Sidder lige nu og er ved at kalibrere en LG 55SL8500 og her er mit første indtryk:
Den ting der har imponeret mig mest er hvor homogen baggrundsbelysningen er, har efterhånden set en del LCD skærme i 47+ størelsen og de led alle sammen af clouding / backlight bleed i en eller anden grad.
Der er ingen clouding overhovedet på den 55SL8500 jeg arbejder på lige nu, overhovedet.
Der er en mikroskopisk smule backlight bleed, men det det er så lidt at det kun kan ses i et helt mørklagt rum og så skal man virkeligt vide hvad man kigger efter.
Det kan selvfølgelig også skyldes at sort gengivelsen ikke er specielt dyb og at det derfor er sværre at få øje på clouding og backlight bleed.
Angående, white uniformity, så klare 55SL8500 sig ok, der er smule "dark corners" og en lille smule "dark edges" men det ses kun ved helt lyse farver, så som, meget lys blå eller hvid og skruer man backlight ned på 50 og der under, ses det ikke ved normalt brug
Så man må sige at der er super god "screen uniformity" specielt når man tager skærmens størrelse på 55" i betragtning.
Ting jeg kun lige har kigget lidt på, men ikke er i tvivl om:
Farverne kan kalibreres til perfektion.
Gamma forløbet er ret godt, bedre end på mange andre LCD skærme.
Der er INGEN black smearing.
Responstiden er god, rigtig god hvis man tvinger skærmen i "PC / monitor mode" jeg vil skyde på at den i denne tilstand er på højde med en normal "gaming" skærm.
Deinterlacing og scaling, er super gode og tv'et håndtere PAL film materiale korrekt.
Designet og byggekvaliteten.
Ting jeg er i tvivl om er acceptable:
Behandling af 24p, der skal jeg lige teste lidt mere.
Betragtningsvinklerne, syntes sort mister en del ved lidt skrå betragtningsvinkler, men farvegengivelsen kan klare en del på denne skærm og der skal meget til for de bliver "udvaskede".
Ting som ikke er acceptable:
200Hz systemet, det holder bare ikke, det laver regnefejl på næsten alt materiale og det introducere alt for meget de-judder, desværre.
Alle stik, på nær et HDMI og et USB, vender bag ud selv strømstikket, what the **** were they thinking about, når man bygger en så lækkert designet skærm, som desuden er super tynd, af en CCFL lcd skærm at være, så skal stikkene da sidde så man kan montere tv'et helt tæt på vægen
Håber det kan hjælpe lidt 8)