Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
humber skrev:yakken..

Vil du mene det tv er et gram bedre end panasonic G10 - G15?
Ja. Jeg ville hellere have et Kuro stående end et G10/G15. Jeg ville dog foretrække en 428-model frem for 4280. Tuneren er ret ligegyldig da ingen af disse modeller har MPEG4.

Prisen skal dog ned på godt 8000 kr. før jeg ville overveje et 428XD, og så skal du være sikker på at TV'et er i orden - som med alt andet brugt udstyr...
Af humber
okay. Og så lige for kong Hans, nu der ikke er MPEG4 i så skal jeg have en box til det digitale net ik?

PS. har den heller HDMI så
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke MPEG4-dekodning i TV'ets tuner. Pioneers XA-modeller har kun analog tuner (A for analog). Deres XD har digitale DVB-T tuner med MPEG2 dekodning. Der er ingen af dem der har MPEG4 og ingen af dem har DVB-C af nogen art.

HDMI er en indgang, og alle TV nyere end år 2006 er forsynet med mindst ét af disse. 428/4280 har 3 stk. HDMI.
Af ivandahl
Kan varmt anbefale LG pq6500, har lige sat et op hjemme ved kæresten - er rimelig imponeret over billedekvaliteten ved dvb-t modtagelse (har selv et pioneer 5090h) billedet er ikke heelt så godt som på 5090 men 5090 er ikke merprisen værd hvis det primært er til alm tvbrug, monterede sidste år et panasonic x10y, ikke så god som lg'en, vores brug er 99% alm tv og en enkelt film i ny og næ, sport ser vi stort set aldrig.
Vi var rundt og se en del tv, fik dem alle sat ud af "butiksmode" og over på alm tvsignal, var genereelt rimelig skuffet over LED modellerne - og kæresten (som ikke går så meget op i tv ;o)) valgte helt klart lg'en pga billedekvaliteten men design og pris spillede da også en rolle, havde da også kig på panasonic g10, men hun fandt billedet bedre på LG'en og Panasonic' - noget så grimt ville hun ikke have hængende :D
Og hold da op LG'en er nemt a få et rigtigt godt billede på.

PS købte den tirsdag i sidste uge til 6000,- i elgiganten og fik samtidig et godt tilbud på et vægbeslag (for en DK model, dvs ved evt fejl kommer LG hjem til dig og fixer det) - (drop div tilbud om ekstra forsikring med mindre du har nogle små "terroister" løbende rundt derhjemme :D )
Af velsing
Jeg har også set en del exempler (på nettet) på at LG PQ6500 har en rigtig god skalering af SD signaler, hvilket jo klart er det folk generelt alligevel ser mest af. Jeg var selv meget tæt på at købe pq6500 i sin tid men valgte PanaS10 pga lidt dybere sort niveau og full hd. Jeg er i store træk ganske tilfreds men et stykke fra at være imponeret over SD skaleringen. -og så synes jeg stadig at designet på lg er en del pænere...

Mvh Velsing