Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ReGaL
Hey

Har læst utallige post omkring dette emne, men har bare lige lidt opsummerings spørgsmål.

Der er LG 50PK750 med og uden N
Og
Der er LG 50PK760 med og uden N

Jeg ved godt det med N betyder den er nordic, men er det ikke noget man bare skal springe ud i? Jeg mener er det virkeligt nødvendigt at spendere op til 500-1000kr bare for en nordisk model?

Og det andet spørgsmål er, hvad er forskellen på disse to modelle 750 og 760? Jeg har fundet 760 til lige knap 7000kr, men 750N koster 8500kr.
Godt nok en forskel? Burde et højere tal i navnet ikke betyde at kvaliteten er højere?

Men hvad ville I gøre og vælge? For jeg er sku en lille smule forvirret :s
Af RogueAgent
Forskellen på 750 og 760 er at 760 har en ekstra USB port, så du kan sætte en wifi dongle i, alle øvrige funktioner inkl. billedkvalitet er de samme.

Hvad n eller ikke n angår, så er der to ting at være opmærksom på - den ene er at der kan være forskelle i hvilke tunere der sidder i TV'et alt efter hvilket territorie det er lavet til - herunder også f.eks. om skandinaviske undertekster understøttes. Hvis du bruger en ekstern boks til satellit eller kabel, så er det jo ikke noget issue, men for nogen kan det være det.

Den anden er at der kan være nogen garantimæssige forskelle alt efter om skærmen kommer fra LG Nordic eller ej, herunder hvad du kan forvente i tilfælde af pixelfejl i panelet - sørg lige for at chekke betingelserne hos forhandleren inden du bestiller.
Af ReGaL
RogueAgent skrev:Forskellen på 750 og 760 er at 760 har en ekstra USB port, så du kan sætte en wifi dongle i, alle øvrige funktioner inkl. billedkvalitet er de samme.

Hvad n eller ikke n angår, så er der to ting at være opmærksom på - den ene er at der kan være forskelle i hvilke tunere der sidder i TV'et alt efter hvilket territorie det er lavet til - herunder også f.eks. om skandinaviske undertekster understøttes. Hvis du bruger en ekstern boks til satellit eller kabel, så er det jo ikke noget issue, men for nogen kan det være det.

Den anden er at der kan være nogen garantimæssige forskelle alt efter om skærmen kommer fra LG Nordic eller ej, herunder hvad du kan forvente i tilfælde af pixelfejl i panelet - sørg lige for at chekke betingelserne hos forhandleren inden du bestiller.
Tak for svaret!

Fedt at kvaliteten er det samme på 750/760 (har ikke brug for de ekstra ingang).

MHT til N, så bruger jeg HD boksen fra Yousee, så det skulle ikke være noget problem.
Jeg har lige skrevet til forhandleren som jeg har fundet (NemoIT) om hvordan de forholder sig til Pixelfejl osv. For der kan man få et 50PK760N til 7500 inkl. fragt.

Nogen steder som er billigere? Og er der erfaringer omkring NemoIT? Har kigget lidt hos trustpilot.dk
Af Lars E
Overvejer også og bestille ved Nemo så del endelig dit svar her angående pixelfejl garanti.
Af ReGaL
Jeg har nu fået svar fra NemoIT

Mig:

Hej
Først ville jeg lige sige, super gode priser som I har på jeres hjemmeside!

Hvad er garantien på jeres LG fjernsyn (Plasma) når det ikke er en N (Nordisk) model som I sælger?
Her tænker jeg på Pixel fejl, og andre fejl der kan forekomme på plasma TV. Hvem ville foretage reparation på disse?

Mvh

Kasper Lager
Også skrev han tilbage:
takker for rosen. pris hænger sammen med udgifter, da vi satser på mængden og ikke det enkelte produktsalg

der er 2 års reklamationfejl i henhold til lovgivningen herom.

hvem der rep. kommer an på skaden.

nej. vi samarbejde bestemt ikke med det privatejet LG nordic. (det er for dyrt for både og og vores kunder)
Så jeg tør sku ikke at købe der fra, for han siger lidt i bund og grund der ikke er nogen pixelgaranti..
Så jeg har købt et 50PK750N hos justbuyit
Af Lars E
Man kan altid sende den retur hvis den nu skulle lide af pixelfejl, ved godt det koster lidt selvfølgelig.
Men Justbuyit er et godt sted og handle uden tvivl.
Super du lige delte din information fra Nemo.
Af Morten_J LG
Hej,

Jeg ved ikke om Nemo er ironisk, men vil for god ordens skyld understrege, at LG Nordic naturligvis ikke er privatejet - blot hvis nogen (inklusiv mig selv) ikke kan tyde ironien på svaret ReGaL

Fortsat god søndag!
Af lenny100
Har købt et 60PK950 ved Justbuyit.dk. De er officielle forhandlere af LG, så der er pixelgaranti osv. Kan kun anbefale dem - gode priser og suveræn service. De leverede mit TV på under 24 timer

Mvh
Lennart
Af Mortenn_LG
Hej Alle

forskellen på 750N og 760N er følgende

760N har ud over de specs 750N også

Web-TV
Wifi/DLNA ready
Bluetoth
1 hdmi mere

ud over dette er der på noriske modeller:

2år Onsite garanti
Pixelfejls garanti (er der en død pixel eller kommer der en bytter vi skærmen)
+ N modellerne er godkendt til alle de store opetatører.

Den kan i nogle tilfælde godt være fristende at købe ikke N modeller, men husk på at det kan være små penge at spare hvis der sker noget med produktet.
Af ReGaL
Super hurtig levering fra JustbuyIT, bestilte sent i går aftes, de svarede på en mail jeg sendte i går aftes 1 time efter.
Og har nu fået en mail at fjernsynet er sendt!
Af xenius
Mortenn_LG skrev: ...2år Onsite garanti...
Betyder det, at LG selv sørger for afhentning af skærmen på hjemmeadressen, og står for udgifterne hertil, hvis man skulle være uheldig, og TVet skal repareres ?
Af Morten_J LG
Hej!

Svarer lige for min kollega, der også hedder Morten (det er et ansættelseskrav hos LG) :D

Og det korte svar er: Ja!

På alle 32" og derover er der udkørende service. Hvis der skulle ske noget med TV'et kontaktes vores Hotline og herefter sender de en tekniker ud til dig.
Af ReGaL
Morten_J LG skrev:Hej!

Svarer lige for min kollega, der også hedder Morten (det er et ansættelseskrav hos LG) :D

Og det korte svar er: Ja!

På alle 32" og derover er der udkørende service. Hvis der skulle ske noget med TV'et kontaktes vores Hotline og herefter sender de en tekniker ud til dig.
Super fed garanti, nu fortryder jeg slet ikke at jeg har købt en N model.. Argh! Kan ikke vente til i morgen!
Af Morten_J LG
Håber TV'et lever op til forventningerne - skriv gerne et par ord herinde når du har fået det. Har ikke selv haft mulighed for at gå i dybden med TV'et.

Skulle der være spørgsmål ved du hvor du kan finde The Morten's :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7