27 sep 2006, 12:19
Jeg sad også med kløende aftrækkerfinger og overvejede dell's tilbud overfor den lignende prissatte 225bw. Altså super billedkvalitet og gode betragtningsvinkler overfor ekstra wow-factor i de 2 ekstra tommer hos samsung omend dårlige betragtningsvinkler og dårligere farver (især gengivelsen af grøn er der blevet lagt vægt på som et svagt punkt). Svage bandingproblemer hos dell, og nu pva paneler andetsteds end kina har fået mig til at satse på 225bw. Der har været snak om backlight bleed som den eneste deal-breaker, men da jeg har set en enkelt anmeldelse hvor dette slet ikke var tilfældet mener jeg det er værd at tage chancen.
Man må jo også spørge sig selv om 1680*1050 i 20" gør pixel størrelse for lille til komfortabel læsning af tekst? Det har jeg også set nævnt nogle steder. Derudover har jeg sammenlignet min laptop's 17" widescreen TN panel med min samsung 193plus, og jeg kan egentlig godt li de mindre aggressive omend mindre klare farver hos TN, ved sku ikke, synes bare det et eller andet sted er mere behageligt at se på.
Anyways, 225bw på vej, ser ud til jeg bliver den første her med nogle ord (og billeder) om den skærm, og altså sammenligning med 193p :=)
Man må jo også spørge sig selv om 1680*1050 i 20" gør pixel størrelse for lille til komfortabel læsning af tekst? Det har jeg også set nævnt nogle steder. Derudover har jeg sammenlignet min laptop's 17" widescreen TN panel med min samsung 193plus, og jeg kan egentlig godt li de mindre aggressive omend mindre klare farver hos TN, ved sku ikke, synes bare det et eller andet sted er mere behageligt at se på.
Anyways, 225bw på vej, ser ud til jeg bliver den første her med nogle ord (og billeder) om den skærm, og altså sammenligning med 193p :=)