Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wision
Vil lige sige at shadow details er imponerende med PS3 sat til limited RGB space, hvis der er noget at klage over er det sort niveauet. Men selve panelet er jo ikke sort, det er ikke fordi tv'et sender meget lys ud, bare fordi det ikke er sort ligesom glasset rundt omkring.

Med hensyn til "den urealistisk høje pris" mente jeg i forhold til de andre butikker der havde skærmen til 11.000, dog udsolgt.
Af Ney
Oppoen stod til limtied RGB, og full gjorde det MEGET værre.

Så resatte tv'ets brightness og contrast og prøvede testdvd'en igen (spears og munsil ikke dve) og ændring af kontrast og brightness på tv'ets indstillinger gjorde ikke noget udslag så resatte igen og prøvede på oppoen. Se så skete der noget!! en lille tweak i brightness og contrast gjorde tingene stod som der stod de skulle i spears og munsil manualen så nu er jeg glad! Nu er det kun pc'en der ikke står helt perfekt, men det er jo ikke suuuper vigtigt så længe bluray og dvd er i orden
Af Wision
Kan stadig ikke rigtig vænne mig til at sort niveauet ikke er bedre. De sorte barre i toppen og bunden af de fleste film irritere mig fordi de er så forskellige fra skærmens kant.
I anmeldelsen af skærmen her på siden er der opgivet to sortniveauer, et "out of the box" som skulle være ret dårligt. Er det målt på dynamisk indstillingen eller THX profilen ? Hvad med "Efter kalibrering" er det efter profesionel kalibrering eller bare de opgivne indstillinger (THX mode) i anmeldelsen ?
Af Rodding
Er G15 lige så god som V10?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Out-of-the-box er uden dynamisk kontrast men ellers med std. indstillingerne. Kalibreret er vores egen kalibrering af den profil du ser i skemaet længere nede på siden.
Af Wision
Ok, tusind tak, forviringen kom af atindstillingerne for kontrast, farve og brightness er nøjagtig de samme som standard.
Af keler
Tror ikke du finder et plasma tv med bedre sort niveau i dag. Så skal du nok over i Pioneer hvis du kan finde sådan et.

LCD kan sikkert producere "bedre" sort, men der går en del detaljer tabt i de mørke områder IMO.
Af xcardman
keler skrev:Tror ikke du finder et plasma tv med bedre sort niveau i dag. Så skal du nok over i Pioneer hvis du kan finde sådan et.

LCD kan sikkert producere "bedre" sort, men der går en del detaljer tabt i de mørke områder IMO.
er helt enig.

det som gør pio unik er en meget dyb sort og en rigtig god shadow detail
lcd kan udmærket vise bedre sort, men taber shadow detail.
den eneste lcd som er rigtig god til begge dele er åbenbart en B&O, men er ikke til at betale. en 55 tommer led model.
har dog ikke selv set den

så hvis man ikke er tilfreds med en v10, køb en pioneer mens man kan. eller vente på de nye pan 2010 som sikkert kommer til at opfylde de fleste krav.

har selv en pio og har set både en v10 og G10. så kan udmærket forstår man synes sort ikke virker så dyb. Men de fleste vil nok være tilfredse.
Af Wision
Må indrømme jeg også er ved at opdage de kvaliteter fjernsynet besider. Shadow detail er rigtig fint, tror bare der skal være mere lyst i rummet for at få opfattelsen af sort til at virke mørkere. Tror jeg vil prøve lidt lys bag tv'et som tænder sammen med TV'et.
Det ser ud til at pioneer Kuro plasma starter fra 50", og det er desværre for stort til mit lokale. Men bliver mere og mere glad for tv'et eftersom jeg får set mine film og opdager en masse detaljer jeg ikke har set før i mørket. ( F.eks detaljer på personer som jeg før troede var siluetter :P )
Af B0B0
Er det kun på PS3 man kan sætte RGB til limited ? Jeg har Xbox og vil self. også gerne optimere indstillingerne. Nogen gode råd ? O-O
Af S.G
hvad med:
Y Pb/Cb Pr/Cr Superhvid (HDMI)
Cross color reduktionsfilter

Hvad skal de være til?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
B0B0 skrev:Er det kun på PS3 man kan sætte RGB til limited ? Jeg har Xbox og vil self. også gerne optimere indstillingerne. Nogen gode råd ? O-O
Det burde være det samme.

Superhvid kan blot sættes til on. Det har ingen effekt med mindre Tv'et understøtter funktionen.