Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andersketelsen
Lang version se længere nede for kort :)

Hej alle :) Nu har jeg efterhånden lavet en del research (hovedsageligt her, men også været ude i butikker osv..) Jeg står og skal bruge en skærm til stuen, skærmen skal bruges til alt fra almindeligt tv kiggeri til filmaftener og playstationspilning. Jeg vægter billedkvalitet relativt højt, og mit overforbrug af diverse fora og reviews har nok gjort mig overfølsom overfor evt. skavanker der nu måtte være :p Men, jeg vil gerne høre jeres anbefalinger til et godt fjernsyn i den størrelse. Har selv udelukket Samsung B855 (Som jeg egentlig synes havde det hele, desværre inkl. en irreterende summen) og Panasonic G20 (ikke 100% udelukket endnu, men jeg synes bare de er for langt bagud med designet i forhold til konkurrenterne). Har desuden kigget lidt på pioneer 5090h men det bliver lidt gammelt i det, når man skal ud og have brugt der måske er over halvandet år gammelt.. Så hvad siger i? nogle alternativer? :)[/b]

Kort version

Hej, skal bruge en ny skærm mellem 40 og 50 tommer, billedkvaliteten skal være i top, har derfor tidligere kigget på Samsung b855 og Panasonic G20. Samsung udelukket pga brummen og G20'eren er desingmæssigt ikke lige min smag. Så: Nogle forslag til et alternativ? behøver ikk være plasma har bare bedst erfaringer derfra. Og vil helst ikke vente alt for længe til det kommer på markedet.
Af tcf
Hej, jeg er i den samme situation som dig, kigger også efter et 50", og gerne plasma. Købte et Samsung B855, men det brummede.
Lige nu hælder jeg til Panasonic V20, men der er laaang tid til den kommer, og så er design heller ikke så rafineret som Samsungs.Så er der LG PK950, den kan leveres fra slut Marts ( 60" ) Start April for 50", dette har jeg fra LG selv, men spørgsmålet er om LG kan stå distancen, det finder vi forhåbentlig snart ud af?
Sagen er, som dig, jeg gider heller ikke og vente i "evigheder" på den ;)
Af andersketelsen
Kan det virkelig være rigtigt, der ikke er nogle alternativer til de to fjernsyn? :o
Af tcf
Det kommer an på hvad du kigger efter, men er det Plasma, så er der 3 store spillere på markedet, Panasonic, Samsung og LG. De 3 gør stadig noget seriøst ved det, ellers er det LCD, hvor der er et noget større udbud :s
Af kronholm
Samsung B650 skulle angiveligt ha noget ala det samme billede som B850'eren, men altså med et noget tykkere design.

Jeg har ikke set 850'eren, men jeg har selv 650'eren, og det er meget begrænset hvad det laver af plasma støj.

Den har let ved retention, men det er formentligt på samme niveau som 850'eren. Den duer derfor altså ikke som pc-monitor. :)
Af Morten812
venter også på V20... for mig at se er der ikke nogen alternativer til Panasonic - holder mig også fra Samsung.
Af andersketelsen
Ja LG har jeg faktisk slet ikke kigget seriøst på. Har bare aldrig hørt noget specielt om dem. Men har set dem i butikkerne og ville helt klart være tilfreds med designet. Men er billedkvaliteten på niveau med fx samsungen?

Kunne også godt være fristet til en af de andre Pana modeller, gider bare ikke vente helt til maj
Af Morten812
Er jo så valget mellem pest eller kolera... om du vil vente til maj eller købe nu.
Af tcf
LG skal man ikke kimse af, de er jo i skarp konkurrence med, især Samsung, og prissætter deres nye plasma TV meget agressivt! Deres top plasma PK950N i 50" til 11.995,- er potentielt helt vildt, og 60" til ca. 19K ikke dårligt! Så nu venter vi bare på testen fra Rasmus, håber den kommer meeeget snart O_O
En lille bonus info, de nye LG har ingen blæser i deres plasma TV.