28 mar 2010, 21:15
calletv skrev:Jeg har i dag været ude at se Phillips 42PFL9664H, Samsung UE46B7070 samt Sony NX700 og her gjorde sidstnævnte størst indtryk. TV'et var dog ikke vist med den lækre aluminiums fod, medfølger denne?kskruger skrev:Jeg kan høre at du aldrig har set hverken 9664 eller NX700 IRL. De er begge ganske tynde, ca. 5 cm, men fremstår endnu tyndere ved hjælp af design-fif. Men du har helt ret, at jo tyndere skærm, des tyndere lyd. Men det kan åbenbart lade sig gøre når man hedder B&O (Beovision 10) eller Philips og tildels Sony. Samsung kan bare overhovedet ikke.calletv skrev: Mht. Samsung, så spørg om en "lytteprøve" hos en forhandler...jeg troede det var løgn da jeg lyttede til det - fuldstændig og total dåselyd!Når man laver et tv, som kun er 2.9mm tykt, så kan man heller ikke forvente super lyd, det er fysisk umuligt. Om 2-3 år vil de fleste tv være så flade, at ingen af dem har højt. indbygget. Men det da klart, hvis man tager nogle af Philips eller Sony's modeller, som er op imod 10cm tykke, ja så kan sikkert få ganske god lyd ud af dem.
Sony NX700 er faktisk lidt billigere end Philips 9664 på nettet, selvom de begge (især Philips) er næsten umulige at opdrive. Jeg synes personligt Sony'en vinder på alle punkter undtagen lyd og fjernbetjening.