21 jan 2010, 08:36
Hejsa.
Jeg talte med én fra JustBuyIt omkring SL8000 og SL8500. Jeg sagde, at jeg skulle have den i 47" og så anbefalede han klart, at man tager SL8500. Han havde selv haft 8000 i 47" og problemet med den er, at når plexiglasset bliver varmt, har det tendens til at bølge. Det skulle ikke være specielt synligt, når man ser TV, men når det er slukket, ser man det.
Han sagde derudover, at de to TV er fuldstændig ens - bortset fra glasfronten naturligivs, og at der IKKE er mere genskin i 8500 i forhold til 8000. Han var selv gået over til 8500 og mærkede ingen forskel.
Jeg går derfor nu og overvejer SL8500 MEGET, og tog derfor ud i Elgiganten på Fisketorvet, for at se deres SL9000, som jo også har glasfront. Der var voldsomt meget genskin, MEN det giver jo ikke et reelt billede, når man står i en forretning med 300 loftslamper på fuld skrue!
Derfor: er der nogle af jer, der ejer en 8500, som kan komme med en lidt grundigere beskrivelse af genskin eller ej i 8500? Hvor slemt er det egentligt i en almindelig stue? Både om aftenen og om dagen, hvor solen skinner? Og hvordan er det i forhold til placering af vinduer?
Jeg tror det vil hjælpe mange i deres overvejelser omkring 8500.