Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bryann
mbm skrev:
Denner skrev:Næsten alle stik vender bagud, desværre, men det er også beskrevet i anmeldelsen af 50" versionen :((

Køre med et billigt beslag fra DeZen ( UWB8831B ), købt ved SHG men det sælges ikke mere.
http://www.shg.dk/Vaegbeslag/DeZen-UWB8 ... 90294.html
Så benytter du 90 grader vinklet stik?
Du kan sagtens vægmontere et TV som har bagudvendte stik. Dog kan kabler med store hoveder godt skabe lidt problemer.
Af Denner
mbm skrev: Så benytter du 90 grader vinklet stik?
Nej der er 3cm fra bagsiden af tv til væg, så der er lige plads nok til HDMI stik og DVB-T antenne stik.

Men har det faktisk fint med med den samlede afstand afstand fra væg til front af tv er ca 10cm.
På den måde er der også en smule luft så tv'et kan komme af med den varme det helt sikkert udvikler.
Af Bryann
Denner skrev:
mbm skrev: Så benytter du 90 grader vinklet stik?
Nej der er 3cm fra bagsiden af tv til væg, så der er lige plads nok til HDMI stik og DVB-T antenne stik.

Men har det faktisk fint med med den samlede afstand afstand fra væg til front af tv er ca 10cm.
På den måde er der også en smule luft så tv'et kan komme af med den varme det helt sikkert udvikler.

Kunne man lokke dig til at tage et par billeder af skærmen i action også?

Eller har du stadig ikke fået leget med skærmen? :)
Af Denner
Jeg regner med at lave en meget "teknisk" gennemgang af tv'et med et fuldt sæt målinger, som nok bliver mest til hardcore nørderne, men snupper da gerne et billeder undervejs :)
Af Zesus
læste tråden igennem og købte tv fra justbuyit.dk det blev LGpk760n dejligt endeligt med et firma der yder en god service
Af Reno
er der nogen af de ny lg plasma tv der har Hdmi 1.4..?
Af malke
ReGaL skrev:Jeg har nu fået svar fra NemoIT

Mig:

Hej
Først ville jeg lige sige, super gode priser som I har på jeres hjemmeside!

Hvad er garantien på jeres LG fjernsyn (Plasma) når det ikke er en N (Nordisk) model som I sælger?
Her tænker jeg på Pixel fejl, og andre fejl der kan forekomme på plasma TV. Hvem ville foretage reparation på disse?

Mvh

Kasper Lager
Også skrev han tilbage:
takker for rosen. pris hænger sammen med udgifter, da vi satser på mængden og ikke det enkelte produktsalg

der er 2 års reklamationfejl i henhold til lovgivningen herom.

hvem der rep. kommer an på skaden.

nej. vi samarbejde bestemt ikke med det privatejet LG nordic. (det er for dyrt for både og og vores kunder)
Så jeg tør sku ikke at købe der fra, for han siger lidt i bund og grund der ikke er nogen pixelgaranti..
Så jeg har købt et 50PK750N hos justbuyit
Burde reklamationen ikke dække pixelfejl? Under deres punkt om reklamation står der:
Reklamation:
Som forbruger har du 2 års reklamationsret.
Reklamationen godtages kun såfremt eventuelle mangler eller fejl ikke er opstået, som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der kunne have medført manglen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. ( ved fejlreklamation opkræves teknikergebyr 430,-)
En pixelfejl opstår vel ikke "...som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der kunne have medført manglen."?

Jeg hælder mest til at købe en N-model pga afhentning på adressen mm. - super fee' service fra LG Nordic 8)

Mvh
Malik
Af Lars E
Valgte i sidste ende og bestille en LG 50PK950N ved Justbuyit turde ikke tage chancen hos Nemo da der ikke er den samme service fra LG hvis der skulle opstå en fejl.
Det kunne dog have været super hvis man kunne se PK760N og PK950N ved siden af hinanden for og se forskellen på skærmene.
Af Denner
Til dem dem der overvejer at købe 60PK950N og hvem der ellers kunne være interesseret, så har jeg påbegyndt en dybtegående gennemgang af denne skærm, der vil blive foretaget målinger med HCFR og X-Rite Display 2 ( Eye One ) deuden vil jeg bla foretage en fuld 20-point Greyscale kalibrering, på et senere tidspunkt.

Man kan følge med her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16147
Af Bryann
Så er mit 50PK750 også ankommet - 4 dage tidligere endda, jeg klager ikke :)

Og lad mig starte med at sige - Sikke et STILLE TV i forhold til G20, det er en helt anden oplevelse og TV'et virker bare meget mere gennemført.

Men gal det vejer i forhold til :D

Og billedekvaliteten er der intet at sætte en finger på! Flydende og skarpt, en sand fornøjelse.

Har brugt indstillingerne fra PK950 anmeldelsen og de virker fint her.

Har kørt break-in dvd'en i godt og vel 6 timer i træk, og ser ingen tegn på retention - Men det får lige ordentlig røvfuld timer igen imorgen mens jeg er på arbejde :)

Så thumps up til LG for et dejligt TV!
Af rkc
Hej jeg har lige et spørgsmål til en af jer der har haft g20 men bytet til et lg i stedet, mit valg af tv har hidtil været g20 og jeg fokusere udelukkende på billedekvalitet, så til jer der har prøvet begge giv lige lidt feedback og fortæl gerne hvorfor i mener billedet er bedst på den i vælger.
Af Lars E
Jeg synes mit PK950N buzzer lige rigeligt desværre er der også pixelfejl på det, så skal have det ombyttet håber det næste er mere stille kan nemt høre dette på 3 meters afstand.

Synes ikke det er tungt når man kommer fra et PS8000 der vejede 5-8kg mere :D
Det også en dejlig tynd skærm i forhold til.
Skærmen er også synlig mere sort i slukket tilstand end PK750/760.
Af Bryann
rkc skrev:Hej jeg har lige et spørgsmål til en af jer der har haft g20 men bytet til et lg i stedet, mit valg af tv har hidtil været g20 og jeg fokusere udelukkende på billedekvalitet, så til jer der har prøvet begge giv lige lidt feedback og fortæl gerne hvorfor i mener billedet er bedst på den i vælger.
Jeg synes bestemt billedkvaliteten på LG'en lige så god, hvis ikke bedre end G20'eren. Men det er jo blot min vurdering.

Jeg synes G20'eren var en del mere rødlig i billedet, hvor LG'en virker mere klar (måske mere hvid/blå i det) og det tiltaler mig bedre.

Lars:

Lyder sgu surt med din PK950 :( Godt du købte en N model så du slipper for alle bekymringerne
Af Bryann
Lars E skrev:Jeg synes mit PK950N buzzer lige rigeligt desværre er der også pixelfejl på det, så skal have det ombyttet håber det næste er mere stille kan nemt høre dette på 3 meters afstand.

Synes ikke det er tungt når man kommer fra et PS8000 der vejede 5-8kg mere :D
Det også en dejlig tynd skærm i forhold til.
Skærmen er også synlig mere sort i slukket tilstand end PK750/760.

Arg! Har også lige fundet ud af at mit har en pixelfejl! Fik endelig taget mit sammen til at fjerne det klistermærke der sidder i venstre hjørne på skærmen, og bag det er der en blå stuck pixel :(

Den kan dog kun ses på de 2 mørkerøde slides på break-in dvd'en, og skal have hovedet helt ind til og koncentrere mig for at opdage den.

Men stadig, betaler for et Tv uden fejl og en stuck pixel er for meget.

Hvad har du gjort i dit tilfælde Lars? Kontaktet LG direkte eller justbuyit?

Mere om LG så kom ud og byttede TV'et på adressen, i stedet for jeg skal slæbe det tilbage til forhandleren
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7