Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Crabtech
Jeg sad også med kløende aftrækkerfinger og overvejede dell's tilbud overfor den lignende prissatte 225bw. Altså super billedkvalitet og gode betragtningsvinkler overfor ekstra wow-factor i de 2 ekstra tommer hos samsung omend dårlige betragtningsvinkler og dårligere farver (især gengivelsen af grøn er der blevet lagt vægt på som et svagt punkt). Svage bandingproblemer hos dell, og nu pva paneler andetsteds end kina har fået mig til at satse på 225bw. Der har været snak om backlight bleed som den eneste deal-breaker, men da jeg har set en enkelt anmeldelse hvor dette slet ikke var tilfældet mener jeg det er værd at tage chancen.

Man må jo også spørge sig selv om 1680*1050 i 20" gør pixel størrelse for lille til komfortabel læsning af tekst? Det har jeg også set nævnt nogle steder. Derudover har jeg sammenlignet min laptop's 17" widescreen TN panel med min samsung 193plus, og jeg kan egentlig godt li de mindre aggressive omend mindre klare farver hos TN, ved sku ikke, synes bare det et eller andet sted er mere behageligt at se på.

Anyways, 225bw på vej, ser ud til jeg bliver den første her med nogle ord (og billeder) om den skærm, og altså sammenligning med 193p :=)
Brugeravatar
Af hightower
Held og lykke med det. Jeg gik selv fra en P-MVA skærm til TN (fordi jeg ville ha' en wide...) og jeg må ærlig talt sige jeg savner de gode farver. TN er og bliver de dårligste paneler ligemeget hvordan du vender det. Jeg synes 20" er for småt til 1680*1050 - derfor har jeg også undgået dem efter at ha' set hvor småt tekst er på dem. Dell's retur politik stinker, så prøv denne først, hvis den er købt igennem en DK forhandler koster det jo ikke meget mere end max 100kr at sende den retur. Zumma zumarum, hvis jeg stod og skulle ha' en skærm NU ville jeg nok ha' købt den samme som dig.
Af Crabtech
tak for svaret hightower, man skriver jo de her latterlige "nu har jeg købt den" indlæg fordi man efter grundig research kun kan komme frem til et tvetydigt svar, og har fundet ud af at den perfekte monitor bare ikke findes, og derfor underbevidst søger lidt moralsk støtte i springet. Derfor er det rart at et garvet medlem her udviser enighed i beslutningen, især når man tænker på at denne side har skrevet sponsorkontrakt med dell 2007wfp (aj det'er gas!!!)

Tak for den bedste fladskærms-side på hele nettet, og et super forum.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ligesom Hightower har vi måske en forkærlighed for gode paneler, derfor anbefaler vi ofte de skærme der er på tilbud med f.eks. et S-PVA eller S-IPS panel af nyere dato. Problemet er selvfølgelig at Dell ofte kører tilbud på netop disse skærme, hvilket naturligt gør dem til kandidater i de perioder tilbuddet løber. Jeg er udmærket klar over den sponsor-effekt det har på vores forum, men hvis det nu ER det bedste tilbud på markedet, så er det lidt synd at anbefale en anden skærm, blot fordi det ikke skal blive for ensformigt ;)
Af Crabtech
Og det er jo kun fordi i udviser så forbilledlig neutralitet og professionalitet(uden det blir kedeligt), at det er sjovt at lave gas med jer på det punkt ;)
Af Curly
Jeg skulle have haft min 225BW igår men fordi de har klokket i det hos vildepriser.dk for jeg den først imorgen Fredag, men okey bare jeg får den inden weekenden så er det nice ellers bliver jeg godt nok knotten.
Men det kender i sikkert nok nu når man er tændt på at få sit nye legetøj :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
...alt for godt. Når først pungen er taget op af lommen, så kan det kun gå for langsomt med at få varene med hjem og lege med.
Af Nash
Jeg glæder mig til at høre et fremragende review af den skærm.. nu har jeg ikke læst andet end DELL og atter DELL, og så lige efter lortet ikke er på tilbud mere, det er jo til at få lange n..... af!
Brugeravatar
Af ravnk
Øh. det er den da stadig ??

kr 3.506,56
Inkl. moms og fragt
[Du sparer kr 1.155,94]
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke samme model der er på tilbud.
Af tommyhj
Det var 2007WFP der var (er?) på tilbud - samme panel bare widescreen. Har lige fået den ind ad døren i går efter en meget dårlig oplevelse med en 19" TN skærm fra Samsung. Kunne ved 19" med det blotte øje se den dither som TN panelerne laver for at ramme flere end 6bit farver - meget skuffende.

Jeg kan kun sige at Dell laver nogle udemærkede casings til PVA panelerne (som vistnok er fra Samsung?). Meget lækkert finish, og kanon kvalitet. Hvis man ikke kan læse tekst på en 20" ved 1650x1080, så kan man vel bare gøre teksten større - eller få briller? Kan nu stadig huske min gamle mor: "Jeg kan nu bedst lide 640x480, for så kan jeg bedre læse teksten" hehe :p O_O
Flere pixels er hele meningen med udviklingen af display teknologi!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du ikke flink at tjekke skærmens firmware fra service menuen for at verificere at det er et S-PVA panel (det er for resten KUN Samsung der laver PVA paneler, blot så du ved det). Normalt sendes WFP modellen nemlig ikke ud med et S-PVA panel, men et LG.Philips S-IPS panel.

Som jeg jo også skriver, så er det ikke widescreen modellen der er på tilbud længere, men FP modellen. De benytter ikke nødvendigvis samme skærmpanel, men det kan du jo se ved at søge i vores paneldatabase.
Af Crabtech
For at komme tilbage til sagen vil jeg nævne at jeg har modtaget min 225 nu. Får først mine nye computerdele i næste uge hvilke jeg hvil udnytte i forbindelse med anmeldelse af denne skærm. I øjeblikket kan jeg kun tilslutte skærmen til min bærbare, hvor maksopløsning er 1*0,7k :P

Men jeg har testet for ting som backlight bleeding og black levels, og bestemt de to sager ser umiddelbart ret ringe ud, uanset lystyrke/kontrast. Mere følger.