Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars H N
tommyaa skrev:jeg mener der er noget med at der ikke er dvb-c tuner i den model der slutter på e, den skal slutte på y for at den er nordisk....

Ok dokey...

tapeconnectin tager 8444 og ikke 6300 for den så vidt jeg kan se....???
Kender ik lige så meget til tapeconnection. Priserne er fra hifipriser.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, X10 skal ende på Y.
Af Søren69
Lars H N skrev: Men yakken og BrianH? Hvorfor bekymrer I jer om hvor jeg vil købe den?
Lars H N .. Kunne det måske være at man kunne synes at det er pisse dårlig stil at lukrere på AV-connections service og goodwill og så rende hjem og købe tv-et et andet sted?

Det mener jeg i hvert fald. Det lyder ikke somom du kun har brugt 10 minutter af deres tid. Du har slæbt alle dine apperater derned og testet dem sammen med diverse fjernesyn. Jeg menre virkelig at AV-connetion har strukket sig langt, i forhold til at give dig gratis service.

Og det er faktisk en af grundene til at Deres priser er noget dyrere end den billigste pris på nettet. For selvfølgelig er det ikke gratis for dem at have velkvalificeret personale gående og give dig alt den service.

Jeg har selv ligfor nylig købt mit pana 46G15 hos Tape connection. Endnu inden jeg havde fået det leveret så jeg at HIFI klubben havde det til 1000 kr mindre end hvad jeg havde givet. Men det gjorde mig faktisk intet. Jeg tror aldrig i mit liv jeg har fået så god service når jeg har handlet elektronik som den jeg fik i Tape Connection. De ved hvad de taler om og vil kun sælge mig det jeg har brug for. Hverken mere eller mindre... og der ehar været seriøse ordelige svar på alle mine spørgsmål uanset hvor "dumme" det måtte liyde for dem. Noget tilsvarende lader til at gøre sig gældende i AV-connection.

Den slags vil jeg gerne betale for. Det giver mig en tryghed og en gód fornemmelse som jeg ikke på samme måde kan få ved at handle i en webshop. At du synes det er ok at tage den service i AV-connection og så lægge dine penge et andet sted finder jeg temmelig uhørt for at sige det mildt!
Af tommyaa
Jeg ville også foretrække at købe i en butik, nogen gange er der bare for langt mellem priserne, hvis vi snakker plus 20% synes jeg det er for meget, men så ville jeg nu heller ikke slæbe alt mit grej derhen velvidende jeg ikke ville købe, synes der er forskel på at kigge på et tv i en butik og ligefrem møde op medmine egne ting osv. så ville jeg har en dårlig smag i munden hvis ikke jeg købte der medmindre der er milevidt mellem priserne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
What they said... ^^

At komme slæbende med sit eget udstyr og bruge sælgerens tid, for derefter at bestille på nettet er - i min mening - respektløst. Enten klarer man sig selv, og søger råd eks. på nettet, hvor folk i forvejen huserer af interesse, eller også betaler man dét det koster at blive serviceret i en butik. Hvis man ikke agter at købe noget i butikken, så bør disse ikke bruges til andet end at få et kig på egen hånd.

Det er ikke for at være efter dig, da det jo virker som om du alligevel vil købe i butikken.
Af Lars H N
Søren69 skrev:
Lars H N skrev: Men yakken og BrianH? Hvorfor bekymrer I jer om hvor jeg vil købe den?
Lars H N .. Kunne det måske være at man kunne synes at det er pisse dårlig stil at lukrere på AV-connections service og goodwill og så rende hjem og købe tv-et et andet sted?

Det mener jeg i hvert fald. Det lyder ikke somom du kun har brugt 10 minutter af deres tid. Du har slæbt alle dine apperater derned og testet dem sammen med diverse fjernesyn. Jeg menre virkelig at AV-connetion har strukket sig langt, i forhold til at give dig gratis service.

Og det er faktisk en af grundene til at Deres priser er noget dyrere end den billigste pris på nettet. For selvfølgelig er det ikke gratis for dem at have velkvalificeret personale gående og give dig alt den service.

Jeg har selv ligfor nylig købt mit pana 46G15 hos Tape connection. Endnu inden jeg havde fået det leveret så jeg at HIFI klubben havde det til 1000 kr mindre end hvad jeg havde givet. Men det gjorde mig faktisk intet. Jeg tror aldrig i mit liv jeg har fået så god service når jeg har handlet elektronik som den jeg fik i Tape Connection. De ved hvad de taler om og vil kun sælge mig det jeg har brug for. Hverken mere eller mindre... og der ehar været seriøse ordelige svar på alle mine spørgsmål uanset hvor "dumme" det måtte liyde for dem. Noget tilsvarende lader til at gøre sig gældende i AV-connection.

Den slags vil jeg gerne betale for. Det giver mig en tryghed og en gód fornemmelse som jeg ikke på samme måde kan få ved at handle i en webshop. At du synes det er ok at tage den service i AV-connection og så lægge dine penge et andet sted finder jeg temmelig uhørt for at sige det mildt!
Synes det er uhørt at man skal belæres om moral og etik herinde. Specielt når man ikke er 100% inde i sagens rette sammenhæng.

Og lad mig lige med det samme slå fast. Jeg LUKRERER ikke på nogen! At nogen her har en forestilling om jeg partout vil købe et andet sted og at jeg bevidst går ind i AV for bare at udnytte deres service, må stå for egen regning.

Jeg vil hjertens gerne købe hos AV, selvom prisen er 2-300,- dyrere. Den service jeg fik, var rigtig god, men ikke 500kr af mine opsparede penge værd. Hårdt sagt men fair.
Jeg har trods alt brugt de sidste par år på at spare op til min første fladskærm. Derfor er det pænt vigtigt for mig hvad jeg køber. Og derfor bliver jeg nødt til at se det i levende live. Ikke noget netshops kan tilbyde mig. Jo medmindre jeg køber det og leverer det retur. Men så vil jeg jo nok bruge et halvt år på det med flere skærme.

Så AV connection lå lige i "nærheden" Voila! Lad mig kigge. Jeg var der i forgårs i 10 minutter. Og kom i dag igen. Vi står og chit chatter. Jeg har ikke gjort mere end hvad jeg plejer at gøre i Bilka. Så siger han til mig, at jeg da bare ku´ tag min PS3 med ind. Altså jeg spurgte ikke. For jeg er ikke typen der lukrerer på folk. Men jeg siger jo selvfølgelig ikke nej til sådan et tilbud. Ingen problemer siger han. Og jeg kører hjem igen og henter den og tilbage igen. Han plugger det til i løbet 10 sekunder og lader mig passe mig selv, mens han passer butikken. Jeg siger pænt tak for god service og siger vi nok ses igen når de får de nye modeller.

Hvis det skal tvinge mig til at købe den der, så er det bondefangeri! Og jeg LUKRERER bestemt ikke på nogen! Prøver ærligt talt bare at finde det rigtige TV for mine opsparede penge. At han er et medmenneske og hjælper mig er rigtig fedt og jeg fik en dejlig og oplysende oplevelse. Det skal ikke skæmmes ved løftede pegefingre. Synd!

De priser i toppen er jo ikke mine budget priser. Men hele markedets billigste pris. I stedet for en enkelt bestemt butiks. Tænk på. Tråden her lavede jeg, inden jeg var hos AV for anden gang.

Tænk sig hvis jeg også fik lov at spille min PS3 i Hifi klubben på deres LG SL8500?! Så var jeg vist på røven

:( :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor er det uhørt, at vi har en mening om andet end hvad der er den bedste fladskærm? Det koster at have en fysisk butik og medarbejdere rendende til at servicere.

Det er for så vidt ligegyldigt om du har kørt 40 km eller gået 30 m for at besøge dem. Du benytter dig af deres service, hvilket de jo forventer giver et eller andet i kassen. De driver trods alt ikke et museum, eller en forlystelsespark med fri entre. Det er næppe 100% medmenneskelighed, der gør at de bukker sig lidt ekstra for en kunde...

Ja, det her er lidt moralprædikende, men jeg har den helt klare holdning, at hvis man føler man har fået en god service, så skal det honoreres.
Af Lars H N
yakken skrev:Hvorfor er det uhørt, at vi har en mening om andet end hvad der er den bedste fladskærm? Det koster at have en fysisk butik og medarbejdere rendende til at servicere.

Det er for så vidt ligegyldigt om du har kørt 40 km eller gået 30 m for at besøge dem. Du benytter dig af deres service, hvilket de jo forventer giver et eller andet i kassen. De driver trods alt ikke et museum, eller en forlystelsespark med fri entre. Det er næppe 100% medmenneskelighed, der gør at de bukker sig lidt ekstra for en kunde...

Ja, det her er lidt moralprædikende, men jeg har den helt klare holdning, at hvis man føler man har fået en god service, så skal det honoreres.
Synes det er uhørt at du skal belære mig om etik og moral, når du ikke kender sagens sammenhæng. Du må da have ligeså mange meninger og holdninger herinde. De skal bare ikke blive personlige! Jeg har ikke engang sagt noget om at jeg ikke vil købe den der.

Sådan er livet bare. Nogen gange er det sur røv. Jeg har også lavet mange tilbud til mine kunder. Brugt en hel dag på at tage ud og fotografere deres facade og hjem igen og lave lay out osv. Det sender jeg til dem, men hører i mange tilfælde aldrig fra dem igen. Name of the game.

De har en åben butik...for alle. Hvis jeg vil se et TV, går jeg hen hvor jeg har mulighed for det. Hverken mere eller mindre. Det skal samtidig ikke tvinge mig til noget. Tænk hvis alle sku´ købe hvad de spørger om til en sælger?

Og jeg ved hvad du mener. Men jeg går altså ikke bevidst ind og lukrerer på dem. Jeg vil bare se et TV. Og så sker der tit det at en sælger kommer hen og snakker. Når tlf ringede, så tog han den. Når der kom andre kunder i butikken, så servicerede han dem. Alt imens jeg passede mig selv.

Tænk hvis sælgeren hifi klubben sagde at jeg ku tag min PS3 med hen i butikken? Sku jeg så sige nej?
Af Lars H N
Nå men al den snak gider jeg egentlig ikke mere.
Troede det var et hyggeforum hvor man fik svar og stillede spørgsmål uden løftede pegefingre. Jeg er OUT.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har vel også fået svar på alt det tekniske først? Jeg forstår ikke hvorfor du tager sådan på vej over, at vi rent faktisk har en mening om hvordan et køb foretages - flere af vore medlemmer arbejder jo til dagligt i netop disse elektronikbutikker. Du lagde jo selv op til, at du havde søgt efter priser online, hvorefter du endda bakkede det op, at du synes at den fysiske butik var 500 kr. for dyr ift. netpriserne - efter at du havde besøgt dem anden gang. Den holdning ændrede sig jo først efter vi havde spurgt ind til hvor du så ville handle i sidste ende.

Er det forbudt at diskutere moral og etik i et "hyggeforum"?
Af kronholm
Han vil blive savnet :(

Nu har han fået de informationer af flatpanels, som han ville ha', så er der ikke nogen grund til at benytte sig af flatpanels' service længere! :D
Af tommyaa
synes ikke det er fair at være sådan efter ham, han må da selv om hvor han køber sit tv ligesom vi andre selv bestemmer hvor vi køber vores tv, det var jo slet ikke det tråden handlede om.....Pluselig bliver der bare kørt hetz....slap lige af og lad være at være moralen selv....

Jeg siger 50" mindst hvis det var mig.....
Af kronholm
Det er sgu da at pisse en sælger op ad ryggen hvis man slæber sin playstation med ind i butikken, står og snakker med ham i længere tid, og generelt modtager god service. For så at gå hjem og bestille det via internettet...

Ja, hvis det er 1000 dyrere eller mere i butikken, så kan man jo spørge om de ikke er villige til at gå ned i pris. Hvis ikke de er det, så har man idet mindste givet dem muligheden.

Grunden til at tv er dyrere i de fysiske butikker, er jo blandt andet at de skal ha kvalificerede folk til at gå rundt og servicere. Ved at købe over internettet, så må man være indstillet på at man ikke har den service til rådighed. Så må man jo vælge hvad man helst vil.
Af tommyaa
enig hvis prisen er nogenlunde ens, hvilket den er det står til 7k!!! men kunne godt forstå hvis vi snakkede feks 2k forskel , den pris til 6300 er der vel også fragt og besvær forbundet...