Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Arners
Har haft 50" V20 en måneds tid efter at have været gået uden om Samsung (mange meldte problemer) og LG (reflekser) i samme prisklasse. Fantastisk tv uden problemer endnu.
Brugeravatar
Af MigSelv
abemand666 skrev:
Arners skrev:Har haft 50" V20 en måneds tid efter at have været gået uden om Samsung (mange meldte problemer) og LG (reflekser) i samme prisklasse. Fantastisk tv uden problemer endnu.
Lige kort de første indtryk.

Desværre så buzzer den lige så meget som Samsung ved helt hvid skærm. Ved halvlyse billeder larmer den dog umiddelbart betydeligt mindre. På mute kan jeg sagtens høre det (ved halvlyse scener) fra 4 m. afstand, men det generer mig ikke i samme grad.

Menuerne er overhovedet ikke lige så logiske som hos Samsung, men det havde jeg heller ikke forventet. Og hvorfor skal det hele være gråt? Det ser rædderligt ud.

Jeg testede den lige for pixelfejl(nul huller), og når jeg skiftede imellem billederne så flimrede den ret grimt ved nogle af overgangene. Jeg tror dog at det er et problem med billedprogrammet, hvilket er lige meget, da jeg bruger min ps3 til den slags.

Min eksterne harddisk funker fint som PVR. Det eneste jeg studsede lidt over, er at jeg ikke kan pause programmer jeg er ved at se, ligesom hos Samsung. Har Panasonic ikke den feature?

Jeg tror det er en keeper, i den forstand at det nok ikke bliver meget bedre. Ved almindelig brug larmer den slet ikke så meget som de to PS50C7705 gjorde.

Det var lige observationerne efter 2 timer. Vender tilbage efter lidt mere tid.

Edit: Jeg kørte lige farvebillederne i service menuen igennem igen, og nu lagde jeg mærke til at der er nogle vertikale plamager, eller striber midt på skærmen. Nu jeg ved de er der, kan jeg sagtens se dem i lyse scener ved almindelig brug.

Er det et problem andre kender til?
Hej
Der er "pause rec" på en Panasonic, tjek manualen, der står hvilken knap på remoten der skal bruges.
Af abemand666
MigSelv skrev: Hej
Der er "pause rec" på en Panasonic, tjek manualen, der står hvilken knap på remoten der skal bruges.
Ah, tak. Jeg havde glemt at aktivere det i menuen. Det skulle man egentlig også på 7705'eren.
Senest rettet af abemand666 08 okt 2010, 21:56, rettet i alt 1 gang.
Af abemand666
Ikke nogen der har observeret de 5-6 vertikale plamage striber på deres Panasonic? Tror jeg kontakter forhandleren i morgen.
Af Illgor
Har ikke set det på det vi har stående. Husk dog lige at de fleste plasma tv lige skal køres lidt til.
Lad det evt stå et par dage med lave lysindstillinger på en demoskive eller noget...
Af abemand666
Illgor skrev:Har ikke set det på det vi har stående. Husk dog lige at de fleste plasma tv lige skal køres lidt til.
Lad det evt stå et par dage med lave lysindstillinger på en demoskive eller noget...
Ja, det kan tænkes at det skal køres til. Jeg prøver dog alligevel lige at høre butikken i morgen for god ordens skyld.

Forfra ses det som lette skygger på lysere ensfarvede baggrunde, og fra siden ligner det nærmest et lærred der 'buler' lidt ud nogle stedet.

Det er næsten umuligt at fotografere(ihvertfald med mine evner), men her er alligevel et par forsøg.

http://dl.dropbox.com/u/11821507/Hvid.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/gr%C3%B8n.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/Plasma%20skygger/1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/Plasma%20skygger/2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/11821507/Plasma%20skygger/3.jpg
Af abemand666
Jeg snakkede lige med forhandleren, som sagde at jeg skulle prøve at køre 'ruller'-funktionen et par nætter. De havde haft det samme på et VT20, hvor det gik i sig selv da det var kørt til.

Jeg håber han har ret, da det er en irriterende fejl på en ellers fantastisk skærm.
Brugeravatar
Af MigSelv
abemand666 skrev:Jeg snakkede lige med forhandleren, som sagde at jeg skulle prøve at køre 'ruller'-funktionen et par nætter. De havde haft det samme på et VT20, hvor det gik i sig selv da det var kørt til.

Jeg håber han har ret, da det er en irriterende fejl på en ellers fantastisk skærm.
Hej
Hvis der forefindes en sådan ( rullemenu ), må den være gemt i en servicemenu.
Af Tetris
Hej abemand.

Som du måske kan huske fra 7705 buzz tråden så har jeg også haft 2x 7705'ere gennem stuen og jeg overvejer lige nu at prøve en v20'er.
Så jeg håber du giver en vurdering af den når du har haft den i stuen et par dage for jeg tror vi har lidt de samme kriterier for hvad der er for meget buzz til at vi kan leve med det. :)

På forhånd tak.
Af kennethdoej
Har haft panasonics v20 50" i snart 14 dage og mine umiddelbare erfaringer er positive, dog synes jeg at den støjer noget meget ved meget hvide scener. Har kontaktet forhandleren som ville komme og lytte i morgen. Ellers et kanon godt billede .
Af THM
det er sku noget undeligt noget, mener det har været nævnt i en anden tråd også og at det kun skulle være et problem på 50" modellerne.
men det da pisseirriterende at de ikke acceptere det som en fejl hvis det kan ses tydeligt på en ensfarvet baggrund....