Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
Hvilket TV har det bedste billede til at se film og tv på?
Er det Panasonic? Tænker på at købe VT20...
Brugeravatar
Af edinger
Det korte svar er ja.

Med forbehold for, at jeg ikke kender dit behov og/eller din reference, vil jeg dog sige, at VT20 ofte vil være overkill. G20 vil kunne tilfredsstille de flestes behov.

Anmeldelse:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545
Af Senic
edinger skrev:Det korte svar er ja.

Med forbehold for, at jeg ikke kender dit behov og/eller din reference, vil jeg dog sige, at VT20 ofte vil være overkill. G20 vil kunne tilfredsstille de flestes behov.

Anmeldelse:
Nu er VT20 / V20 jo ikke kommet på gaden endnu - så noget svært at udtale sig om. VT20 er jo ikke overkill hvis det er 3D der søges ? Men Kort - af dem man kan købe lige nu så må det blive G20 og dernæst LG's PK950.
Af kskruger
Senic skrev:

Anmeldelse:
Nu er VT20 / V20 jo ikke kommet på gaden endnu - så noget svært at udtale sig om. VT20 er jo ikke overkill hvis det er 3D der søges ? Men Kort - af dem man kan købe lige nu så må det blive G20 og dernæst LG's PK950.
Samsung 50B850/855 med de rigtige indstillingere, er nok det bedste tv der kan købes lige PT.
Af xcardman
når der kommer nogen test af denne
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... sma-tv.htm

den havde jeg nok selv kigget på, inden en beslutning

hvordan kan en skærm være overkill.
håber da stadig der snart kommer en bedre skærm end min pio 500M.
som er den standard alle skærme i 16000-20000 kr klassen burde have
Af Senic
kskruger skrev:
Senic skrev:

Anmeldelse:
Samsung 50B850/855 med de rigtige indstillingere, er nok det bedste tv der kan købes lige PT.
Det er jo sidste års model og på trods af det er en fed skærm så er billedekvaliteten altså ikke på G20 niveau. Retention, fosforslør , shadow detail og performance i dagslys bare for at nævne nogle få ting.
Brugeravatar
Af edinger
@Senic:

Det korte svar... ;) [/quote]
Af kskruger
Senic skrev:
kskruger skrev:
Senic skrev: Nu er VT20 / V20 jo ikke kommet på gaden endnu - så noget svært at udtale sig om. VT20 er jo ikke overkill hvis det er 3D der søges ? Men Kort - af dem man kan købe lige nu så må det blive G20 og dernæst LG's PK950.
Det er jo sidste års model og på trods af det er en fed skærm så er billedekvaliteten altså ikke på G20 niveau. Retention, fosforslør , shadow detail og performance i dagslys bare for at nævne nogle få ting.
Man kan godt høre, du ikke har set en Samsung 50B850/855 "Live"
Selvom det er en 2009 model, så kan Samsung'en godt følge en G20 uden problemer og fik de begge en prof. kalibrering, så ville Samsung'en ha det bedste billede.

Ang. fosforslør G20 citat fra testen
"fosfor-slør er dog stadig ikke elimineret på G20. Fosfor-slør forekommer på meget hurtige bevægelser, og kan ses som grønt eller gulligt slør efter bevægende objekter - f.eks. en bold der skydes over en fodboldbane.
De fleste vil dog ikke bemærke fosfor-slør, men det er der. Bemærkede du det ikke på Panasonic G10 - eller for den sags skyld på Pioneer KURO eller Samsungs plasma-Tv - så vil du heller ikke opdage det på G20. Det er dog ret synligt på sort-hvid film"

Ang. fosforslør B850/B855 citat fra testen
Fosforsløret på Samsung B850 er imidlertid ikke lige så slemt som på Panasonic G10, X10 og V10. Samsung har været i stand til at reducere det en anelse i forhold til sidste generation

Ang. Retention
Så har jeg ingen problemer med retention på min skærm.
Jeg ved godt hvordan det se ud, da jeg også har haft en LG 42PQ6000 og den havde en hel del Retention.

Shadow detail, der kan Samsung'en ikke være med G20

performance i dagslys, det kan godt være det er nyt i G20 i forhold til G10, som har en grå skærm. Men Samsung'en har en HELT sort skærm, som er meget lysstærk og dermed har den en rigtig god performance i dagslys.
Af purtsak
de sælger det da ved av connection vt20 men det tv jeg skal bruge er til min kælder og der er ingen vinduer i det rum min 50tommer såååå ville bare høre hvad folk synes er bedst er lige meget om det er plasma eller om det har 3d så det kan os være at det bliver et v20 men ville bare høre hvad der er det beste
Af xcardman
problemet er vi ingen test har set på de nye skærme
så ingen kan svare dig endnu hvilket tv som har det bedste billede.
Personligt havde jeg ventet og se hvad en vt20 eller samsung 2010 plasma model kan.
Men det bliver en af de to, det er jeg så tilgengæld ret sikker på.
både til 2D og hvis du gerne vil have mulighed for lidt 3D på et tidspunkt

om en model er 2008 eller 2009 er lige meget.
har endnu ikke set en model som har et bedre billede end pio 508 fra 2007. Kun bedre modeller fra pioneer.
så kan man tænke lidt over det
producenterne er nogle sløve padder til at lave god billedekvalitet
Senest rettet af xcardman 31 mar 2010, 15:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af koenigs
purtsak skrev:de sælger det da ved av connection vt20 men det tv jeg skal bruge er til min kælder og der er ingen vinduer i det rum min 50tommer såååå ville bare høre hvad folk synes er bedst er lige meget om det er plasma eller om det har 3d så det kan os være at det bliver et v20 men ville bare høre hvad der er det beste
Hvis det skal stå i en kælder uden vinduer, så er det altså meget svært at komme uden om plasma.

Jeg har meget svært ved at forestille mig en situation hvor LCD var værd at overveje til det brug... Jeg har tilgengæld ret let ved at forestille mig en HD projector som alternativ.

Tænk lige lidt over det med projektoren, der kan du både få en sublim billedkvalitet og en fantastisk storskærm.
Af xcardman
koenigs

Ja det er jeg faktisk meget enig i. Det kræver dog lidt mere fod arbejde
Af purtsak
projektor synes jeg bare er for dyrt med de pærer da jeg nok kommer til at bruge det 12timer om dagen da jeg førtidspensionist men hvis i har nogle gode bud på hdprojektor hvor man os kan købe billige pærer så er det måske noget jeg vil overveje
Af purtsak
ps det er jo os meningen at jeg skal lave en form for hjemmebio/musik rum