Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af abemand666
Jeg har nu været igennem 2 stk. Samsung PS50C7705, som desværre buzzede for meget til mig.

Derfor overvejer jeg nu et Panasonic V20 istedet. Der er ikke blevet snakket så meget om denne model her på forummet, så jeg vil høre om der er nogle V20 ejere der vil dele ud af deres erfaringer? Jeg vil selvfølgelig gerne høre om der er nævneværdig buzz, men også andre ting I mener der er værd at nævne, både positive og negative.

Jeg har læst alle de tests jeg kunne finde, men der er jo forskel på at teste og eje.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af MigSelv
Ikke fordi det er meget bevendt pt., men V20 er ikke 3d som dit Samsung.
Hvis V20 er skruet sammen som et VT20, er der ikke støjproblemer. Det eneste man kan høre, ved total mute i stuen, er næsten uhørlige ventilatorer. Men du skal anstrenge dig, for at høre de 4 luft flyttere.
Jeg har endnu ikke fundet, dårlig omtale af V20, noget sted på nettet.
PS. : Jeg kender et eksempel på, at udskiftning af panel på 7705 ( 3 stks. det originalt monteret havde pixelfejl, nr. 2 buzzede, nr. 3 var støjfrit ).
Spørgsmålet er blot, om Prestige Service finder støjen på dit tv, værdigt til en udskiftning.
Af abemand666
MigSelv skrev:Ikke fordi det er meget bevendt pt., men V20 er ikke 3d som dit Samsung.
Hvis V20 er skruet sammen som et VT20, er der ikke støjproblemer. Det eneste man kan høre, ved total mute i stuen, er næsten uhørlige ventilatorer. Men du skal anstrenge dig, for at høre de 4 luft flyttere.
Jeg har endnu ikke fundet, dårlig omtale af V20, noget sted på nettet.
PS. : Jeg kender et eksempel på, at udskiftning af panel på 7705 ( 3 stks. det originalt monteret havde pixelfejl, nr. 2 buzzede, nr. 3 var støjfrit ).
Spørgsmålet er blot, om Prestige Service finder støjen på dit tv, værdigt til en udskiftning.
3D er ikke vigtigt og en smule blæserstøj tror jeg absolut ikke gør mig noget. Jeg er for eksempel slet ikke generet af min ps3 slim, selvom den kan høres.

Jeg har læst om V20 buzz enkelte steder:
http://www.avforums.com/reviews/index.p ... 0&pageid=c

http://www.xpmediacentre.com.au/communi ... mages.html

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 81/review#

Spørgsmålet er om det kun er meget sjældent.

Mht. C7705, så er det allerede leveret tilbage og jeg tør ikke prøve igen. Jeg havde ej heller lyst til at prøve lykken med Prestige Service. Ærgeligt, da nr. 2 var en forrygende skærm på de fleste andre punkter.
Brugeravatar
Af MigSelv
I've got the 50 inch version and have noted the high pitch buzz mentioned previously for the 42 inch variant. This does indeed depend upon the white content of the screen but to really notice the effect you have to disable the volume and switch sources between a pure white picture and a pure black one.
However, you need to be standing right near the set to notice this (i.e. go looking for it) and under normal viewing conditions sat a few metres away from the screen with sound at normal volume this doesn't cause any real-world issues.
I can only guess that the electronics powering large plasma screens that load the most current are under maximum voltage stress when a pure white screen is being displayed, with an inherent electrical noise associated on max load.

But the good news is that this really goes un-noticed during normal viewing conditions
Et klip fra dit link, dette vil være normalt for alle plasma tv, jeg har i tidligere indlæg redegjort for normal plasmastøj.
Jeg har ved break in dvd, og helt lyse skærmbilleder, og total stilhed i stuen, hørt en meget behersket snerren. Ikke i et niveau, jeg ville betegne som et problem. Jeg er også sikker på, at ved normal lyd i stuen, ville denne snerren ikke høres ( og er der kun ved testbillederne fra break in dvd ).
Hvis du bor i KBH. området, så ring til Buddinge Radio ( total tv ), ved sidste besøg var en V20 hjemme. Dette er en lille butik, med høj service, er overbevist om muligheden for "grovtest".
Af abemand666
MigSelv skrev:I've got the 50 inch version and have noted the high pitch buzz mentioned previously for the 42 inch variant. This does indeed depend upon the white content of the screen but to really notice the effect you have to disable the volume and switch sources between a pure white picture and a pure black one.
However, you need to be standing right near the set to notice this (i.e. go looking for it) and under normal viewing conditions sat a few metres away from the screen with sound at normal volume this doesn't cause any real-world issues.
I can only guess that the electronics powering large plasma screens that load the most current are under maximum voltage stress when a pure white screen is being displayed, with an inherent electrical noise associated on max load.

But the good news is that this really goes un-noticed during normal viewing conditions
Et klip fra dit link, dette vil være normalt for alle plasma tv, jeg har i tidligere indlæg redegjort for normal plasmastøj.
Jeg har ved break in dvd, og helt lyse skærmbilleder, og total stilhed i stuen, hørt en meget behersket snerren. Ikke i et niveau, jeg ville betegne som et problem. Jeg er også sikker på, at ved normal lyd i stuen, ville denne snerren ikke høres ( og er der kun ved testbillederne fra break in dvd ).
Hvis du bor i KBH. området, så ring til Buddinge Radio ( total tv ), ved sidste besøg var en V20 hjemme. Dette er en lille butik, med høj service, er overbevist om muligheden for "grovtest".
Jojo, men det er jo et svar til ham her:

"...the screen goes white there and the buzzing is really loud. When the screen image darkens the buzz goes away. I had the set checked where i bought it and they said it was operating withing spec - but i asked for a replacement and they were kind enough to supply one - the replacement buzz's as loud as the first."

Så det kan jo tænkes at ham der svarer ikke er generet af det, ligesom nogle 7705 ejere. Jeg forventer ikke et 100% buzz-frit plasma tv, men de 7705'ere jeg havde hjemme buzzede hørbart (fra knap 4 meters afstand med tv'et på mute) ved sort skærm og var generende ved lydstyrke 10 selv i mellemlyse scener.
Senest rettet af abemand666 09 dec 2010, 21:58, rettet i alt 1 gang.
Af abemand666
Er der virkelig ingen V20 ejere, der kan lokkes til at dele ud af deres erfaringer?
Af Illgor
Køb et v10:D Ingen buzz støj, federe design og lavere pris :o
Hehe.
Nå, men kan da tilføje at jeg heller ikke har oplevet nogen problemer med V20, ej heller hørt om nogle. Så hvis der er nogle så virker det til at være ret sjældent. G20 derimod har jo haft nogle problemer, men det lader til panasonic har fået styr på det.
Af Aagaard73
Hej...jeg har for nyligt købt et 42'' V20, og er meget glad for det, har kun rosende ord om det. Ingen buzz eller støj af nogen art...
Af Morten812
Har haft 50V20 nu i 3 måneder uden problemer overhovedet.

Ingen retention
Ingen blæserstøj
absolut minimalt buzz

Buzz kan kun høres meget lavt ved ekstremt lyse eller helt hvide billeder når alt lyd er dæmpet og der er absolut ro i hele huset og er på ingen måde generende ved normalt brug

fantatisk billede skulle jeg iøvrigt sige.

Morten
Af abemand666
Super! Tak for svarene.

Jeg tror det ender med et V20.
Af abemand666
Så var jeg lige på et kort, men hyggeligt visit hos .... Det resulterede i, at jeg i morgen modtager et P50V20E. Det bliver dæleme spændende.
Senest rettet af abemand666 09 dec 2010, 23:08, rettet i alt 4 gange.
Af Senic
Hejsa,

Jeg har haft 50" versionen af V20 siden Juni.
Kan godt være jeg er blevet lidt farvet - men her er min vurdering.

Jeg har intet buzz hørt ej heller nogen anden som har besøgt mig. Rentention har jeg til gode at se - men her skulle netop denne model være stærk hvis ikke den stærkeste. Jeg kan ikke lade være i at tage mig selv i at kigge efter det hvis der kommer et ensfarvet billede. Synes dog at have læst andre har set rentention men i meget ringe grad. Kører med professionel1 og Rasmus'es indstillinger (næsten) - giver et super billede.
Kører trådløst via den dongle der følger med. Har oplevet en 4-5 gange at den har tabt forbindelsen til routeren - men så er det lige at slukke / tænde skærmen.
Jeg bruger Viera Cast delen meget - og specielt youtube. Fungerer såmænd udemærket - og opdateres jævnligt med nye applikationer. Bruger DLNA til at streame film fra min pc med.
Kanalskift foregår hurtigt via den indbygede DVB-T tuner.
Har ikke brugt optagefunktionen endnu, men dejligt den er der (hvis behovet skulle være der).

Designet - titanium stålfarven synes jeg er ret pæn ifht. klassisk sort.
Kunne godt være slankere - men det går jeg ikke så meget op i.

Har PS3 koblet til - og har ikke oplevet at den lagger i nogen spil - men nøj et flot billede... Var ikke klar over at hovedpersonen i uncharted 2 havde skægstubbe ;)

Har haft 2 forskellige bærbare som jeg har haft koblet til via HDMI - ingen problemer i det - andet end du får et ret stort "skrivebord" =)

Har oplevet noget "flimren" enkelte gange - vil ikke kalde det kritisk men må alligevel sige at jeg har set det.
Af abemand666
Det lyder jo lovende. Mht. DLNA, så er jeg er dog lidt skuffet over, at den ikke kan afspille mkv filer. Så bliver jeg jo alligevel nødt til at købe en Popcorn hour eller lignende.

Jeg melder tilbage når det er landet.
Af Bulletin
Jeg har haft en del problemer med V20 pga. støj(buzz). Jeg har fået den repareret 3 gange uden at det blev fixet..nu bliver den leveret tilbage. Ellers flot billedkvalitet, har ikke set noget på markedet der står bedre end v20, men der kan altså godt være støj som i g20 hvis man er uheldig.