04 jan 2010, 15:01
Jeg er den heldige ejer af hhv. LG SL8000 og Panasonic G15 (lige nummeret større end G10 men ellers med samme panel). Skulle jeg vælge blandt de to, hvilket jeg har gjort (SL8000 hænger nu i soveværelset), så vil jeg helt klart pege på Pana'en, når billedkvaliteten sættes i fokus. Jeg har haft de to nævnte stående ved siden af hinanden i stuen under forskellige forhold for at sammenligne TV, DVD og Blu-ray billede, og her vinder Pana'en på alle områder. Det skal dog tilføjes, at LG'en står super godt, når der er meget sollys i stuen (NB! I disse tider hvor solen står lavt), hvor Pana'en godt kan halte et mulehår bag efter. Her er LG'en mere lysstærk. Modsat har Pana'en en betragtningsvinkel, hvor LG'en slet ikke kan være med. Men det er jo et typisk plasma kontra LCD fænomen.
Mht. billedkvaliteten - når Pana'en står knivskarpt (læs: efter kalibrering), så virker linjerne og farverne mere naturlige, end de gør på LG'en. Billedkvaliteten på LG'en virker i mine øjne med statisk og digitaliseret. Det er ligesom forskellen mellem de gamle LP plader (hvis du kender dette "medie" ) og da de første Cd skiver/afspillere så dagens lys, hvor Cd'en ind imellem kunne lyde kunstig, kold og uden dynamik. Det skal så siges, at Cd teknologien er blevet betydelig bedre med tiden, hvilket også kan siges om LCD teknologien ref. de nye LED skærme.
Men som nævnt tidligere så ville jeg i dit sted gå efter en G10.