Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af psiegumfeldt
pipper skrev:Er der nogen der ved hvad 1 times optagelse fylder i GB.?

Har set på en 250 GB Hd. Jeg ved bare ikke om den hurtigt bliver for lille.
Er der ikke nogen der har et svar på ovenstående?

Jeg er også på vej til at købe en HD til min nye G20, men kunne godt tænke mig at vide lidt om hvor meget jeg kan optage på en given HD størrelse. Det afhænger naturligvis af om man optager HD eller SD, men måske er der nogen der har optaget lidt forskelligt der har en idé hvor meget det fylder?
Af lennon
psiegumfeldt skrev:
pipper skrev:Er der nogen der ved hvad 1 times optagelse fylder i GB.?

Har set på en 250 GB Hd. Jeg ved bare ikke om den hurtigt bliver for lille.
Er der ikke nogen der har et svar på ovenstående?

Jeg er også på vej til at købe en HD til min nye G20, men kunne godt tænke mig at vide lidt om hvor meget jeg kan optage på en given HD størrelse. Det afhænger naturligvis af om man optager HD eller SD, men måske er der nogen der har optaget lidt forskelligt der har en idé hvor meget det fylder?
Ca 8 min pr GB i HD, - og ca 30 min pr GB i SD iflg : http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 8&zoneid=3
Af psiegumfeldt
lennon skrev: Ca 8 min pr GB i HD, - og ca 30 min pr GB i SD iflg : http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 8&zoneid=3
Ja jeg så så også den artikel lige efter jeg stillede spørgsmålet. Men det er godt nok for Grundig TV, men mon ikke det er nogenlunde det samme for Panasonics. Måske er der noget der kan bekræfte det?
Af thansen
pipper skrev:@thansen. Har du prøvet at optage på hd'en.?

Har læst lidt om at folk ikke helt kan få det til at virke.
Nu har jeg eksperimenteret lidt med optagelse på HDD, og både optagelse og ReLive fungere upåklageligt, det er meget nemt at bruge.

Det eneste jeg ikke lige har prøvet er en timet optagelse, men jeg kunne heller ikke forestille mig at dette skulle være et problem.

Som der blev skrevet i testen af G20, så er kvaliteten af optagelserne meget fine.

Edit: Jeg brugte en 500GB Medion ekstern HD
Af maunus
Til de spørgsmål i har omkring ekstern harddisk.

Find en harddisk som ikke fylder for meget, er den på størrelse med en pungepung eller deromkring kan i hænge den fast bag på jeres fjernsyn med gaffatape og så behøver i ikke tænke mere på den. (Det er faktisk lidt dumt de ikke indbygger en harddisk i skærmen, det fylder ikke meget)

mht. til strøm så er det næsten alle harddiske nu om dage som køre på et enkelt USB. Så drop strøm ledningerne og nøjes med USB kablet.

Nogen spørger hvor stor den skal være, som der bliver nævnt tidligere:
Ca 8 min pr GB i HD, - og ca 30 min pr GB i SD iflg : http://www.recordere.dk/indhold/templat ... eid=3718&z oneid=3
så kan i jo se hvor meget i skal bruge, men ellers kan jeg sige at hvis du optager meget og har tendens til at det skal blive liggende på din harddisk jamen så skal den være stor, ser du dog dine ting og sletter dem derefter så kan du måske nøjes med en lidt mindre. Generalt kan man sige at skal du optage film så skal du bruge en større end hvis du vil nøjes med billeder og musik.
Af lennon
Er man lidt nøjsom - og fremme på beatet, kan man anvende en 64GB USB-stick som vel efterhånden fås til under en tusse ( en 128gb var på et tidspukt nede i 1600kr i tyskl) . .
Af pipper
Så er harddisken købt. en IOMEGA 500 GB.

Så nu skal jeg ind og teste :-)
Af thansen
lennon skrev:Er man lidt nøjsom - og fremme på beatet, kan man anvende en 64GB USB-stick som vel efterhånden fås til under en tusse ( en 128gb var på et tidspukt nede i 1600kr i tyskl) . .
Nej det går ikke, den skal ifølge maualen være mellem 160Gb og 2TB
Af lennon
thansen skrev:
lennon skrev:Er man lidt nøjsom - og fremme på beatet, kan man anvende en 64GB USB-stick som vel efterhånden fås til under en tusse ( en 128gb var på et tidspukt nede i 1600kr i tyskl) . .
Nej det går ikke, den skal ifølge maualen være mellem 160Gb og 2TB
Ok.
Selvfølgeligt også lidt for dyrt. Men USB-stick kunne egentlig godt give lidt mening hvis man primært anvender time-shift . .
Af kanaster
Som skrevet andetsteds, så kan jeg heller ikke få det til at virke.
Bruger en gammel Western Digital 320GB USB disk.
Disken bliver registret og formateret o.s.v. o.s.v - man kan se disken i listen over optagne programmer, som naturligvis er tom,
da den ikke optager noget som helst hverken på den ene eller den anden måde.

Nogen der ved hvad der kan være galt ?
Af pipper
Kan tv'et levere strøm nok til en harddisk igennem USB??

Jeg vil helst undgå en strømforsyning.
Af ErikUkendt
kanaster skrev:
Som skrevet andetsteds, så kan jeg heller ikke få det til at virke.
Bruger en gammel Western Digital 320GB USB disk.
Disken bliver registret og formateret o.s.v. o.s.v - man kan se disken i listen over optagne programmer, som naturligvis er tom,
da den ikke optager noget som helst hverken på den ene eller den anden måde.

Nogen der ved hvad der kan være galt ?
Først jeg har ikke selv prøvet funktionen.

Jeg læste sted at når man optog skulle man være opmærksom på at default var ext. udgang (via scart), man skulle ved hver optagelse sætte den til USB udgang.
Af pipper
Har lige talt med en svensker fra Panasonic support. Som jeg forstod på hende ;-) skulle man bruge en strømforsyning, da USB stikket ikke kunne levere strøm nok.

Nogen der har fået det til at virke uden forsyning.?

Det kan måske være derfor at nogen ikke kan få det til at virke.