Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ReGaL
Her i weekenden bankede jeg lige Avatar på Blu-Ray i min PS3 og så den samme med gutterne på min 50PK750N med samme indstillinger som er i 50PK950N testen..

Jeg har ALDRIG oplevet sådan en billedkvalitet som der, alle burde virkelig opleve det.. Og jeg kan KUN anbefale at afprøve Avatar på Blu-Ray på deres fladskærm..
Måske burde Flatpanels bruge den som test film?
Af Bryann
Jeg må have drukket eller også set syner igår.

For efter jeg har testet skærmen med et hel sort billede er der ingen stuck pixels - Man bliver lidt halv skør af at sidde med snotten så tæt på TV'et :)

Regal - Kan kun give dig ret! Har dog ikke set hele filmen på mit nye LG, men kun lige starten for at teste 24p afspillingen osv.

Dejligt tv :)
Af Lars E
Bryann skrev:
Lars E skrev:Jeg synes mit PK950N buzzer lige rigeligt desværre er der også pixelfejl på det, så skal have det ombyttet håber det næste er mere stille kan nemt høre dette på 3 meters afstand.

Synes ikke det er tungt når man kommer fra et PS8000 der vejede 5-8kg mere :D
Det også en dejlig tynd skærm i forhold til.
Skærmen er også synlig mere sort i slukket tilstand end PK750/760.

Arg! Har også lige fundet ud af at mit har en pixelfejl! Fik endelig taget mit sammen til at fjerne det klistermærke der sidder i venstre hjørne på skærmen, og bag det er der en blå stuck pixel :(

Den kan dog kun ses på de 2 mørkerøde slides på break-in dvd'en, og skal have hovedet helt ind til og koncentrere mig for at opdage den.

Men stadig, betaler for et Tv uden fejl og en stuck pixel er for meget.

Hvad har du gjort i dit tilfælde Lars? Kontaktet LG direkte eller justbuyit?

Mere om LG så kom ud og byttede TV'et på adressen, i stedet for jeg skal slæbe det tilbage til forhandleren
Jeg har kontaktet Justbuyit, men har desværre intet hørt endnu de plejer ellers og svare på mail med det samme.
Prøv lige og køre den White Wash der er indbygget i skærmen der vil du hurtigt kunne se en defekt pixel på en sort skærm kan jeg heller ikke se min.
Har før fået en skærm ombyttet fra justbuyit og her kom der en fragtmand og hentede skærmen.

Og ja Avatar står fremragende det bedste jeg endnu har set på blu ray.
Af Bryann
Lars E skrev:
Bryann skrev:
Lars E skrev:Jeg synes mit PK950N buzzer lige rigeligt desværre er der også pixelfejl på det, så skal have det ombyttet håber det næste er mere stille kan nemt høre dette på 3 meters afstand.

Synes ikke det er tungt når man kommer fra et PS8000 der vejede 5-8kg mere :D
Det også en dejlig tynd skærm i forhold til.
Skærmen er også synlig mere sort i slukket tilstand end PK750/760.

Arg! Har også lige fundet ud af at mit har en pixelfejl! Fik endelig taget mit sammen til at fjerne det klistermærke der sidder i venstre hjørne på skærmen, og bag det er der en blå stuck pixel :(

Den kan dog kun ses på de 2 mørkerøde slides på break-in dvd'en, og skal have hovedet helt ind til og koncentrere mig for at opdage den.

Men stadig, betaler for et Tv uden fejl og en stuck pixel er for meget.

Hvad har du gjort i dit tilfælde Lars? Kontaktet LG direkte eller justbuyit?

Mere om LG så kom ud og byttede TV'et på adressen, i stedet for jeg skal slæbe det tilbage til forhandleren
Jeg har kontaktet Justbuyit, men har desværre intet hørt endnu de plejer ellers og svare på mail med det samme.
Prøv lige og køre den White Wash der er indbygget i skærmen der vil du hurtigt kunne se en defekt pixel på en sort skærm kan jeg heller ikke se min.
Har før fået en skærm ombyttet fra justbuyit og her kom der en fragtmand og hentede skærmen.

Og ja Avatar står fremragende det bedste jeg endnu har set på blu ray.

Har lige kørt den der white wash og der er intet at se - Må være selve slide showet på break in dvd'en der laver numre med mig.

Men til gengæld synes jeg godt nok TV'et buzzede da den kørte med white wash - Mutede lyden og kunne sagtens høre det på 3 meters afstand. Da jeg skfitede til normalt billede blev styrken af buzzen væsentlig nedsat, og jeg skulle helt ned bag tv'et for rigtigt at kunne høre det.

Er det samme niveau du oplever på dit?

Har ingen ide om det er FOR meget buzz, det er væsentlig mindre en mit G20, men kan man forvente mindre?
Af Lars E
Ja når man køre den buzzer det helt vildt, skal lige siges at mit buzzer mest når det lige er tændt når det har kørt nogle timer og er godt varmt er lyden lavere.
Men den larmer for meget uden tvivl og ikke som du beskriver din, mit er hele tiden hørbart.

Jeg har kun mit gamle PS8000 og sammenligne med (2stk) og de sagde intet selv med white wash på.
Af Shooter DK
trist med buzz og pixelfejl synes ellers man burde være fri for sådan nogle problemer på skærme i den prisklasse i år 2010 men producenterne lærer det åbenbart aldrig :s
Af Denner
Næsten alle plasma tv "buzzer" det slipper man nok ikke for, specielt når vi kommer ned i de tyndere modeller.

Der vil selvfølgelig altid være nogle der "buzzer" så meget at det kan betegnes som en defekt.

Med hensyn til pixelfejl, så kan det opstå på alle mærker af tv, har set det på Sony, Pioneer, Samsung, Panasonic osv.
Nogle tv er født med dem og nogle får dem efter at have været i brug i noget tid.

Når vi snakker LG så er det jo bare godt at de har fuld pixel garanti, i 2 år og ombytter tv'et ved pixel fejl.
Af Bryann
Denner skrev:Næsten alle plasma tv "buzzer" det slipper man nok ikke for, specielt når vi kommer ned i de tyndere modeller.

Der vil selvfølgelig altid være nogle der "buzzer" så meget at det kan betegnes som en defekt.

Med hensyn til pixelfejl, så kan det opstå på alle mærker af tv, har set det på Sony, Pioneer, Samsung, Panasonic osv.
Nogle tv er født med dem og nogle får dem efter at have været i brug i noget tid.

Når vi snakker LG så er det jo bare godt at de har fuld pixel garanti, i 2 år og ombytter tv'et ved pixel fejl.

Hvor meget buzzer din Denner?
Af Denner
Et skud fra hoften så ca halvdelen af den Panasonic G20 jeg havde hjemme og MEGET mindre en den 58" Samsung B855 jeg også har haft.

Jeg har desværre opdaget en død blå pixel, så er meget spændt på hvordan LG håndtere dette ?

Forhåbentligt bedre end Samsung som har den mest håbløse kunde service ::l
Af Bryann
Denner skrev:Et skud fra hoften så ca halvdelen af den Panasonic G20 jeg havde hjemme og MEGET mindre en den 58" Samsung B855 jeg også har haft.

Jeg har desværre opdaget en død blå pixel, så er meget spændt på hvordan LG håndtere dette ?

Forhåbentligt bedre end Samsung som har den mest håbløse kunde service ::l

Så du mener den buzzer på et lavt niveau?

Hvor sidder denne pixel? Og på hvilken baggrund kan du se denne pixel?

Tror bare du ringer til LG, og så kommer de og bytter skærmen - Det er i hvert fald det indtryk LG har givet her på siden.
Af Denner
Ja jeg syntes ikke buzz er et problem, på min skærm.

Det er en død blå pixel den sidder i den nedre del af skærmen skrådt over LG logoet.
Af Bryann
Denner skrev:Ja jeg syntes ikke buzz er et problem, på min skærm.

Det er en død blå pixel den sidder i den nedre del af skærmen skrådt over LG logoet.

På hvilken baggrund kan du se den døde pixel? Hvid, sort, farvet?
Af Denner
På blå skærm, så det må vel være en blå pixel der er død ?

Well, der er lidt knas med LG, for jeg ringede til dem og først sagde de at der ikke var pixel garanti på tv'et selv om det var en N model :o

Så blev jeg sgu lidt gnaven og sagde at det kunne ikke passe, så tjekkede de og så var der åbenbart garanti mod pixel fejl alligevel, hmmmmm.......

Så ville jeg aftale med dem hvornår de kunne komme at ombytte, men det mente de ikke at de skulle det måtte forhandleren stå for, hvilket ikke er det der står på forhandlerens hjemmeside.

Så kontaktede jeg min forhandler og han sagde at det var LG der skulle står for det O_O

Så nu ved jeg ikke lige hvad der sker, men det er efter min mening ikke helt godt nok af LG, at de ikke har styr på deres service gang i forbindelse med pixel fejl, specielt nu hvor man betaler en del ekstra for en N model for at få den gode service :s

Well før jeg hidser mig om må vi jo lige se hvad der sker og hvordan forløbet bliver i forbindelse med ombytningen, håber at der kommer hurtigt styr på det 8)
Af Bryann
Denner skrev:På blå skærm, så det må vel være en blå pixel der er død ?

Well, der er lidt knas med LG, for jeg ringede til dem og først sagde de at der ikke var pixel garanti på tv'et selv om det var en N model :o

Så blev jeg sgu lidt gnaven og sagde at det kunne ikke passe, så tjekkede de og så var der åbenbart garanti mod pixel fejl alligevel, hmmmmm.......

Så ville jeg aftale med dem hvornår de kunne komme at ombytte, men det mente de ikke at de skulle det måtte forhandleren stå for, hvilket ikke er det der står på forhandlerens hjemmeside.

Så kontaktede jeg min forhandler og han sagde at det var LG der skulle står for det O_O

Så nu ved jeg ikke lige hvad der sker, men det er efter min mening ikke helt godt nok af LG, at de ikke har styr på deres service gang i forbindelse med pixel fejl, specielt nu hvor man betaler en del ekstra for en N model for at få den gode service :s

Well før jeg hidser mig om må vi jo lige se hvad der sker og hvordan forløbet bliver i forbindelse med ombytningen, håber at der kommer hurtigt styr på det 8)
Det lyder da som en værre pærevælling :/

Har du så fået fat i LG igen?

Du må endelig lige sige til hvad det ender ud med, hvis vi andre nu står i samme situation en dag :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7