Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af puchen
Så har jeg fået endegyldigt svar fra Samsung:
De vil ikke hjælpe på nogen måde - hverken i form af deres service garanti som ellers siger de vil sende en servicmand ud og reparere mit tv hvis der skulle være noget ellers mht til kompentation.
De siger, at de eneste jeg kan er at gå til forbrugerrådet, hvilket jeg så vil gøre.
Jeg kan ikke tale med en dansker ang. problemet da deres medarbejdere der sidder i den afdeling alle er svenskere og som ikke helt forstår mig (og omvendt) - jeg har bedt om et udskrift af forklaringen eller en mail hvori de fortæller hvorfor de ikke kan/vil gøre noget, men det kan jeg ikke få.
Jeg kan anmode om det i et brev som skal sendes til en post box i Sverige??!! - Adressen.. tja... den kunne den svenske dame ikke helt forklare mig - det blev en blanding af svensk og engelsk -hvorfor fa... kan man ikke få det på en mail???!!!

En ting er sikkert: jeg giver ikke op!
De har selv fortalt mig, at mit TV ikke er i stykker, men at det er en "fejl" som der er på det - og det må jeg jo leve med... Nej det må jeg ikke..
Jeg fatter det godt nok ikke .
Af MartinHansen
puchen skrev:Så har jeg fået endegyldigt svar fra Samsung:
De vil ikke hjælpe på nogen måde - hverken i form af deres service garanti som ellers siger de vil sende en servicmand ud og reparere mit tv hvis der skulle være noget ellers mht til kompentation.
De siger, at de eneste jeg kan er at gå til forbrugerrådet, hvilket jeg så vil gøre.
Jeg kan ikke tale med en dansker ang. problemet da deres medarbejdere der sidder i den afdeling alle er svenskere og som ikke helt forstår mig (og omvendt) - jeg har bedt om et udskrift af forklaringen eller en mail hvori de fortæller hvorfor de ikke kan/vil gøre noget, men det kan jeg ikke få.
Jeg kan anmode om det i et brev som skal sendes til en post box i Sverige??!! - Adressen.. tja... den kunne den svenske dame ikke helt forklare mig - det blev en blanding af svensk og engelsk -hvorfor fa... kan man ikke få det på en mail???!!!

En ting er sikkert: jeg giver ikke op!
De har selv fortalt mig, at mit TV ikke er i stykker, men at det er en "fejl" som der er på det - og det må jeg jo leve med... Nej det må jeg ikke..
Jeg fatter det godt nok ikke .

Ufatteligt ringe af Samsung!
Mine personlige erfaringer omkring "menneskelig" kontakt hos Samsung, stråler ej heller som en lykkelig historie.
Det lader til, som hos så mange andre virksomheder, at service bliver prioriteret meget lavt hos Samsung.
I al fald når det gælder noget de ikke kan finde ud af, eller læse sig til i deres egne manualer, når man ringer ind til dem.

Jeg vil foreslå at du går ind på www.thrutstpilot.dk og skriver om din oplevelse med Samsung.dk her:
http://www.trustpilot.dk/review/www.samsung.dk

Det er i al fald hvad jeg har tænkt mig at gøre.
Af puchen
Hej Martin,

Det vil jeg gøre.

Jeg har haft fat i Samsung, Dansk Bredbånd samt Komplett.dk hvor jeg købte fladskærmen, idag - og der er intet nyt under solen,
Hos samsung sagde ham jeg talte med, at han aldrig har hørt om at der skulle være problemer med Dansk bredbånd og deres skærme???
Komplett afviste fuldstændig min anmodning om retunering og dansk bredbånd kunne ikke forstå noget af det. ( der er jo heller ikke problemer med andre skærme)

Mht Komplett.dk: De sagde at de jo ikke kunne vide at der ville være problemer med skærmen og DB, hvilket jo i og for sig er korrekt ( den blev købt i April sidste år) og at der jo ikke var noget galt med den. derfor ville de ikke gøre noget.
Jeg kan sagtens se det fra deres side, men bliver jo nød til at forholde mig til mine rettigheder som forbruger.
Har kontakte Forbrugerstyrelsen, som sagde jeg skulle tage fat i Komplett.dk og hvis det ikke hjalp, skulle jeg komme retur til dem.

Så i morgen ringer jeg til forbrugerstyrelsen og ser om jeg har en god sag.
Jeg syntes jo selv at det er mange penge jeg har smidt ud af vinduet.

Må ærligt indrømme at jeg er ved at være godt træt af denne her sag - alle vasker hænder og forbrugeren er den lille mand.

Hilsen
Erik
Af MartinHansen
puchen skrev:Hej Martin,

Det vil jeg gøre.

Jeg har haft fat i Samsung, Dansk Bredbånd samt Komplett.dk hvor jeg købte fladskærmen, idag - og der er intet nyt under solen,
Hos samsung sagde ham jeg talte med, at han aldrig har hørt om at der skulle være problemer med Dansk bredbånd og deres skærme???
Komplett afviste fuldstændig min anmodning om retunering og dansk bredbånd kunne ikke forstå noget af det. ( der er jo heller ikke problemer med andre skærme)

Mht Komplett.dk: De sagde at de jo ikke kunne vide at der ville være problemer med skærmen og DB, hvilket jo i og for sig er korrekt ( den blev købt i April sidste år) og at der jo ikke var noget galt med den. derfor ville de ikke gøre noget.
Jeg kan sagtens se det fra deres side, men bliver jo nød til at forholde mig til mine rettigheder som forbruger.
Har kontakte Forbrugerstyrelsen, som sagde jeg skulle tage fat i Komplett.dk og hvis det ikke hjalp, skulle jeg komme retur til dem.

Så i morgen ringer jeg til forbrugerstyrelsen og ser om jeg har en god sag.
Jeg syntes jo selv at det er mange penge jeg har smidt ud af vinduet.

Må ærligt indrømme at jeg er ved at være godt træt af denne her sag - alle vasker hænder og forbrugeren er den lille mand.

Hilsen
Erik
Hej Erik

Ja sådan forholder det sig desværre tit, at den lille mand bliver klemt.
Jeg selv er desværre i den situation, at de 14 dages returret er væk for længe siden - da det er en skærm jeg købte tilbage i 2009.
Hvorvidt garantien går ind og dækker, er tvivlsomt.
Man kan jo sige at det burde den, da (som jeg ser det) det nok er et problem med firmwaren.

Nu har jeg i al fald selv skrevet min historie, på www.thrustpilot.dk
I et lille håb om at der vil ske bare et eller andet positivt.

Om ikke andet, så er andre advaret om problemet.

Jeg ønsker dig held og lykke med dit videre forløb i sagen.
Det kunne være cool, om du gad berette - som hidtil - herinde om status :)
Af puchen
Hejsa,

Nå - nu har jeg talt med forbrugerstyrelsen og de har anbefalet mig at starte en sag op via deres hjemmeside: forbrug.dk - det koster 150kr.
Og det er jo småpenge i forhold til hvad jeg har smidt for mit fjernsyn.

Jeg kan kun anbefale at i gør det samme.
Dog skal det siges at klagen skal være rettet mod det sted I har købt det og I skal helst kunne bevise at I har klaget til dem før dette.