23 sep 2008, 09:16
Jeg har selv IBM docken og der er IKKE HDMI i den. Der er DVI og VGA.
For lige at gøre det 100% klart:
Du kan IKKE konvertere VGA til DVI. VGA er et analogt signal, som du ikke kan trylle om til et digitalt blot ved at sætte en adapter på. Det eneste grund til at du kan sætte en DVI->VGA adapter på et DVI stik er at DVI stikkene normalvist er DVI-I, hvilket vil sige at der både er digitale OG analoge kontakter i stikket. Når du sætter en adapter på så rør adapteren altså KUN ved de analoge ben i stikket, men der er ikke tale om en hokus-pokus konvertering fra DVI til VGA. Det er bare en all-in-one stik.
Du skal derfor gøre som jeg skrev først:
- Køb en DVI->HDMI adapter (HDMI hun)
- Køb et HDMI kabel (han-han)
hugger skrev:Man kan vist ikke VGA/HDMI, og jeg har fået afklaret at der ikke er noget HDMI stik på min docking station. Så hvis det skal være så skal jeg have en converter fra VGA - DVI og så et DVI - HDMI stik. Nogen der ved hvor jeg kan finde en VGA - DVI converter?Nu kører du vist lidt rundt i forbindelserne.
Jeg har selv IBM docken og der er IKKE HDMI i den. Der er DVI og VGA.
For lige at gøre det 100% klart:
Du kan IKKE konvertere VGA til DVI. VGA er et analogt signal, som du ikke kan trylle om til et digitalt blot ved at sætte en adapter på. Det eneste grund til at du kan sætte en DVI->VGA adapter på et DVI stik er at DVI stikkene normalvist er DVI-I, hvilket vil sige at der både er digitale OG analoge kontakter i stikket. Når du sætter en adapter på så rør adapteren altså KUN ved de analoge ben i stikket, men der er ikke tale om en hokus-pokus konvertering fra DVI til VGA. Det er bare en all-in-one stik.
Du skal derfor gøre som jeg skrev først:
- Køb en DVI->HDMI adapter (HDMI hun)
- Køb et HDMI kabel (han-han)