Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xkimo
Hmm både under expert 1 og expert 2, kan jeg ikke få adgang blacklevel - truemotion 200hz osv. Kun gamma. hvordan kan det være ? og hva er løsningen ?? :)

Har 47Sl8500
Af *BigD*
Jeg har osse lige fået 47sl8500 i dag og har ikke problemer med truemotion 200hz under isf expert 1.
Har fulgt kalibreringen fra testen af 42sl8000 og det ser umiddelbart fint ud, men mangler osse at kunne komme ind i black level justerings muligheden, har prøvet alt men uden held hvad gør man?

En anden ting, med dette sl8500 som jeg synes er irriterende er den manglene mulighed for at sorterer i de digitale programmer, det kan tilsyneladene ikke lade sig gøre, eller er det bare mig der er et kvaj? ;;)
Af SteffenH
BigD - Det er nok bare dig der er et kvaj :p hehe. Jeg har ingen problemer med at sortere de digitale kanaler på mit 42SL8500, jeg har e lokal antenneforening, men det skulle heller ikke være et problem med Yousee.

Hvad jeg har forstået af alt det her black level, så skulle det ikke være muligt at justere blacklevel på antennesignalet, men man kan fint med fx et HDMI signal fra PS3'en. :)
*BigD* skrev:Har fulgt kalibreringen fra testen af 42sl8000 og det ser umiddelbart fint ud, men mangler osse at kunne komme ind i black level justerings muligheden, har prøvet alt men uden held hvad gør man?
Pt. ser det ikke ud til det er muligt med antenne signal. Hvilket vel gør at indstillingerne fra testen er knap så brugbare. :(
*BigD* skrev:En anden ting, med dette sl8500 som jeg synes er irriterende er den manglene mulighed for at sorterer i de digitale programmer, det kan tilsyneladene ikke lade sig gøre, eller er det bare mig der er et kvaj? ;;)
Har du valgt land til at være Sverige eller Finland? Når du så skal søge og vælger kabel, så husk at fjerne flueben i automatisk nummerring boksen inden søgning.
Af tranborg
Er der andre der har problemer med skrattende højtalere på dette fjernsyn? Nu har jeg fået leveret to skærme af denne model, og begge har problemer med skrattende støj fra højtalerne både ved antenne, scart og HDMI tilslutning. Men ikke USB af en eller anden grund. Så hvis der er andre der oplever det samme må i gerne lige sige til? Vil gerne vide om jeg bare er utrolig uheldig, eller om det er en normal fejl ved dette fjernsyn.
Af Reonekot
Jeg har ikke oplevet nogen form for skrattenede lyd. Ser normalt fjernsyn ved lydstyrke mellem 6 og 10, så skruer ikke specielt meget op. Er egentlig meget godt tilfreds med lyden og havde frygtet meget værre.

Edit: Er på et 42SL8500 og ikke SL8000 btw.
Af tranborg
Det er også et 42SL8500 jeg har. Den skrattende lyd bliver ikke højere jo mere man skruer op for lyden, men er konstant uanset lydniveauet. Så det bliver nok til endnu en returnering :((
Reonekot skrev:
*BigD* skrev:Har fulgt kalibreringen fra testen af 42sl8000 og det ser umiddelbart fint ud, men mangler osse at kunne komme ind i black level justerings muligheden, har prøvet alt men uden held hvad gør man?
Pt. ser det ikke ud til det er muligt med antenne signal. Hvilket vel gør at indstillingerne fra testen er knap så brugbare. :(
*BigD* skrev:En anden ting, med dette sl8500 som jeg synes er irriterende er den manglene mulighed for at sorterer i de digitale programmer, det kan tilsyneladene ikke lade sig gøre, eller er det bare mig der er et kvaj? ;;)
Har du valgt land til at være Sverige eller Finland? Når du så skal søge og vælger kabel, så husk at fjerne flueben i automatisk nummerring boksen inden søgning.

Så er det endeligt officielt, jeg er et kvaj... Det hjalp en hel del at slå den funktion fra der hed automatisk programsorteringog jeg havde dog valgt sverige under land da det lå tættere end finland, lol...

Dertil skal jeg lige indskyde at jeg har digital kabeltv fra stofa, hvor jeg bor og signalet er ok, synes der er lidt foskel på det digitale signal/billed.
Tak for hjælpen drenge O_O
Hej Flatpanels (og andre læsere)

Jeg skriver for at høre om forskellene på 42SL8000 og 42SL8500.
Jeg har læst forummet, men har kun fået det ud af det, at designet er lidt anderledes mht. plastic/glas brug.
Jeg har fundet et sted på nettet hvor man kan købe begge og 42SL8500-modellen er nogle hundrede kroner billigere, men ville det være dumt at købe den i stedet for 42SL8000, selvom man kan spare lidt penge der.
Håber på svar
MVH
Nicky Søgaard
Af SteffenH
nickaaay - SL8500'eren er luksusmodellen, men da jeg tror den har været mere efterspurgt, er prisen måske også faldet lidt mere på den. Der er ikke noget forgjort i at købe den. tvært imod vil jeg mene når den er billigere at det er endnu bedre :)
nickaaay skrev:Jeg skriver for at høre om forskellene på 42SL8000 og 42SL8500.
Jeg har læst forummet, men har kun fået det ud af det, at designet er lidt anderledes mht. plastic/glas brug.
Jeg har fundet et sted på nettet hvor man kan købe begge og 42SL8500-modellen er nogle hundrede kroner billigere, men ville det være dumt at købe den i stedet for 42SL8000, selvom man kan spare lidt penge der.
Som jeg har skrevet par gange efterhånden, så synes jeg genskin er meget tydeligt på 42SL8500. (Pga. af glas front) Desværre er der ikke nogen herinde der har set både SL8000 og SL8500, så hvor stor forskellen er mht. genskin, er svært at sige. Personligt ville jeg gerne betale mere for SL8000 for at nedsætte genskin, men det lyder til at jeg er den eneste herinde der ser det som et stort problem. :)
Af Piti
Hejsa.

Jeg talte med én fra JustBuyIt omkring SL8000 og SL8500. Jeg sagde, at jeg skulle have den i 47" og så anbefalede han klart, at man tager SL8500. Han havde selv haft 8000 i 47" og problemet med den er, at når plexiglasset bliver varmt, har det tendens til at bølge. Det skulle ikke være specielt synligt, når man ser TV, men når det er slukket, ser man det.

Han sagde derudover, at de to TV er fuldstændig ens - bortset fra glasfronten naturligivs, og at der IKKE er mere genskin i 8500 i forhold til 8000. Han var selv gået over til 8500 og mærkede ingen forskel.

Jeg går derfor nu og overvejer SL8500 MEGET, og tog derfor ud i Elgiganten på Fisketorvet, for at se deres SL9000, som jo også har glasfront. Der var voldsomt meget genskin, MEN det giver jo ikke et reelt billede, når man står i en forretning med 300 loftslamper på fuld skrue!

Derfor: er der nogle af jer, der ejer en 8500, som kan komme med en lidt grundigere beskrivelse af genskin eller ej i 8500? Hvor slemt er det egentligt i en almindelig stue? Både om aftenen og om dagen, hvor solen skinner? Og hvordan er det i forhold til placering af vinduer?

Jeg tror det vil hjælpe mange i deres overvejelser omkring 8500.
Af Beckman
Jeg har købt en sl8500 for ca 1 måned siden, og det står i min stue, hvor der er nogle meget store vinduer. Og ja - om dagen kan man da se sig selv i fjernsynet - men det er ikke noget der generer mig voldsomt. Ville dog ikke sætte en mørk gyserfilm på i dagslys, men til almindelig tvkigning er det ok.
I mine øjne er det en pris man må betale for et langt pænere design end de frygtelige plexiglas fronte.
Om aftenen oplever jeg ingen genskin medmindre du har lys tændt i baggrunden.
Af nickaaay
Tusind tak for hjælpen.
Jeg tror det bliver en 8500 :)
Tror godt jeg kan overleve med genskinnet.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15