01 mar 2010, 19:38
Efter megen diskussion herinde - og jeg har lyttet, men taget en selvstændig beslutning - har jeg i dag anskaffet mig følgende: BDV-Z7 hjemmebiograf, RDR-DC205 harddisk optager, VAIO VGN-FW51JF bærbar PC, Sony HDMI kabler 3 m. + Wires NX optisk kabel 3 m. Alt til en samlet pris af 15.600 kr. Jeg har ikke åbnet noget endnu (PC'en kommer først på torsdag), og jeg er nu kommet i tvivl om kablerne, fordi jeg så en udsendelse på Basta på TV2 om, at de billigste HDMI kabler er lige så gode som alle andre. Desuden har jeg ikke brug for 3 m men 1 m er for kort od Sony har intet midt imellem. På nettet kan jeg finde flere længder. Så kablerne kan jeg returnere, hvis det altså passer, at de billige er lige så god.
Derudover, så skulle jeg have koblet min pladespiller til. Den havde jeg med i Sony Center for at prøve den af på hjemmebiografen, og den kunne faktisk godt spille uden forstærker, men volumen skulle helt op på 20 for at kunne høres. Jeg fik oplyst, at jeg blot behøver en RIAA forstærker, og det er helt nyt for mig. Da jeg tidligere herinde er blevet opfordret til at købe en forstærker, var jeg i den tro, at det var endnu en kasse med kabler til at stille oven på alt det andet. Efter et kig på nettet og et link på Wikipedia er jeg nu totalt forvirret. Der er helt forskellige modeller at vælge imellem, og selv om de ikke koster mere end et par hundrede kroner, så vil jeg selvfølgelig helst have den rigtige til at begynde med.
Nogle forslag om RIAA forforstærkere og HDMI kabler?
Derudover, så skulle jeg have koblet min pladespiller til. Den havde jeg med i Sony Center for at prøve den af på hjemmebiografen, og den kunne faktisk godt spille uden forstærker, men volumen skulle helt op på 20 for at kunne høres. Jeg fik oplyst, at jeg blot behøver en RIAA forstærker, og det er helt nyt for mig. Da jeg tidligere herinde er blevet opfordret til at købe en forstærker, var jeg i den tro, at det var endnu en kasse med kabler til at stille oven på alt det andet. Efter et kig på nettet og et link på Wikipedia er jeg nu totalt forvirret. Der er helt forskellige modeller at vælge imellem, og selv om de ikke koster mere end et par hundrede kroner, så vil jeg selvfølgelig helst have den rigtige til at begynde med.
Nogle forslag om RIAA forforstærkere og HDMI kabler?