Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Becreative
calletv skrev:
kskruger skrev:
calletv skrev: Mht. Samsung, så spørg om en "lytteprøve" hos en forhandler...jeg troede det var løgn da jeg lyttede til det - fuldstændig og total dåselyd!

Sony NX700 er faktisk lidt billigere end Philips 9664 på nettet, selvom de begge (især Philips) er næsten umulige at opdrive. Jeg synes personligt Sony'en vinder på alle punkter undtagen lyd og fjernbetjening.
Når man laver et tv, som kun er 2.9mm tykt, så kan man heller ikke forvente super lyd, det er fysisk umuligt. Om 2-3 år vil de fleste tv være så flade, at ingen af dem har højt. indbygget. Men det da klart, hvis man tager nogle af Philips eller Sony's modeller, som er op imod 10cm tykke, ja så kan sikkert få ganske god lyd ud af dem.
Jeg kan høre at du aldrig har set hverken 9664 eller NX700 IRL. De er begge ganske tynde, ca. 5 cm, men fremstår endnu tyndere ved hjælp af design-fif. Men du har helt ret, at jo tyndere skærm, des tyndere lyd. Men det kan åbenbart lade sig gøre når man hedder B&O (Beovision 10) eller Philips og tildels Sony. Samsung kan bare overhovedet ikke.
Jeg har i dag været ude at se Phillips 42PFL9664H, Samsung UE46B7070 samt Sony NX700 og her gjorde sidstnævnte størst indtryk. TV'et var dog ikke vist med den lækre aluminiums fod, medfølger denne?
Af Long John89
Nej, det gør den ikke... Det er ekstraudstyr og mener at den kan tilkøbes for ca. 2000 kr...
Af Becreative
xenius skrev:Hvorfor ikke en EX700 ?

Ser man bort fra design-foden der alligevel skal tilkøbes, modsvarer EX serien stort set NX serien (ja, jeg kan faktisk ikke umiddelbart finde forskelle..), og der er en del bobs at spare på EX serien:

http://www.sony.se/comparison/kdl46nx70 ... 46ex700aep
Ja den er en del billigere, men Monolithic Design er altså lækkert :)
Af Long John89
NX700 og NX800 har deep black panel hvilket der ingen af EX modellerne der har..
Af xenius
Long John89 skrev:NX700 og NX800 har deep black panel hvilket der ingen af EX modellerne der har..
Ikke nødvendigvis en fordel..

Sakset fra den direkte sammenligning:

"The motion tests were the the only areas where we saw a real performance difference. The EX700, surprisingly, showed less artifacting and smoother motion. Granted, our test patterns are difficult for any TV to do well, but the EX700 had special processing features that could, if engaged, overcome them. The NX700 just never managed to shake some of the artifacting issues."

Og fra konklusionen:

"The EX700 series, a step down from the NX700 models, proved to be as good or better in our lab tests. It may not have all the eye appeal, but it's still a good looking TV. And while it doesn't have built-in WiFi, the ethernet port connects to the same package of streaming content, and you can buy a separate dongle if you want WiFi that bad.
The NX700 can hold its own against the competition. Maybe against everyone, except other Sonys.

Den direkte sammenligning her:

http://tinyurl.com/ybjj7a4

Har i øvrigt de mest gennemgående tests jeg har set til dato, af både EX700 og NX700. Kan anbefales at læse ;)