Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abemand666
Illgor skrev:Har ikke set det på det vi har stående. Husk dog lige at de fleste plasma tv lige skal køres lidt til.
Lad det evt stå et par dage med lave lysindstillinger på en demoskive eller noget...
Ja, det kan tænkes at det skal køres til. Jeg prøver dog alligevel lige at høre butikken i morgen for god ordens skyld.

Forfra ses det som lette skygger på lysere ensfarvede baggrunde, og fra siden ligner det nærmest et lærred der 'buler' lidt ud nogle stedet.

Det er næsten umuligt at fotografere(ihvertfald med mine evner), men her er alligevel et par forsøg.

http://dl.dropbox.com/u/11821507/Hvid.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/gr%C3%B8n.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/Plasma%20skygger/1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/Plasma%20skygger/2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/Plasma%20skygger/3.jpg
Af abemand666
Jeg snakkede lige med forhandleren, som sagde at jeg skulle prøve at køre 'ruller'-funktionen et par nætter. De havde haft det samme på et VT20, hvor det gik i sig selv da det var kørt til.

Jeg håber han har ret, da det er en irriterende fejl på en ellers fantastisk skærm.
Brugeravatar
Af MigSelv
abemand666 skrev:Jeg snakkede lige med forhandleren, som sagde at jeg skulle prøve at køre 'ruller'-funktionen et par nætter. De havde haft det samme på et VT20, hvor det gik i sig selv da det var kørt til.

Jeg håber han har ret, da det er en irriterende fejl på en ellers fantastisk skærm.
Hej
Hvis der forefindes en sådan ( rullemenu ), må den være gemt i en servicemenu.
Af Tetris
Hej abemand.

Som du måske kan huske fra 7705 buzz tråden så har jeg også haft 2x 7705'ere gennem stuen og jeg overvejer lige nu at prøve en v20'er.
Så jeg håber du giver en vurdering af den når du har haft den i stuen et par dage for jeg tror vi har lidt de samme kriterier for hvad der er for meget buzz til at vi kan leve med det. :)

På forhånd tak.
Af kennethdoej
Har haft panasonics v20 50" i snart 14 dage og mine umiddelbare erfaringer er positive, dog synes jeg at den støjer noget meget ved meget hvide scener. Har kontaktet forhandleren som ville komme og lytte i morgen. Ellers et kanon godt billede .
Af THM
det er sku noget undeligt noget, mener det har været nævnt i en anden tråd også og at det kun skulle være et problem på 50" modellerne.
men det da pisseirriterende at de ikke acceptere det som en fejl hvis det kan ses tydeligt på en ensfarvet baggrund....
Af abemand666
Ja, det er virkelig frustrerende. Kan du huske hvad den tråd hed? Jeg har søgt lidt og kan ikke rigtig finde andre med problemet.

Er der ikke andre V20 ejere der har den samme fejl?
Af bent Soele
Jeg har nu været den lykkelige ejer af en 50v20 i godt en månede nu,jeg bruger den til spil på ps3 blueray film, nyder lige som dig især natur film (bbc's earth er fantastisk) men nu er jeg nok for meget amatør til at dømme.

Jeg kan ikke sætte en finger på en eneste ting ved den skærm hverken støj ved lyse skærm billeder eller andre af de problemer du nævner, heldigvis.

Kunne være meget sjovt at prøve og se en af de modeller som i snakker om for at se om det bare er mig der er helt bild og døv over for den slags.
Af THM
det er da rart at høre at der også er nogen der er iorden :)
nej jeg kan ikke huske hvad tråden hed, men så vidt jeg husker omhandlede problemet grønlige streger fra top til bund på 50" versionerne af V20 og G20 som jo har samme panel, bortset fra infinite black pro på V20.
Af abemand666
bent Soele skrev:Jeg har nu været den lykkelige ejer af en 50v20 i godt en månede nu,jeg bruger den til spil på ps3 blueray film, nyder lige som dig især natur film (bbc's earth er fantastisk) men nu er jeg nok for meget amatør til at dømme.

Jeg kan ikke sætte en finger på en eneste ting ved den skærm hverken støj ved lyse skærm billeder eller andre af de problemer du nævner, heldigvis.

Kunne være meget sjovt at prøve og se en af de modeller som i snakker om for at se om det bare er mig der er helt bild og døv over for den slags.
Jeg synes også, at det er et super tv på mere eller mindre alle andre områder. Støjniveauet er jeg godt tilfreds med. Den brummer en smule, men det er vand i forhold til de Samsung jeg havde hjemme og slet ikke noget der generer mig.
Af THM
abemand666 skrev:
Jeg synes også, at det er et super tv på mere eller mindre alle andre områder. Støjniveauet er jeg godt tilfreds med. Den brummer en smule, men det er vand i forhold til de Samsung jeg havde hjemme og slet ikke noget der generer mig.
bare ren nysgerrighed, hvis man ser bort fra problemet, hvordan vil du så vurdere billedet på V20 ift. billedet på samsungen?
Af abemand666
THM skrev: bare ren nysgerrighed, hvis man ser bort fra problemet, hvordan vil du så vurdere billedet på V20 ift. billedet på samsungen?
Klart bedre. THX profilen er ganske enkelt glimrende. Sort er dybere og jeg har endnu ikke set skyggen af retention. Desværre lider V20'eren af banding i visse scener, men det generer mig ikke specielt meget.

Det skal lige siges at der var markant forskel på de to samsung jeg havde, men selv den bedste af dem havde tydeligt dårligere sort end V20'eren. Derudover døjede de begge med retention ved almindelig tv kigning. Jeg prøvede mig frem med opsætninger fra denne og andre sider og med en kalibrerings dvd, men det kom aldrig i nærheden af THX profilen.

Dermed ikke sagt at 7705'eren er et skidt tv. Men det kræver i større grad en professionel kalibrering.

Edit: Jeg har ikke måleudstyr osv. så det er udelukkende baseret på subjektive observeringer.