Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pipper
yakken skrev:Slør vil kunne ses på de fleste skærme uanset hvad du vælger. Med scanning backlight slået til, så hjælper det en hel del, men problemet med LCD uden denne feature er, at dine øjne ikke kan nå at "glemme" et billede før det næste vises, hvilket i sig selv vil give anledning til, at du opfatter billedet som sløret ved bevægelse. Scanning backlight er den teknik, som skal afhjælpe dette problem.
Kan man slå "scanning blaklight" til på SL8500, eller findes dette ikke på tv'et.

Var det ikke noget med at man ikke kunne sætte sort niveau til høj.Dette kunne man hvis man f.eks brugte en decoder på en HDMI indgang.
Kan dette rettes med en firmware og kommer sådanne, da tv'et jo synger på sidste vers.

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har du vel læst anmeldelsen af TV'et, right?
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1256547199

Så vidt jeg kan forstå, så er scanning backlight dog koblet til TruMotion, så man ikke kan aktivere den ene uden også at aktivere den anden. Det er lidt uheldigt hvis man ikke er så vild med artefakterne, som TruMotion introducerer.

Dit andet spørgsmål er også besvaret i anmeldelsen.
Af Mighty
pipper skrev:
yakken skrev:Slør vil kunne ses på de fleste skærme uanset hvad du vælger. Med scanning backlight slået til, så hjælper det en hel del, men problemet med LCD uden denne feature er, at dine øjne ikke kan nå at "glemme" et billede før det næste vises, hvilket i sig selv vil give anledning til, at du opfatter billedet som sløret ved bevægelse. Scanning backlight er den teknik, som skal afhjælpe dette problem.
Kan man slå "scanning blaklight" til på SL8500, eller findes dette ikke på tv'et.

Var det ikke noget med at man ikke kunne sætte sort niveau til høj.Dette kunne man hvis man f.eks brugte en decoder på en HDMI indgang.
Kan dette rettes med en firmware og kommer sådanne, da tv'et jo synger på sidste vers.

mvh
Scanning Backlight er kun slået til når 200 Hz systemet er slået til, men i og med 200 Hz systemet laver regnefejl ind imellem synes jeg det kan være pænt irriterende.
Jeg kører derfor konstant med 200 Hz slået fra og selv her er fjernsynet altså efter min mening et af de bedste LCD'er til at håndtere hurtige bevægelser.

Ser selv meget fodbold og det klarer den efter min mening glimrende.
Af pallandsen
Mange tak for de inputs det er helt perfekt!! Nu vil mit gamle B&O snart ikke mere (blinker de første 5 min man tænder det :-)

Jeg er overbevist - der ryger et sl8500 ind over :-)

Et sidste tillægs spørgsmål til sl8500 - man kan ikke optage fra fjernsynet ned på et USB stik vel?

Igen tusind tak for erfaringerne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ingen optagelse via USB.