Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars E
Hvad er grunden til i ikke tager PK760N ? den har bla. en Hdmi port og en Usb port mere wireless av så man kan droppe alle kablerne og sende signalet trådløst til skærmen fra Av boksen og til kun 500kr mere.
Af ReGaL
Nu har jeg siddet med skærmen i nogle timer med Biograf THX profilen (THX profilen til mørkere rum) Og som i testen om 950'eren havde den også et gulligt skær, så jeg prøvede indstillingerne som der var kommet frem til på 950'eren, og ny syntes jeg billedet sidder lige i skuret.
Det skal dog sige at jeg ikke har noget smart test program, men overall feeling syntes jeg det er meget gode indstillinger.

Jeg er virkelig ovenud tilfreds med skærmen, der kører utrolig smooth når der er panorering, hvilket jeg slet ikke var vandt til på mit gamle Samsung LCD.
Folk har sagt at der er en summen fra skærmen, og det er der da også lidt, men så snart du bare hører fjernsyn ved normal lyd, er der absolut intet, så skal du meget tæt på.. Jeg sidder knap 4m fra skærmen.

Fjernbetjening og menuerne er utrolig brugervenlig, ligesom 950'eren.

Hvis I har lidt spørgsmål, eller noget som jeg skal prøve og teste, så må I lige sige til.
Af Bryann
ReGaL skrev:Nu har jeg siddet med skærmen i nogle timer med Biograf THX profilen (THX profilen til mørkere rum) Og som i testen om 950'eren havde den også et gulligt skær, så jeg prøvede indstillingerne som der var kommet frem til på 950'eren, og ny syntes jeg billedet sidder lige i skuret.
Det skal dog sige at jeg ikke har noget smart test program, men overall feeling syntes jeg det er meget gode indstillinger.

Jeg er virkelig ovenud tilfreds med skærmen, der kører utrolig smooth når der er panorering, hvilket jeg slet ikke var vandt til på mit gamle Samsung LCD.
Folk har sagt at der er en summen fra skærmen, og det er der da også lidt, men så snart du bare hører fjernsyn ved normal lyd, er der absolut intet, så skal du meget tæt på.. Jeg sidder knap 4m fra skærmen.

Hvis I har lidt spørgsmål, eller noget som jeg skal prøve og teste, så må I lige sige til.

Lyder meget lovende!

Hvordan er reflektionerne på den? Nogle folk brokker sig over.

Du siger den buzzer lidt - Hvis du muter tv'et skal du så have øret helt ned bag på tv'et for at høre det?

Men stort tillykke med det, ser rigtig lækkert ud! :)
Senest rettet af Bryann 04 maj 2010, 20:59, rettet i alt 1 gang.
Af Bryann
Lars E skrev:Hvad er grunden til i ikke tager PK760N ? den har bla. en Hdmi port og en Usb port mere wireless av så man kan droppe alle kablerne og sende signalet trådløst til skærmen fra Av boksen og til kun 500kr mere.
Om det kun er 500 kr. mere afhænger selvfølgelig til hvilken pris man køber PK750 til ;)

Og det var mere end 500 kr. for mit vedkommende.

Og jeg har ikke brug for de ekstra ting PK760 giver mig, rimelig simpelt.
Af ReGaL
Bryann skrev:
ReGaL skrev:Nu har jeg siddet med skærmen i nogle timer med Biograf THX profilen (THX profilen til mørkere rum) Og som i testen om 950'eren havde den også et gulligt skær, så jeg prøvede indstillingerne som der var kommet frem til på 950'eren, og ny syntes jeg billedet sidder lige i skuret.

Lyder meget lovende!

Du siger den buzzer lidt - Hvis du muter tv'et skal du så have øret helt ned bag på tv'et for at høre det?

På mute og du står en 20-30cm fra skærmen kan du hører det.

Refleksioner, jo det er der... Når der er dagslys igennem et vindue kan du helt sikkert se det. Jeg har nogle mørke stofgardiner, og når jeg lukker dem til er der slet ingen refleksioner..

Har lige testet når jeg har tændt alt lys i stuen.. Der er der refleksioner ved mørke scener. Ellers er der ikke noget
Af Lars E
Bryann skrev:
Lars E skrev:Hvad er grunden til i ikke tager PK760N ? den har bla. en Hdmi port og en Usb port mere wireless av så man kan droppe alle kablerne og sende signalet trådløst til skærmen fra Av boksen og til kun 500kr mere.
Om det kun er 500 kr. mere afhænger selvfølgelig til hvilken pris man køber PK750 til ;)

Nu snakkede vi "N"modeller fra justbuyit og der er 500 kr i forskel.
Nemoit.dk tager 7099 kr for en ikke "N" model PK760 det må betegnes som en skarp pris.
Af Bryann
ReGaL skrev:
Bryann skrev:

Lyder meget lovende!

På mute og du står en 20-30cm fra skærmen kan du hører det.

Refleksioner, jo det er der... Når der er dagslys igennem et vindue kan du helt sikkert se det. Jeg har nogle mørke stofgardiner, og når jeg lukker dem til er der slet ingen refleksioner..

Har lige testet når jeg har tændt alt lys i stuen.. Der er der refleksioner ved mørke scener. Ellers er der ikke noget

Igen, lyder sgu super - Meget bedre end min G20'er som jeg kan høre på 3 meters afstand.

Ja okay .. Forventede heller ikke det var værre end f.eks. et CRT TV, og det har aldrig generet mig.

Endnu engang tillykke med den - Nu må jeg blot vente på min kommer :(
Af Bryann
Lars E skrev:
Bryann skrev:

Nu snakkede vi "N"modeller fra justbuyit og der er 500 kr i forskel.
Nemoit.dk tager 7099 kr for en ikke "N" model PK760 det må betegnes som en skarp pris.
Enig! Nemoit.dk's pris er mere end blot skarp, det må være det bedste 50" køb på markedet.

Men synes dog alligevel at N modellen er de ekstra penge værd. Det er sgu surt at stå med skærm med pixelfejl eller andre skavanker og skal til at sende frem og tilbage.

Der virker LG's service super god.

Men ja, 750 vs. 760 afhænger igen af om man har behov for de ekstra features som 760'eren har og vil betale de 500 ekstra - For rent billedemæssigt er der ingen forskel
Af Denner
Mit 60" PK950, blev leveret i går og det er købt hos Justbuyit.dk.

Fik det monteret på min væg i stuen, men efter at have slæbt det op på første sal i huset og have monteret vægbeslag, centerhøjtaler, kabelbakker osv, orkede jeg ikke at tænde det ;;)

Billedet er snuppet ( på mobilen ) i morges før datteren skulle afleveres i vuggestuen og i skulle da lige være med på en kigger :p

[img]http://lh4.ggpht.com/_wvhBv39XXiQ/S-EhF ... de0121.jpg[/img]

Glæder mig til at kalibrere i aften, laver nok lige en hurtig måling på tv'et med HCFR og min Eye One for at se hvordan tingene ser står til, sådan lige ud af kassen 8)
Af mbm
Er selv meget tændt på én af LG´s nye 60"
Hvilket vægbeslag har du benyttet? Hvordan er det med bagudrettede stik?
Af mbm
Denner skrev:Næsten alle stik vender bagud, desværre, men det er også beskrevet i anmeldelsen af 50" versionen :((

Køre med et billigt beslag fra DeZen ( UWB8831B ), købt ved SHG men det sælges ikke mere.
http://www.shg.dk/Vaegbeslag/DeZen-UWB8 ... 90294.html
Så benytter du 90 grader vinklet stik?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7