01 jan 2010, 20:57

En ting er, at mange af Elgigantens sælgere ikke aner en disse om hvad de har mellem deres hænder, en anden ting er at de er præget af deres bonus ordninger
Og mange kan ikke skelne mellem en perfektionist kunde, som vil have det helt rigtig, og så en kunde som blot skal have et ok TV.
SLL
orm08 skrev:Jeg var i El-Giganten i andet ærinde den 30/12, og stod og osede lidt over de flade, og så hang der et Sony 40W5500 til 5.799,-. Jeg spurgte om det var lager vare, og det bekræftede sælgeren. Så tog jeg en hurtig management beslutning, og sagde at sådan et vil jeg gerne have.Haha... og så i næste uge får de Philips bonus for at sælge et andet TV
Det burde jo være nemt, men som tidligere beskrevet, så er det jo kun Philips der duer, så jeg skulle se en sammenligning med et Phillips, og så startede El-Mutant klovnenellers sin salgs tale, problemet var bare, at han for det første ikke kunne vise sammenligningen med 40W5500 og det Philips 32" TV (32PFL7674H) han ville sælge mig til 7.999,-, men sammenlignede med en billigere Sony 40" model, for det andet, sagde han at det var kendt at Sony TV generelt var dårlige til at vise hurtige bevægelser, og adspurgt kunne man hverken sortere de digitale kanaler eller bruge DLNA funktionen til noget som helst på 40W5500.
Til sidst måtte jeg skære igennem, og sige at jeg var komplet ligeglad med det Philips TV, jeg ville bare gerne købe det 40W5500 som de havde på lager. Nu blev han lidt små fornærmet, og sagde at det var helt vanvittigt at jeg ikke ville have et Philips 32PFL7674H som han kunne sælge mig for 7.595,-. Jeg sagde nu igen at jeg bare ville have det 40W5500 til 5.799, men så sagde han at det stod helt bagerst på lageret, og det kunne tage op til en time at få det ud - Jeg sagde at jeg gerne ventede en time, og så gik han til computeren tastede min ordre ind og sendte mig til kassen, med beskeden at det jo var mit eget valg, men jeg ikke skulle komme tilbage og klage når jeg havde fortrudt valget. Jeg fik betalt ved kassen og gik til vareudleveringen, hvor det tog 5 min, så lå min nye fladskærm i bilen.
Hjemme, blev mit gamle Samsung M61 pillet ned og sat ind til datteren, og det nye Sony 40W5500 sat op Det er en fornøjelse at få et produkt i hænderne som er så gennemtænkt, Sony kan bare det der - Det kan en del andre producenter lære noget af.
Jeg er kun blevet positivt overrasket, næsten alt fungerer bedre end jeg havde håbet på.
- Billedet er suverænt (selvom det ikke er Pana).
- Fjernbetjeningen er simpel, men logisk og kræver meget få tryk.
- Kanalsøgning og kanal sortering er nem og hurtig (You-See fuldpakke).
- Menu struktur er logisk og nem at finde rundt i.
- DLNA fungerer perfekt. Jeg bruger det kun til billeder, og nu kan jeg fjerne min Mediecenter PC fra stuen og vise billederne direkte fra PC'en i kontoret.
- Bravia Sync fungerer perfekt sammen mit andet nye tilkøb (Sony BlueRay BDPS360 med 20 blueray film).
Alt i alt, et rigtigt godt køb til prisen, synes jeg selv.
En ting er, at mange af Elgigantens sælgere ikke aner en disse om hvad de har mellem deres hænder, en anden ting er at de er præget af deres bonus ordninger
Og mange kan ikke skelne mellem en perfektionist kunde, som vil have det helt rigtig, og så en kunde som blot skal have et ok TV.
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755