Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Har haft dette TV i et godt stykke tid og ville til at søge efter de digitale kanaler.
Fik smidt alle de detaljer der skulle være ind (QAM, netværks ID, Frekvens osv) efter anvisningerv fra min udbyder, Dansk Bredbånd.
Der blev fundet 56 Digitale kanaler, men kun DRk, TV2news, SVT1 + 2 samt DR Ramasjang vises.
Ved de andre kanaler kommer der info op med at der "er intet eller svagt signal"??
Ved at der er DVB-C tuner indbygget.

Er der nogle af jer der har en ide, til hvad man kan/skal gøre?

Hilsen
Erik
Af puchen
Hejsa,

jeg ringede til Samsung i DK som ikke helt kunne forstå hvad det var der kunne være galt, så nu kommer der en service-gut ud og kigger lidt på det.
puchen skrev:Hejsa,

Har haft dette TV i et godt stykke tid og ville til at søge efter de digitale kanaler.
Fik smidt alle de detaljer der skulle være ind (QAM, netværks ID, Frekvens osv) efter anvisningerv fra min udbyder, Dansk Bredbånd.
Der blev fundet 56 Digitale kanaler, men kun DRk, TV2news, SVT1 + 2 samt DR Ramasjang vises.
Ved de andre kanaler kommer der info op med at der "er intet eller svagt signal"??
Ved at der er DVB-C tuner indbygget.

Er der nogle af jer der har en ide, til hvad man kan/skal gøre?

Hilsen
Erik

Hej Erik

jeg kan se du lider af ca. de samme problemer som jeg selv. (og jeg har også Dansk bredbånd OG et samsung tv)
i starten fik jeg også kun de 56 - nu får jeg 58 og der sker stort set det samme som hos dig. blot er det SV1 og SV2 der virker hos mig, resten virker ikke.

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en løsning. Jeg har haft fat i DBnet 2 gange og samsung 1 gang, men de mente helt sikkert det var DBnet der var problemet (?)

jeg kan se du får en fra samsung ud til dig. Hvis i finder en løsning, er du da sød at skrive igen herinde om det? :)

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin
Af puchen
Hej Martin,

Det kan du.
Af puchen
hej Martin,

super - det må jeg lige prøve i morgen.
-Erik
Af puchen
Hejsa,

så er det prøvet og det virkede.. næsten...

jeg kan ikke se TV3-puls... den skifter mellem eurosport, TV mondo og TV2 news.. og en enkelt gang er der TV3-puls.. som så forsvinder igen..

Har talt 3 gange md deres support der siger de ikke kan gøre noget fordi signalet fra Dansk Bredbaand ikke er kompatibelt med min skærm?? og at jeg skal købe en digitalbox..
Samtiding fik jeg at vide at jeg skulle have undersøgt det bedre omkring hvilke udbydere den understøtter?? - hmm... den forstod jeg ikke.

Men jeg har jo netop købt skærmen med DVB-C tuner og MPEG4 så jeg ikke skulle have en box..

Nu har jeg ringet endnu en gang for at sige, at jeg er en smule ked af at have brugt så mange penge på noget jeg ikke kan bruge.. så må vi se om de kan finde en løsning.

Hvis deres skærm ikke virker efter hensigten.......hva så??

-Erik
Af MartinHansen
Hej Erik.

Ja, jeg har ikke pt. meldt tilbage om disse fejl - for dem oplever jeg desværre også. Jeg tænkte at den her løsning var bedre, end slet ingen digitale kanaler overhovedet!

Men helt løst er sagen ikke nej :/

Lige præcis det problem med TV3 Puls:
Den finder kanalnavnet fint, men vil ikke vise den i meget mere end 3 sekunder - hvis man er heldig.
Som også du oplever, oplever jeg samme mystiske kanalskifte - Tv5 mondo (fransk) og Tv2 News - jeg så faktisk også en helt tredje kanal engang, men husker ikke hvad det var for en.

Samtidig vil min Tv2 News - på den rette plads vel at mærke - ikke vises.
Eller det vil sige; sletter jeg alle kanaler, og søger forfra på den frekvens hvor Tv2News ligger, vil den godt vise Tv2News - men så snart jeg har fundet alle kanaler på alle frekvenser - så melder Tv2News sig ude med "Intet eller dårligt signal" OG Tv3 Puls giver det her mystiske problem.
"Samtiding fik jeg at vide at jeg skulle have undersøgt det bedre omkring hvilke udbydere den understøtter?? - hmm... den forstod jeg ikke. "
- Er det virkelig Samsung der siger sådan?
Det er da velnok den mest ringe service længe set!!
Hvordan kan det være at VI (forbrugeren), skal anklages for ikke at have været opmærksomme på problemstillingen?
Det er da - så vidt jeg ved - os der har købt et produkt, solgt i en Dansk markedsført butik??
Det er da produktet der tilsyneladende ikke virker 100% fornuftigt på det Danske marked.
Jeg mener Samsung har et forklaringsproblem, ved sådan en udmelding.
Det er Samsung der vælger at producere det her produkt, de vælger at markedsføre og sælge det i Danmark - hvordan pokker kan det så nogensinde være kundens problem, at skidtet ikke virker??

Det er da et problem, at det overhovedet er en nødvendighed at skulle sætte sit TV til FINLAND, før det overhovedet kan bruges bare nogenlunde!

Samsung burde komme på banen NU, og få et samarbejde igang med diverse udbydere af digital signal - for alle steder på nettet, ser man "problemer" og "Samsung" i samme forbindelse, når der er tale om digital signal.

Jeg vil sige så meget, at jeg er YDERST ked af mit Samsung tv.
Tanken om at man burde have købt et andet mærke, har været der MANGE gange, siden det digitale signal gjorde sin entré.
Af steen_c
Hvordan kan det være at VI (forbrugeren), skal anklages for ikke at have været opmærksomme på problemstillingen?
Det er da - så vidt jeg ved - os der har købt et produkt, solgt i en Dansk markedsført butik??
Det er da produktet der tilsyneladende ikke virker 100% fornuftigt på det Danske marked.

Undskyld hvordan ved du at den specifikke er købt i en dansk butik, det fremgår ingen steder i tråden, tvet kunne jo være parallel importeret, og derfor er det ikke samsungs problem. men derimod forhandleren.
steen_c skrev:Hvordan kan det være at VI (forbrugeren), skal anklages for ikke at have været opmærksomme på problemstillingen?

Undskyld hvordan ved du at den specifikke er købt i en dansk butik, det fremgår ingen steder i tråden, tvet kunne jo være parallel importeret, og derfor er det ikke samsungs problem. men derimod forhandleren.
Hej Steen.

Du har ret.
Men her snakker jeg dog om tilfælde, som f.eks. min egen situation, hvor mit tv er købt og betalt i Fona (f.eks.) - og koden efter modelnummeret (XXE) fortæller mig, at produktet er bestemt til vores "område" af verden.

Jeg har også en stærk fornemmelse af, at Eriks situation er præcis den samme - og at han altså ikke besidder et parallelimporteret tv.

Til trods for dette, er der stadig disse helt igennem latterlige problemer, med noget så åbenlyst aktuelt - for et tv - at indstille kanaler på det.
De problemer er at finde ALLE steder på nettet.
Men du har da ret i at nogle problemer skyldes parallelimport, fordi man vil spare lidt ved at købe det udenlands. Det kunne man i gamle dage med analog signal, men nu er det åbenbart en hel videnskab at se tv :)
- Det mener jeg så er forkert. Det burde være lettere.
Og derfor har jeg svært ved at se hvor forbrugerens ansvar er. Forbrugeren vil jo bare se tv - derfor køber han/hun et tv.
Af puchen
Hejsa,

Du har fuldtændigt ret Martin.

Jeg har talt med 4 forskellige afdelinger hos Samsung og de kan ikke give mig en løsning udover at jeg skal købe en digital boks.
Jeg ringede derind kl 10 idag for at finde ud af hvor jeg stod i forhold til kompentation da mit TV, (der er købt i Danmark ikke parallelimport) ikke fungerer selvom alle specifikationer er som det skal være.
Her sagde de, at jeg ikke kunne få noget og at de eneste jeg kunne gøre var at tage fat i forbrugerrådet.
Men da jeg så spurgte efter et udskrift af det de har forklaret mig, til brug i en eventuelt sag, kunne den svenske kvinde ikke helt forstå mit danske.
Hun ville få en dansker til at ringe til mig men det er ikke sket endnu ;0(

Jeg fortalte dem, at der ingen steder står/stod at deres skærme ikke kunne arbejde med Dansk Bredbånd - hvilket også lyder fuldstædig absurt i mine øre.

Jeg har i realiteten købt et produkt til X-antal tusinde som ikke kan gøre det som det er købt til.

Nu får jeg at se hvad der sker jeg ved hvertfald, at jeg ikke giver op endnu :o)

Erik
Af steen_c
men nu er det åbenbart en hel videnskab at se tv
- Det mener jeg så er forkert. Det burde være lettere.
Og derfor har jeg svært ved at se hvor forbrugerens ansvar er. Forbrugeren vil jo bare se tv - derfor køber han/hun et tv.

Hej Martin

Jeg kan kun give dig ret, det er ikke så let at være forbruger som det var før, dette gælder ikke kun tv, også alt andet. Vi lever i en verden, hvor alt bliver mere og mere teknisk. og det at læse en brugsvejledning er en nødvendighed. men når det så er sagt er det hverken forbrugeren, forhandleren (m.m parallelimport) eller producenten som skal klandres for det besværlige i det digitale tv i danmark. det er vores politikere vi skal klandre, det ikke branchen, der bestemte at det var mpeg4, der skulle være standarden, og slet ikke når mpeg2 giver bedre kvalitet, da komprimeringen ikke er så hård. det gjorde det hellere ikke nemmere for branchen eller forbrugeren, at beslutningen omkring standarden, blev taget ret sent, plus det faktum at mpeg4 i danmark, skal adskille sig fra resten af europa. (lyd og tekst er forskellig).
Af steen_c
jeg har talt med 4 forskellige afdelinger hos Samsung og de kan ikke give mig en løsning Judover at jeg skal købe en digital boks.

Hej Erik
har du snakket med dansk bredbaand omkring problemet, de må da have hørt om problemet før. grunden til jeg spørger er at så vidt jeg ved har yousee kunder ingen problemer, med kanaler og kanalsøgning på samsung tv. med hensyn til kompensation, så er det da forretningen du skal henvende dig i, og ikke samsung.

hilsen steen
Af puchen
hej Steen,

Ja jeg har talt med Dank bredbånd et par gange omkring problemet, men jeg har et andet samsung TV som der ikke er problemer med.

MHT til forretningen så skal jeg også tale med dem omkring det dog erkender samsung at der er noget men de vil ikke se på det, selvom de har en service garanti derfor går jeg den vej til at starte med.