Shooter DK skrev:vil lige være sikker overvejede at købe en samsung c7005 eller c8005 led men er det rigtigt forstået fra flere at det er bedre med rigtig led backlight specielt også hvis skærmen har local dimming som f.eks. sony HX900 eller LG LX950 eller hvad den nu heddder ?
Med forbehold for hvad samsungs ingeniører har kunnet trylle frem med c8705, JA så har du ret! Hvis du læser testen af LE850N så tror jeg den taler for sig selv.
Med LED Backlight og Local Dimming når man et fantastisk sortniveau. Ydermere har man med LED backlight mulighed for at dele belysningen op i mange flere zoner, som kan justeres. Med Edge LED er dette særdeles begrænset.
Hvis du er fanatiker skal du dog være opmærksom på (med LE850N), at det kan give nogle bånd med uens lysforhold hen over skærmen (se Rasmus') test. Det bliver spændende at se, om Sony er blevet dette psoblem kvit.
Jeg skal dog sige, at jeg så TV'et i elgiganten forleden dag, og kiggede specifikt efter disse bånd, uden at spotte dem, så jeg tror kun det er i særtilfælde man lægger mærke til dem.
Jeg vil så til gengæld sige, at det nok er det mest "Crispy" billede jeg har set på en fladskærm (selv med standart opsætning), Super super skarpt og en fantastisk dybde (Dette eller LX950N kunne meget vel blive mit næste TV (kun 3D og 400Hz til forskel).
Håber du er blevet lidt klogere nu

!