Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TripleD
yakken skrev:Hehe...

mere seriøst: Hvorfor skulle fodbold give burn-in? Hvem spreder disse mystiske historier? Vi har en artikel om burn-in - kig på den for mere indsigt i hvad burn-in rent faktisk er og hvordan det opstår.
Hehe... My bad, det er nok mig som ikke er helt inde i sjargongen ;-) Sorry. Så er det nok det som i kalder retention, right? Hvor billedet brænder sig fast i skærmen, og man så kan køre burn-in wash for at fjerne det. Eller er jeg bare vrøvlet ud af sidesporet nu :-D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Retention og burn-in ser ud på samme måde, hvor sidstnævnte kræver at man kører wash. Så du vrøvler nok lidt. Der er ikke noget ved en fodboldudsendelse der er hårdere ved skærmen end Disneysjov er...
Af TripleD
yakken skrev:Retention og burn-in ser ud på samme måde, hvor sidstnævnte kræver at man kører wash. Så du vrøvler nok lidt. Der er ikke noget ved en fodboldudsendelse der er hårdere ved skærmen end Disneysjov er...
Mente bare at jeg havde læst i en af trådene her, at der var en bruger som havde problemer med at scoren i hjørnet brændte sig fast, ligesom billedet fra forskellige spil kunne brænde sig fast. Og at det var et "normalt problem" som plasma tv'erne havde.. Men hvis du yakken siger at det ikke er noget problem for plasma skærmene eller specifikt G20'eren, så vil jeg da igen overveje sådan et selv :-)