Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ejer et Samsung LE32A766R1W (Nordisk - XXE) og har digital tv gennem Dansk Bredbånd.

Firmwaren på fjernsynet er det sidste nye, og derfor fuldt ud opdateret.

Men alligevel har jeg problemer med de digitale kanaler!

Jeg indtaster de oplysninger jeg har fra Dansk Bredbånd, som er:

QAM Modulation: 64
Netværks ID: 2620
Start frekvens: 233.000
Symbol rate: 6000

Den finder 58 kanaler - men viser dog lidt over 100 i channel list.
Men ved samtlige kanaler - bortset fra SV1 og SV2 - er der sort skærm og beskeden "Svagt eller intet signal"

Signalinformationen viser:
Bitfejl: 10
Signalstyrke: 0

På alle kanaler - bortset fra SV1 og SV2 som jo virker...

Ok, så har jeg prøvet at ændre frekvensen fra 233.000 til 240.000 - Her sker så følgende:

Den finder 58 kanaler (igen søger den super hurtigt - under 30 sek. som før)
Nu kan den pludselig vise DR1, DR2 og DRHD.. !
Signalstyrken er på 95 og fejlniveauet på 0.

Så signalet er der jo! Det skal også lige siges, at den finder ALLE 58 kanal navne, som den fint viser i Channel list, og i alle tilfælde.

Søger jeg på frekvens 247.000 vises Tv2 m.m. - men så vises DR1 (osv.) ikke længere..

Hvorfor kan jeg ikke få det møg fjernsyn, til at vise ALLE kanalerne når nu signalet er der, den kan finde alle 58 styks og den kan liste deres navne??

Hvis nogen fra Samsung ser dette - HJÆLP!

Jeg har forsøgt med "Svensker-tricket" endda sat den til Finsk - nada!
Jeg har forsøgt med søgning på BÅDE analog og digital.
Jeg har forsøgt med søgning på Kabel og luft (efter tip om at nogle Samsung tv "tror" der er kodning på, ved valg af kabel)
Jeg har kort sagt prøvet alt.. Også nulstilling af tv.
Intet virker fuldt ud - kun halve løsninger.

Spørgsmål til ovenstående:

1: Kommer der flere firmware opdateringer? Der er et behov for det, tydeligvis!

2: Dansk Bredbånd har en start frekvens (233.000) og en slut frekvens (872.000) - men jeg kan ikke indtaste slutfrekvens. Der står kun frekvens? (ved automatisk søgning)
Kunne det tænkes den dermed ikke søger ordentligt?

Efter 2 samtaler med Dansk Bredbånd og 1 (mindre god oplevelse) med Samsung via telefon, samt ovenstående forsøg og oplevelser, så tyder MEGET på at jeg burde have købt et andet fjernsyn (mærke) i sin tid. For det her er da simpelthen for dumt.
3: Hvor svært kan det være at indstille kanaler på et tv - helt ærlig?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Martin Hansen
Af MartinHansen
Følgende er løsningen på ovenstående problem:

Hold fjernbetjeningens knap EXIT nede, indtil den spørger om du vil nulstille dit tv - Tryk ja!
Nu nulstilles dit tv og slukker. (sletter ALLE nuværende gemte kanaler)
Tænd dit tv igen og følg vejledningen til at indstille dit tv til hjemmebrug, sprog i menuer osv. osv.. Du skal IKKE indstille kanaler endnu!

Gå nu ind i fjernsynets menu.
Vælg KANAL (der hvor du søger efter kanaler)
Vælg LAND
Indstil den til FINLAND under DIGITAL KANAL

Vælg nu under samme menu (KANAL): MANUEL LAGRING > DIGITAL KANAL> KABELNu kan du indtaste frekvens, Modulation og Symbolrate.

Hvad angår Modulation og Symbolrate skal disse være hhv.:
64 (Modulation) - 6000 (Symbolrate)
Under frekvens indtaster du følgende frekvenser ÈN af gangen:

233000
247000
254000
426000
434000
690000
698000
706000
714000
762000

Dvs. de skal indtaste én af gangen - først 233000 tryk søg.. Så finder den x-antal kanaler.. Dernæst 240000 tryk søg.. Så finder den x-antal kanaler osv. osv.

Når du er færdig, har du ALLE kanaler!

Nu skal du huske at tjekke, om dit foretrukne sprog er Dansk - ellers kan det ske at du på visse kanaler vil få Finsk undertekst.

Til det skal du:

Ind i menuen selvf. og vælg INDSTILLINGER > FORETRUKKETHerinde sætter du ALLE til Dansk

God fornøjelse![/b]
Af MadMax78
Tusind tak!!!

Så lykkedes det endelig at få digi-kanaler fra DB på min samsung skærm.
Alle kanaler virker - men desværre fanger programguiden ikke programinformationen :(

Ved du om man kan tweake skærmen til også at fange programinformationen?
Det ville være super cool den funktion også kunne komme til at virke!

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen!!!
Af MartinHansen
MadMax78 skrev:Tusind tak!!!

Så lykkedes det endelig at få digi-kanaler fra DB på min samsung skærm.
Alle kanaler virker - men desværre fanger programguiden ikke programinformationen :(

Ved du om man kan tweake skærmen til også at fange programinformationen?
Det ville være super cool den funktion også kunne komme til at virke!

På forhånd rigtig mange tak for hjælpen!!!
Hej MadMax78

Desværre nej.
Jeg har heller ikke nogen programguide.
Måske udsendes det ikke hos DBNet?
Det ville dog være lækkert med en programguide! :/
Af Krang
Hej,

Så lige denne tråd som hjalp med at finde de digitale kanaler - tak for det!!

Jeg har dog også programguide, og den virker nogenlunde godt! Ikke alle kanaler har data, og tidspunktet er ofte forkert, så den viser et forkert program i guiden end det der rent faktisk vises, men den er der da :)

Jeg har dog problemer med TV1000, som stadig viser signalstyrke 0. Er der nogen der ved hvilken frekvens de skal findes på?
Af MartinHansen
Krang skrev:Hej,

Så lige denne tråd som hjalp med at finde de digitale kanaler - tak for det!!

Jeg har dog også programguide, og den virker nogenlunde godt! Ikke alle kanaler har data, og tidspunktet er ofte forkert, så den viser et forkert program i guiden end det der rent faktisk vises, men den er der da :)

Jeg har dog problemer med TV1000, som stadig viser signalstyrke 0. Er der nogen der ved hvilken frekvens de skal findes på?
Jeg tror Tv1000 ligger på de sidste frekvenser:
714000
762000

Dog er jeg ikke sikker.
Prøv evt. først at søg på de sidste frekvenser, før du søger på nogle andre (Så skal du først nulstille alt, og altså starte forfra).
Jeg har bemærket, specielt med Tv2News, at den virkede fint indtil man rykkede videre og gemte de andre frekvenser.
Måske gælder dette også for Tv1000 for dig?

Held og lykke.
Af Goodall
Hej Martin,

Jeg har nøjagtigt samme problem på mit nye D8000 (UE46D8000).

Jeg har Stofa og kan ikke få det til at virke. Kender du frekvenserne her også? Har kun 1 sæt frekvenser fra deres hjemmeside og det virker ikke :(

Håber du kan hjælpe.

Jonas
Af MartinHansen
Hej Jonas

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.
Men du må få fat i Stofa, som jeg fik fat i Dansk Bredbånd - de kan give dig dem, hvis du spørger :)

Held og lykke!
Af cranocide
Hej

Jeg har lige købt et samsung, og ville høre, om det stadig er nødvendigt med denne workaround for at opnå digitalt signal?

pft.
Af djkassen
Jeg kan ikke få mit samsung 8005 til at vise de digitale kanaler.
Desværre heller ikke via din guide
Af cranocide
og det kommer heller ikke til at ske, desværre, for samsung sutter beeeeeeeeeeeeeep