Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af realicebear
Hey alle!

Har kunne læse flere indlæg herinde på dette forum omkring at lg 50ps8000 ikke har DVB-C tuner.

Jeg har selv lige fået overstående tv og kan bekræfte at det ikke passer tv'et HAR DVB-C modtager. Den er dog ikke aktiveret Hvis man i konfig->indstil har valgt land "Danmark" man skal derimod vælge "--"

Håber der var nogen som kunne bruge dette til noget

/Martin
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det virker i hvert fald ikke på mit, selv om jeg gør som du beskriver.
Af kanonkongendk
Er du 100 % på det også fungere ?

Jeg har hørt lg ps8000 kommer i ny version, hvor dvb-c skulle være aktiveret og fuldt fungerende..
Senest rettet af kanonkongendk 12 sep 2009, 13:34, rettet i alt 1 gang.
Af j.b.
Jeg er os med på en lytter.... Det har været meningen fra starten at jeg ville købe dette tv, men blev fravalgt pga. manglende dvb-c.

Har du et fuldstændig model nummer på dit tv? Nummeret må jo være anderledes, end dem som ikke benytter dvb-c.
Af realicebear
Jeg er rimlig sikker på at det virker, har sat det til mit stofa kabel, den har fundet omkring 107 digitale kanaler. De kodet er så bare sort skærm, men dr1 tv2 funger som det skal se evt billeder.

Samtidig i den danske manual hentet fra lgs hjemmeside beskriver hvordan tv'et skal sættes op, det er lige omkring side 66.

[img]http://gemdet.nu/thumb-DCE6_4AAB846D.jpg[/img]

[img]http://gemdet.nu/thumb-86CA_4AAB846D.jpg[/img]

[img]http://gemdet.nu/thumb-445B_4AAB846D.jpg[/img]

[img]http://gemdet.nu/thumb-77F9_4AAB846D.jpg[/img]

/Martin
Af realicebear
Filip_kbh skrev:Det virker i hvert fald ikke på mit, selv om jeg gør som du beskriver.
I følge manualen skulle man kunne tage DVB-C hvis man i land sætter den til "--", "Finland" eller "Sverige", så prøv evt. at sætte den til finland/sverige

Udsnit fra manual:

For at se DVB-C i landene, med undtagelse af Finland og Sverige, skal du vælge '--' som Land i INDSTIL.. Du kan vælge Bruger tilstand eller Fuld tilstand i Auto.indstilling. De tilsvarende hjemme frekvensoplysninger skal muligvis ændres i indstilling i Bruger tilstand, og de tilsvarende oplysninger afhænger af Kabel Service Operatør (SO) i service. Under indstilling i Fuld tilstand, kan nogle kanaler være begrænset til nogle Kabel Service Operatør (SO), og det kan tage lang tid at indstille.
Bemærk
> Din kabeludbyder kan opkræve betaling for dens tjenester, eller kræve, at du accepterer dets elementer og forretnings betingelser.
> DVB-C Kabel fungerer muligvis ikke korrekt med nogle kabeludbydere.
> Kompatibilitet med DVB-C digitale kabeludsendelser er ikke garanteret.

men det kan være at det kun er på de nyere modeller man kan, umiddelbart ville jeg tro at det kan fikses med en software opdatering, hvordan dette fungere aner jeg dog ikke.

/Martin
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Er rimelig sikker på at det er fordi du har en nyere model. Jeg kan også se at der findes 2 forskellige pdf'er til LG 50PS8000, og den ene viser rigtigt nok det du skriver. Men det virker desværre ikke på mit. Jeg må lige ned i kælderen og se hvad der står på stregkoden.

Softwareversionen på mit tv er i øvrigt V03.14.00
Af realicebear
Det var da ærgeligt
Filip_kbh skrev:Softwareversionen på mit tv er i øvrigt V03.14.00
Hvor ser du software versionen henne?

/Martin
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Det ses under 'konfiguration' -> Diagnosticering
Af realicebear
Filip_kbh skrev:Det ses under 'konfiguration' -> Diagnosticering
Ahh ok tak, min siger V03.17.00

/Martin
Af j.b.
Hvordan kan man så være sikker på at det er den "nye" model man får?

Modelnummeret er jo nøjagtig det sammme?
Af hackmann
Sur røv eller? I går bestilte vi et 46" G10 i stedet for 50" PS8000. Eneste minus i min bog var manglende DVB-C (i kones var der også 50" -- ja det kan åbenbart være et minus for mig var det selvfølgelig et plus ;-), og koreansk og ikke japansk).

Jeg hentede lige deres manual. Version 1 siger: "Only for Finland and Sweden in LCD TV Models" siger version 2 "Only for Finland and Sweden"

Hmmm, tid til at sende en mail til LG Nordic og måske stoppe min levering :-|
Af TYBO
Altså....jeg har haft PS8000 længe og kan tage digitale kanaler via kabel (antenneforening).
Har været oppe og snakke om dette før da det undrede mig.