Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carsten405
dumb skrev:
Carsten405 skrev:Hej dumb.

Ja det er på fjernsynet de godt kunne tænke sig at se billederne høre musik og evt gå på nettet og surfe / netbank.
Ok, for at se billeder og musik, som ligger på den bærbare, burde det være muligt, via det link jeg har sendt dig, at forbinde fjernsyn og bærbar.

Jeg kender desværre ikke det store til fjernsyns Internet muligheder, men som jeg har forstået det så er det ikke muligt at surfe direkte på TV'et og Netbank er i hvert fald helt umuligt. Men man kan jo bare slutte den bærbare til fjernsynet med DVI/HDMI kabel og så bruge fjernsynet som skærm og dermed har du jo fuld adgang til alle billeder/musik og internettet.

/Thomas
Ok super:-)

Så har jeg lige et sidste spørgsmål, og det er med hensyn til kabel.
Skal man bruge DVI til HDMI og hvorfor ikk bare HDMI til HDMI nu når fjernsynet har HDMI og den bærbare også har HDMI?

Fedt at der er nogle som jer som har tjek på sagerne og tager sig tid til at hjælpe andre;-)
Af dumb
Så skal du selvfølgelig bare bruge et HDMI -> HDMI kabel :)
Af Carsten405
dumb skrev:Så skal du selvfølgelig bare bruge et HDMI -> HDMI kabel :)
Hej igen...

Så har vi lige prøvet med HDMI -> HDMI men det fungerer heller ikke:-(
Vi har prøvet at tilslutte kablet til alle HDMI portene men der sker ingenting. Er det mig / os som bare er tossede som ikke engang kan forbinde et kabel :s

Burde det ikke fungere med det samme når man tilslutter kablet?

Mvh Carsten
Af dumb
Carsten405 skrev:
dumb skrev:Så skal du selvfølgelig bare bruge et HDMI -> HDMI kabel :)
Hej igen...

Så har vi lige prøvet med HDMI -> HDMI men det fungerer heller ikke:-(
Vi har prøvet at tilslutte kablet til alle HDMI portene men der sker ingenting. Er det mig / os som bare er tossede som ikke engang kan forbinde et kabel :s

Burde det ikke fungere med det samme når man tilslutter kablet?

Mvh Carsten
TV'et skal sættes over på den rigtige HDMI kanal, vælger du med fjernbetjening.

Er der billede på computerens skærm, når du slutter den til? Hvis der er, så skal du fortælle den at den skal sende billedet over til TV'et i stedet. Det kan typisk gøres ved at holde tastaturets 'Fn' knap nede og så er der én af F knapperne øverst der har et billede af 2 skærme, den skal du trykke på, så skifter computeren output.

Alternativt skal du højre klikke på dit skrivebord og vælge egenskaber, der inde er der noget med "skærmindstillinger" eller lign. hvor du kan vælge hvilken skærm billedet skal sende til.