Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu er jeg så heldig at jeg ikke ser sport pånær lidt nfl i ny og næ.

Og mit tv kiggeri er max en top gear eller et par csi afsnit. Ellers er alt enten film og serier på dvd/bd eller xbox spil.

Jeg har altid sagt at sport er farligt og dumt :D
Af Toga
Hej,

Jeg er ny bruger og har slet slet ikke forstand på hverken det ene eller andet (har et 20 år gammelt MX7000 fra B&0 O_O )…jeg lurer dog på det her VT60 og har været oppe og se det i en lokale HIFI-klubben. Billedet er meget lækkert syntes jeg. Klart bedre end de her meget plastic fantastic kontrast pumpede TV fra Samsung. Men det er naturligvis en smagssag.

Det her buzzing og blæsen…altså, hvor slemt er det? Er det på nørd niveau at man ligger mærke til det?. Mht. blæsen - kommer det vel også an på om det hænger klinet op af væggen eller står mere frit bagtil, tænker jeg?

Jeg må tilstå efter at have læst om fænomenet kiggede jeg op HIFI-klubben, hvor der faktisk ikke var særlig meget støj i butikken og TV’et hænger næsten i en afdeling for sig selv og var på mute. Jeg kunne intet høre. Jeg lagde derefter øret til skærmen og ja så kunne jeg høre denne buzzing og blæsen. Det skal nævnes at et Blue Ray film kørte på TV’et….ved ikke om det betyder noget?

På forhånd tak :)

Bedste hilsner,
Thomas
Jeg har haft mit vt60 i 2 uger nu og er mega glad for det. Buzzing hører jeg kun hvis jeg lægger øret til skærmen og hvem gør det?

Blæser støj er der meget lidt af, jeg kan hører det hvis jeg tænker på det og rummet er helt stille, ved alm tv lyd så er der intet at høre.

Heller ingen retention at spore overhovedet!
Buzzing var ikke noget, der generede mig på de to VT50, jeg havde i stuen. Hørte det mest, når jeg spolede over reklamerne (der er en del reklamer med hvid baggrund=buzzing). Jeg har heller ikke set mange klage over det. Men til gengæld en del med problemer med GT50 og især ST50.
Blæserne kunne jeg godt undvære, men til at leve med, da lyden ikke er så irriterende som buzzing. Ikke for mig ihvertfald. Og måske overdøver de den smule buzzing, der er.
Jeg følger med i ejertråden på AVForums, hvor meldingerne foreløbig er, at der er langt mindre retention end på sidste års modeller. Dog er der en enkelt uheldig, der efter at have set to fodboldkampe i træk ikke kan slippe af med logoet igen.
Af kbaggen
Hej,
købt helt sikker plasma, men vent lige til efterået iht. pris, samt iht. hvorledes dette års modeller har det med retention/burn-in.

Har haft bøvl på mit 55ST50, men det gik væk igen ved vedvarende Zoom (dvs. over et halvt år zoom således DR logo blev flyttet væk fra burn-in/kraftig retention område).

Så som andre har sagt, pas på, lav kontrasts, ingen loger de første 1000 timer helst, osv.

Men LED kommer efter min mening slet ikke tæt på et godt plasma.

KBN
Af Danneck
Jeg får min 50" version på fredag, så ja jeg tør godt!

Hvad jeg kan forstå så er det forbedret en del i forhold til sidste år, så håber ikke på at det bliver til et problem.
Af Insignia
Jeg har VT60 og har hatt den i 1 måned. Den var perfekt frem til nå sist lørdag, hvor jeg fikk burn-in :(.Har prøvd rullinge noen timer og også break in DVD i mange timer uten å få bort logoene :(
Af zappedronningen
Insignia skrev:Jeg har VT60 og har hatt den i 1 måned. Den var perfekt frem til nå sist lørdag, hvor jeg fikk burn-in :(.Har prøvd rullinge noen timer og også break in DVD i mange timer uten å få bort logoene :(
Øv !:( . På mit VT50 hjalp rullebjælken ikke på den mørke retention/burn-in. Det eneste, der hjalp var at undgå logoerne (Zoome) i flere dage eller uger. Problemet er bare, at det hurtigt kommer igen, så snart man har logoerne på skærmen igen.Pinligt, at de ikke har løst problemet.
Af lgowner
zappedronningen skrev:Om jeg fatter, at folk kan hidse sig sådan op over at et tv af samme mærke (ikke engang samme model/årgang)som det, de har, bliver kritiseret. Man skulle tro, det var folks førstefødte, det handlede om.
helt enig, kom til at fornærme flatpanels ejere i ris/ros tråden, når jeg nu altså pænt skrev det var brugere af dette forum som var lidt for fokuserede på en type skærm. selvom verden består af så mange andre valg og dem som er mere visuelle end bare godt billed.
Xwingt65 skrev:Men du kan vel forstå min undren, når jeg ny mange steder ser brugere af diverse teknik nørde fora køber både gt50 og vt50 på tilbud lige nu. Hvis modellerne er så ringe som der siges.... ;;)
det er desværre forum som disse, som understøtter din undren, at de overbeviser købere om at det er rette skærm. De skal altid lige fortælle - men det er jo ikke bedste billed . det er jo ikke fordi man siger dem imod, de tror bare kun er folk som ser på billed og ingen andet model eksisterer selv for familier som slet ikke bruger skærmen som det billed de fanatikere oplever, men en informationskilde som aldrig vil være andet, og kaseres lige så hurtigt som de købte det, hvis deres stue ændres eller de vil have andre farver på væggen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så let lader vi os heldigvis ikke fornærme, så slap du bare af.
Brugeravatar
Af edinger
Torben Rasmussen skrev:Så let lader vi os heldigvis ikke fornærme, så slap du bare af.
Det ville sørme også være mærkeligt, hvis I to gæve svende blev fornærmede over en holdningstilkendegivelse om, at visse brugere af forummet, som der bliver skrevet, fokuserer for entydigt på billedkvalitet? ;)
Af lgowner
edinger skrev:
Torben Rasmussen skrev:Så let lader vi os heldigvis ikke fornærme, så slap du bare af.
Det ville sørme også være mærkeligt, hvis I to gæve svende blev fornærmede over en holdningstilkendegivelse om, at visse brugere af forummet, som der bliver skrevet, fokuserer for entydigt på billedkvalitet? ;)
Der fik du lige drejet den til noget positivt, godt set. 8)