Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg vil råde dig til at lade være med at tilslutte de to porte til hinanden! :D
Den ene er VGA. Den anden virker som en LPT port (Printer). Måske jeg tager fejl?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På din PC er der
1. Det gule stik, som er video ud (composite)
2. Printerporten
3. VGA

Du skal bruge VGA porten (den på det sidste billede) forudsat at din skærm har en VGA indgang.
Af hugger
Det gule stik er det som jeg bruger til at oplade min bærbar.
Er du sikker på at det sidste billede er en VGA port? De plejer jo nemlig at være blå, ikke?

Jeg har også en dockingstation: http://i5.ebayimg.com/01/i/000/b1/d0/a7b6_1.JPG

Der er det hvide DVI stik, ikke? Hvad er bedst - kabel fra DVI - HDMI eller VGA - VGA ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hugger skrev:Det gule stik er det som jeg bruger til at oplade min bærbar.
Selvfølgelig er det det ;) Dine billeder er ikke de skarpeste i verden. Men det ER altså et VGA stik der sidder på den IBM maskine. De er ikke blå på deres bærbare.

På din IBM dock er der en DVI udgang, som vil være meget bedre at tilslutte din PC med. Så skal du have fat i
1. En DVI->HDMI adapter
2. Et HDMI kabel
Af nkbitsch
Flot IBM maskine :)

Jo det gule er strøm, det ved siden af printer, og det sidste VGA. De to første bliver det nok lidt svært at få et billede ud af, men brug du bare VGA stikket. Hvis du har den sluttet til docken, kan du også bruge det hvide DVI stik.

Du kan købe både vga/hdmi, og dvi/hdmi. Hvad du benytter er temligt hips om haps. Nogle vil nok mene at dvi/hdmi er bedste, men jeg kan ikke se forskel, og jeg ville nok købe vga/hdmi, så du slipper for den dock.
Af martinlk
Jeg mener det er et IBM-specifikt stik til tilslutning af f.eks. ekstern CD-ROM.
Af nkbitsch
Jeg sad og tænkte præcist det samme, og idet at det sidder i forlængelse af både dvi og vga. Men så igen tænkte jeg at det næsten måtte være et USB, da der slet ikke er et af dem på docken ellers :S.

Men så igen igen, efter du har forstørret billede, er jeg faktisk næsten 100% sikker på at det er et HDMI :)
Af hugger
Det er ihvertfald ikke et USB stik da der er et USB stik på docken.
http://www.surpluseq.com/vdirs/images/i ... tion_b.jpg
Her er der billede som måske kan hjælpe mere.
Men det ligger altså imellem at jeg skal tilslutte min bærbar med et VGA - HDMI kabel eller om jeg skal bruge docking stationen (hvis det altså er en HDMI indgang) og så køre HDMI - HDMI - hvad får jeg bedst udbytte af?
Af nkbitsch
Hej igen.

Nu har du vist billeder af 2 forskellige docking stationer. Den sidste er der helt sikkert ikke HDMI udgang i, men til gengæld en dejlig masse usb-stik.

Hvis der er hdmi udgang på din dock (og du gider have den med dig), ja så synes jeg du skal vælge den løsning der hedder HDMI/HDMI, men ellers så nup du dig en VGA/HDMI eller DVI/HDMI, der er som nævnt lidt tidligere mere eller mindre det samme resultat.
Af hugger
Man kan vist ikke VGA/HDMI, og jeg har fået afklaret at der ikke er noget HDMI stik på min docking station. Så hvis det skal være så skal jeg have en converter fra VGA - DVI og så et DVI - HDMI stik. Nogen der ved hvor jeg kan finde en VGA - DVI converter?
Af martinlk
Nej nej. Ikke noget med VGA -> HDMI. Du har jo en DVI-udgang -- brug dog den! Du behøver altså ikke gøre det mere indviklet end det er :-) Du kan købe et HDMI-kabel samt DVI-til-HDMI-konverter billigt i Harald Nyborg.