grad.
Det ved jeg ikke. Der er flere issues i dét: For det første, så er jeg vel lidt langhåret at have med at gøre, folk som Nikolaj Sonne og Henrik Peulicke tror jeg er bedre til at formulere sig på en måde der er forståelig for den brede befolkning, hver på sin måde. Jeg håber i hvert fald personligt at Nikolaj Sonne kan få så meget succes med So ein Ding, at han får noget mere sendetid. Jeg tror min plads hører mere til i den lidt tungere ende, og så kan jeg måske påvirke folk som Nikolaj Sonne og andre journalister til at levere mere kompetent information, så jeg ender med at højne informationsniveauet lidt mere indirekte.
For det andet, så er jeg alt andet lige i sidste ende forhandler. De fleste journalister vil opfatte mig som sådan, og derfor ikke rigtigt kunne bruge mig som neutral observant. Min oprindelige idé med AV Precision var at levere udelukkende konsulent-arbejde, og så ville jeg måske være mere synlig i den slags situationer - men det har jeg desværre ikke kunnet få til at løbe rundt, så jeg har affundet mig med at stå i forhandlerens rolle i stedet.
For det tredje, så bryder jeg mig ikke om at lobbye mig ind i pressen, da jeg netop mener at lobbyisme styrer alt for meget om hvad der omtales og hvad der ikke gør - og så synes jeg ikke jeg samtidig kan deltage i det selv.
Jeg vil vende det om og sige at hvis jeg rent faktisk troede på at det kunne lade sig gøre at få folk til at betale for ordentlig rådgivning, så havde jeg måske fra start selv startet op i et special-magasin, evt. netbaseret, hvor jeg kunne rådgive fuld tid. Og udover at jeg tror det vil være svært at få abonnenter nok, så har jeg lært at jeg skal holde mig til det faglige, og lade andre styre det administrative - hvis jeg selv skulle starte op i noget egentlig presse, ville der gå så meget tid med administration at jeg ikke ville kunne udføre dét det egentlig drejer sig om. Så jeg ville være afhængig af samarbejdspartnere der tror så meget på det at de vil investere tid og penge i projektet. Men blev jeg tilbudt en fuldtidsstilling som journalist med speciale i radio/tv, så ville jeg faktisk overveje det ,meget seriøst. Det er bare svært at se hvor det skal komme fra - mig bekendt findes der ikke så meget som én journalistisk medarbejder i landet der på fuld tid beskæftiger sig med radio/tv udstyr.
cannavaro skrev:
TV2 og DR1 har da ofte udsendelser omkring noget vedrørende fladskærme eller lignende, men det er vel selvfølgelig ikke op til dig, hvem og hvad de ønsker at bringe!! Du må da have fået henvendelser?
Yderst sjældent, men det er da sket - fra mindre medier dog.
Mvh. Otto