Kunne ikke ha´ formuleret det bedre selv. TAK palle22!
Og som palle22 siger…ja jeg mistede helt lysten til at være herinde. Men jeg havde på fornemmelsen at jeg blev nødt til at følge op på min tråd.
Nye oplysninger.
Sælger var bekendt med at jeg har researched og surfet på nettet efter de billigste priser. Det sagde jeg til ham. Hvilket jeg i øvrigt altid gør, så de ved hvad de er oppe imod, hvis vi skal lave en handel.
Sælger var bekendt med at jeg først vil købe efter jeg havde set og læst anmeldelser af de nye modeller.
Før debatten startede:
BrianH siger:
Sikken nogle rare folk hos AV connection. Husk at belønne det med at købe tv'et der.
Lars svarer:
Ja de er rare dem folkens. Hvis de kan sælge den til mig for 6.300-6.500 så har vi en deal.
Men først venter jeg spændt på anmeldelserne af de nye modeller.
yakken spørger derefter:
Jeg kan se, at du har opgivet nogle lidt andre priser øverst end dem AV-connection kører med, så kan vi antage, at du ikke har tænkt dig at købe den dér?
Lars svarer:
Priserne er ganske simpelt taget fra hifipriser.dk. Altså de billigste på markedet.
Iøvrigt har AV connection idag sat deres priser ned. I hverfald i Odense. X10 fra 5.000 til 4.700. 50" S10 var vist sænket med en tusse...
Nu ved jeg så ikke hvad en 50" X10 koster i AV connection, og slet ikke med de nye nedsænkede priser, da de ikke havde den til salg. Men sælgeren sagde den stod til 6.500,- Så mon ikke det også gælder for dem?
Og det lyder nu meget godt i mine ører. Hvis de kan sælge og fragte den til mig for 6.500,- For mig også mere sikkert end bare at bestille på nettet! Nogen steder kan man dog hente selv.
Men yakken og BrianH? Hvorfor bekymrer I jer om hvor jeg vil købe den?
Søren69 svarer lidt for dem:
Kunne det måske være at man kunne synes at det er pisse dårlig stil at lukrere på AV-connections service og goodwill og så rende hjem og købe tv-et et andet sted?...
Og så lidt fakta:
Den billigste på hifipriser:
6.300
Yakken siger senere i debatten til Palle22:
Trådstarter(Lars) fortæller jo herefter at han netop finder prisen i butikken for dyr (500 kr. for dyr), så jeg kan ikke se, at han har fået skudt noget i skoene. Denne pris kendte han jo på forhånd, hvilket bekræftes i et tidligere indlæg.
Lars tidligere i debatten:
Jeg vil hjertens gerne købe hos AV, selvom prisen er 2-300,- dyrere. Den service jeg fik, var rigtig god, men ikke 500kr af mine opsparede penge værd. Hårdt sagt men fair.
Og så spørger jeg lige.
Hvornår giver jeg udtryk for at jeg ubetinget vil købe på nettet?
Hvornår giver jeg udtryk for at jeg bevidst vil lukrere på AV-connections service og goodwill og så rende hjem og købe tv-et et andet sted?
Hvornår giver jeg udtryk for, at jeg ved tv´et er 500kr dyrere i butikken? (hvilket det jo så efter mine antagelser ikke er)
Tommyaa:
synes ikke det er fair at være sådan efter ham, han må da selv om hvor han køber sit tv ligesom vi andre selv bestemmer hvor vi køber vores tv, det var jo slet ikke det tråden handlede om.....Pluselig bliver der bare kørt hetz....slap lige af og lad være at være moralen selv....
Ja lige præcis. Det er slet ikke hvad tråden handlede om. Ja jeg spurgte, fordi jeg synes det var underligt at BrianH og yakken granskede efter hvor jeg ville købe TV´et eller nærmest bestemte hvor jeg sku´ købe det. Hvilket jo er uhørt, når i/de slet ikke er inde sagens rette sammenhæng. Tingene er jo noget mere end sort og hvidt i den virkelige verden end herinde i trådene. Og det var jo heller ikke hvad tråden handlede om - hvor jeg ville købe, men hvad.
At jeg derefter blev fremstillet som amoralsk, unfair mandsperson som bevidst ville udnytte en butik, havde jeg ikke lige set komme. Specielt når det ikke er tilfældet.
Det er der min diskussion ligger. Ikke om udnyttelse af butikker. For der er vi vist alle mere eller mindre enige.
Men om belæringer og løftede pegefingre. Sagde jeg vist også til at starte med.
Og så lige til sidst… nej, jeg synes heller ikke det er fair at udnytte en fysisk butik. Synes ikke det er fair at udnytte nogen i det hele taget. Eller at springe over i køen. Sådan er jeg ikke. Så igen vil jeg sige (og citerer mig selv fra side 1):
Og lad mig lige med det samme slå fast. Jeg LUKRERER ikke på nogen! At nogen her har en forestilling om jeg partout vil købe et andet sted og at jeg bevidst går ind i AV for bare at udnytte deres service, må stå for egen regning.
Og så har jeg ikke engang købt TV´et endnu…