Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skovgaard
Er der nogen der har testet USB playback..... HD materiale (mkv) samt alm divx/xvid med separate undertekst-filer?
Af Rodding
Vil rigtig gerne høre hvad i synes om tv'et og om i har prøvet at spille på det? Står nemlig og vil gerne købe det til min bror, men der er ko ikke kommet nogen anmeldelser af det endnu=
Af Kozz
Rodding skrev:Vil rigtig gerne høre hvad i synes om tv'et og om i har prøvet at spille på det? Står nemlig og vil gerne købe det til min bror, men der er ko ikke kommet nogen anmeldelser af det endnu=
Yes. Jeg bruger en Xbox 360, på mit 40EX500. Og det synes jeg er top nice. Det fungerer bare, som det skal :)

Som alm. fjernsyn, er det også kanon. Men. Man skal sidde ca. 3 meter fra det, hvis man skal have det fulde udbytte. Men ved HD signaler og når man spiller på sin konsol, så kan man selvfølgelig godt sidde tæt på. 8)

Og så er der jo det med betragtningsvinklerne :p Det ER jo LCD..

Til prisen (har givet 6040,- for det): 5 ud af 6 hatte herfra :)
Af Rodding
okay det lyder sku nice.
Kan du uddybe lidt mere om beretningsvinklerne?
Af Kozz
Rodding skrev:okay det lyder sku nice.
Kan du uddybe lidt mere om beretningsvinklerne?
Jaaa, hmmm. Jo længere fra siderne man kigger på det (det er et LCD problem) jo mere tabes der kontrast i billedet. Men har man sit hus-alter placeret "rigtigt", så er det med vinkerne og LCD, ikke noget problem.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Senest rettet af Kozz 09 mar 2010, 15:53, rettet i alt 1 gang.
Af Tucker
Er det grynet hvis man sidder tættere end 3 meter?

Ift. menuerne, er de så ligesålangsomme som på w5500 serien?
Af Kozz
Tucker skrev:Er det grynet hvis man sidder tættere end 3 meter?

Ift. menuerne, er de så ligesålangsomme som på w5500 serien?
Det er klart, at billedet bliver mere pixileret/grynet, hvis du sidder tæt på og ser på et ikke-HD signal. Jo højere opløsning, jo tættere på kan du sidde :) Jeg sidder lidt over en meter fra, når jeg "for mig en spiller" :p 8) (altså xbox, ikk) 8) Og det er kanon. Når sidder og drøner derudaf i Forza 3, så har jeg hovedet i inde i skærmen.. 8)
Kozz skrev:
baryton skrev:Har egentlig gennem lang tid været forelsket i Samsungs LED skærme, men er pludselig kommet i tvivl, efter at have set Sonys EX serie. Der får man en del funktionalitet for pengene.

Hvilket TV er bedst?

Det skal siges, at TV'et ikke skal vægmonteres, så dybden er ikke afgørende, og jeg er bevidst om, at Sony ikke findes anmeldt nogen steder, og at jeres bud sikkert bygger på tidligere modeller.
Mon ikke Samsungs LED skærme generelt, er bedre til det sorte område og tilmed har en mere detaljeret shadow detail?
Nu har jeg faktisk købt Sony'en og er godt tilfreds - bortset fra at jeg ikke kan finde DR's digitale kanaler (se andet indlæg) - men jeg tænkte alligevel, om du kunne nævne nogle punkter, hvor du synes Sony er BEDRE end Samsung, nu hvor du også har nævnt det modatte.
baryton skrev:
Kozz skrev:
baryton skrev:Har egentlig gennem lang tid været forelsket i Samsungs LED skærme, men er pludselig kommet i tvivl, efter at have set Sonys EX serie. Der får man en del funktionalitet for pengene.

Hvilket TV er bedst?

Det skal siges, at TV'et ikke skal vægmonteres, så dybden er ikke afgørende, og jeg er bevidst om, at Sony ikke findes anmeldt nogen steder, og at jeres bud sikkert bygger på tidligere modeller.
Mon ikke Samsungs LED skærme generelt, er bedre til det sorte område og tilmed har en mere detaljeret shadow detail?
Nu har jeg faktisk købt Sony'en og er godt tilfreds - bortset fra at jeg ikke kan finde DR's digitale kanaler (se andet indlæg) - men jeg tænkte alligevel, om du kunne nævne nogle punkter, hvor du synes Sony er BEDRE end Samsung, nu hvor du også har nævnt det modatte.
Nej. Jeg synes ikke nødvændigvis, at Sony er bedre end Samsung. Og da slet ikke, hvis vi snakker de større LED modeller.

Det er kun på grund af mangel på mange penge, at jeg ikke har købt et mega LED/plasma tv. Grunden til jeg valgte Sony er, at jeg synes det "glider" tilfredsstillende, har gode "naturlige" farver, god menu (dog ret sløv) og tilfredsstillende kontrast/shadow detail... Og kunne fås for "kun" 6000 bobs 8) 8)

Har du været inde under "indstillinger" og vælge "digital opsætning"?
Af Tommybj
Hej Kozz.

Hvor har du set det til kr. 6000, jeg skal selv ud og ha' investeret i et, det lyder som et fornuftigt køb, selvom jeg normalt kun køber Philips og startede ud med at gå efter et 42PLF7404. Men da jeg fandt ud af, at 40EX500 er den nye 40W5500 og at den har adgang til netværk, regner jeg med at købe den istedet for.

Ved godt det kan bestilles på nettet, men jeg ville gerne have det i dag og til en fornuftig pris.

Har du forresten prøvet netværksdelen eller er dit hovedformål kun spil og film fra TV og Blu-Ray?
Af Kozz
Tommybj skrev:Hej Kozz.

Hvor har du set det til kr. 6000, jeg skal selv ud og ha' investeret i et, det lyder som et fornuftigt køb, selvom jeg normalt kun køber Philips og startede ud med at gå efter et 42PLF7404. Men da jeg fandt ud af, at 40EX500 er den nye 40W5500 og at den har adgang til netværk, regner jeg med at købe den istedet for.

Ved godt det kan bestilles på nettet, men jeg ville gerne have det i dag og til en fornuftig pris.

Har du forresten prøvet netværksdelen eller er dit hovedformål kun spil og film fra TV og Blu-Ray?
Jeg har købt mit på nettet. Her: http://www.edbstore.dk/PartDetail.aspx? ... 33;c:36211

Jeg havde købt en "normal" wireless USB nøgle, for at få adgang til nettet, via mit trådløse netværk. Men mit Sony ville ikke acceptere den USB nøgle. Man skal nok ud ig have Sonys egen, som er lavet til formålet. Den koster et sted mellem 5 og 600 kroner. Så nej, jeg har ikke fået prøvet netværket på det.

Jeg bruger mit tv til Xbox 360 og alm. tv kigning. Jeg har ikke BR endnu, men jeg kunne da godt tænke mig en. Der går desværre "for" lang tid, før vi slipper for roterende medier, så BR vil nok være her, et par år endnu O_O
baryton skrev:
Kozz skrev:

Hvilket TV er bedst?

Hvordan har du ellers kalibreret dit tv?
Af nubsedasse
Vi må nok vente på at Rasmus får EX500 til test, for umiddelbart lyder det ikke til, at den "inhomogene baggrundsbelysning" er blevet fixet med EX-serien.
Af Tommybj
Hej Kozz.

Hoppede fra at købe 40EX500 alligevel trods dine gode anbefalinger, stod ellers og skulle købe det, men kunne ikke få det til den aftalte pris og forlod butikken igen.

Jeg gik derefter en tur i Fona, sammenlignede 40EX500, Philips 42PFL8404H og Samsung LE40B655T2W og fandt ud af, at Philips havde de bedste detaljer. Når jeg så på Philips'en, kunne jeg se rynker, modermærker og andet i folks ansigter, hvorimod både Sone og Samsung var mere udtværet, selv efter at jeg havde fået lov til at lege med indstillinger i en ½ time.

Ingen tvivl om at Sony'en har et kanon godt billede, men det er for afbalanceret, for afdæmpet til mig. Jeg vil gerne have noget med knald på farverne og der er ingen tvivl fra min side af, at der leverer Philips det bedste.

Men held og lykke med dit Sony, har ingen tvivl om at det afdækker dit behov, men behov og meninger er meget forskellige. Skal da også indrømme, at jeg er en Philips mand, så jeg er nok også lidt farvet af det.

Tommy