23 sep 2009, 02:34
Jeg har talt med LGs service center både mandag og tirsdag. Men status er mere eller mindre den sammen som i fredags: DVB-C kan muligvis aktiveres med en software opdatering og der skal nok en teknikker ud og gøre det.
Service centeret kender ikke til en submodel på PS8000. Og de skulle gerne vide det før de risikere at møde dem ud i byen. Jeg ved ikke om en submodel er ligeså hard som FCC id hvor bare en enkelt komponent er skift, selvom det er til en anden tilsvarende, så skal det ændres. Det tyder på DVB-C kan aktiveres med software.
De ting jeg forholder mig til:
Hvis PS8000 ikke har mulighed for DVB-C og der ikke er nogen planer om at tilføje/aktivere det, burde det vare simpelt at sige desværre, vi tog fejl vi troede du spurgt om en LCD model. Undskyld.
Service centeret kender ikke til en submodel på PS8000. Og de skulle gerne vide det før de risikere at møde dem ud i byen. Jeg ved ikke om en submodel er ligeså hard som FCC id hvor bare en enkelt komponent er skift, selvom det er til en anden tilsvarende, så skal det ændres. Det tyder på DVB-C kan aktiveres med software.
De ting jeg forholder mig til:
- forskellen på DVB-T og DVB-C er frekvens område og modulation
- specs på PS8000 siger ingen DVB-C kun DVB-T
- DTT signalet kan være stærkt nok til man kan modtage digital kanaler gennem kabel stik
- men OP har en PS8000 med DVB-C: 256QAM bliver ikke brugt i DVB-T
- software version på OP TV (3.17.00) er nyere end vores der ikke har DVB-C (3.14.00 og 3.08.00)
- LG har opdateret bruger manuallen og fjernet "kun LCD modeller" fra afsnit om kabel TV
- LG support har på email (15SEP) og i telefon (18SEP) sagt til mig at PS8000 alligevel har en DVB-C
Hvis PS8000 ikke har mulighed for DVB-C og der ikke er nogen planer om at tilføje/aktivere det, burde det vare simpelt at sige desværre, vi tog fejl vi troede du spurgt om en LCD model. Undskyld.