Senic skrev:kskruger skrev:Senic skrev:
Nu er VT20 / V20 jo ikke kommet på gaden endnu - så noget svært at udtale sig om. VT20 er jo ikke overkill hvis det er 3D der søges ? Men Kort - af dem man kan købe lige nu så må det blive G20 og dernæst LG's PK950.
Samsung 50B850/855 med de rigtige indstillingere, er nok det bedste tv der kan købes lige PT.
Det er jo sidste års model og på trods af det er en fed skærm så er billedekvaliteten altså ikke på G20 niveau. Retention, fosforslør , shadow detail og performance i dagslys bare for at nævne nogle få ting.
Man kan godt høre, du ikke har set en Samsung 50B850/855 "Live"
Selvom det er en 2009 model, så kan Samsung'en godt følge en G20 uden problemer og fik de begge en prof. kalibrering, så ville Samsung'en ha det bedste billede.
Ang. fosforslør G20 citat fra testen
"fosfor-slør er dog stadig ikke elimineret på G20. Fosfor-slør forekommer på meget hurtige bevægelser, og kan ses som grønt eller gulligt slør efter bevægende objekter - f.eks. en bold der skydes over en fodboldbane.
De fleste vil dog ikke bemærke fosfor-slør, men det er der. Bemærkede du det ikke på Panasonic G10 - eller for den sags skyld på Pioneer KURO eller Samsungs plasma-Tv - så vil du heller ikke opdage det på G20. Det er dog ret synligt på sort-hvid film"
Ang. fosforslør B850/B855 citat fra testen
Fosforsløret på Samsung B850 er imidlertid ikke lige så slemt som på Panasonic G10, X10 og V10. Samsung har været i stand til at reducere det en anelse i forhold til sidste generation
Ang. Retention
Så har jeg ingen problemer med retention på min skærm.
Jeg ved godt hvordan det se ud, da jeg også har haft en LG 42PQ6000 og den havde en hel del Retention.
Shadow detail, der kan Samsung'en ikke være med G20
performance i dagslys, det kan godt være det er nyt i G20 i forhold til G10, som har en grå skærm. Men Samsung'en har en HELT sort skærm, som er meget lysstærk og dermed har den en rigtig god performance i dagslys.