Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stampe^lol?
Hej,

jeg har lige købt mit første fladskærms tv - et Sony KDL-32W5500.
Indtil videre er jeg godt tilfreds - kom fra en 28" et eller andet gammeldags tv (i farver :D ).
Dog er der nogle småting som jeg mener bør kunne rettes op på.

TTV:
Når der skiftes til denne forsvinder lyden i meget kort tid.
Jeg antager dette som en fejl/bug - ved ikke med jer andre, men det er da irreterende.

EPG:
Hvis denne skiftes direkte fra TV tilstand forsvinder lyd og billed. Hvis man så skifter tilbage til tv og hurtigt trykker på GUIDE knappen, bliver EPG vist med både lyd og billed i baggrunden.
Dette antager jeg som en fejl/bug - det vil jo være lidt rart at man stadig kunne høre udsendelsen mens der kigges i EPG.
Desuden ville det også være rart hvis man rent faktisk kunne lave fritekst søgning i EPG.

UR:
Jeg fik på et tidspunkt sat et mini digital ur nede i højre hjørne mens jeg så tv. Det er ikke det kæmpe store ur under AppliCast.
Er der nogen der kan forklarer hvordan jeg gjorde det?

Så vidt jeg kan se er den medfølgende firmware den nyeste (v 1.600EA).

Er der andre der har oplevet samme problemer og evt. har en løsning på det/dem?

Et lille tip til de yousee kunder, som er lige så uviden som jeg var.
Sorter kanalerne i en meget mere fornuftig rækkefølge:
Digital opsætning -> Digital programindstilling -> Aut. programindstilling -> Kabel:
Hurtig scanning
Netværks-ID: (Se netværks id på yousee https://web.yousee.dk/kanaloversigt/addressSearch).

På forhånd tak.

Mvh.
Stampe
Af Stampe^lol?
Har lige "leget" lidt.

Man kan få vist EPG uden at billed/lyd forsvinder helt ved at trykke 3 gange hurtigt på RETURN og dernæst GUIDE.
Tryk RETURN for at vende tilbage til TV.
Brugeravatar
Af Infinity
TTV:
Ja lyden forsvinder også på mit.
Tip: Retur fra TTV hurtigt ved tryk på Digital.

EPG:
Lyd bliver uændret, billede kan skimtes svagt i baggrunden på mit ved et tryk.

Jeg har firmware 1.202EA
Af Stampe^lol?
Interessant og tak for tippet.

Nu har jeg skrevet til Sony support, så må vi se hvad de vil gøre ved problemet.
Brugeravatar
Af Infinity
Det glæder jeg mig til at høre. Det har længe irreteret mig at lyden falder ud ved skift til TTV.
Af Saroz
EPG:
Har samme problem efter jeg fik firmware 1.600EA, det er rigtig irriterende. Har skrevet til Sony, men ingen svar fået. Håber det bliver rettet snart :(

TTV:
Samme her, har altid været sådan.

UR:
Dette er kun på Analog signal det er muligt. På digitalt signal kan du ikke få det lille ur frem.
Brugeravatar
Af Infinity
Mit tv har en sjov idé om at det vil slukke ind i mellem.
Troede faktisk at jeg havde slået det fra under Øko, men ikke i går hvor TV'et fandt på nye drillerier.
Normalt regulerer jeg lydstyrken når jeg får besked på at tv'et automatisk slukke med mindre jeg udfører en handling. I går valgt jeg så at skifte kanal, en kanal frem og en kanal tilbage, det skulle vel være godt nok? Men så slukkede fjernsynet :s

Hvilken adresse skriver I til hos Sony? Jeg må vel være berettiget til en nyere firmware, så der ikke bliver slukket i utide.
Og jo flere der klager over det andet, jo bedre.
Af hejhep
Nogen der ved hvor man kan købe en SONY fjernbetjening til W5500 modellerne der har SWAP funktion - Altså at man kan skifte mellem 2 kanaler???

Kan man bruge RM-ED019 eller virker den kun til de dyreste modeller??

Nogen der kan hjælpe, jeg SAVNER nemlig MEGET den knap!

Den fjernbetjening jeg har er en RM-ED016!
Min remote er også en RM-ED016, så det er nok ikke den du skal gå ud og købe, men gå i et SonyCenter de kan skaffe det meste, ofte er det bare urimeligt dyrt.
Af Stampe^lol?
Jeg har så modtaget svar fra Sony.

1. besvarelse:
Dette er vi klar over og det er ikke en fejl i softwaren.

Iflg. Nordig standard som vi laver vores fjernsyn efter, er det sådan som det skal fungere. Og derfor vil de fjernsyn som har software 1.600EA ha denne funktion.

Mit svar:
Det er jeg meget ked af at høre. Især mht. GUIDE visning med lyd/billede i baggrunden.

Er der mulighed for at hente en tidligere firmware og nedgradere TV’et for at løse det?

Så svarer Sony:
Hvis I ønsker at nedgradere softwaren så er dette noget I må høre hvis et service værksted kan hjælpe jer med.

I finder kontakt oplysninger til dem via vores hjemmeside:
http://www.sony.dk/article/id/116280167 ... Source=wep

Her finder du link til firmwaren, dog skal du lægge mærke til at sony anbefaler et service værksted, for at nedgradere firmwaren:
http://support.sony-europe.com/tv/lcd/l ... DL-32W5500

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det, men det lyder absolut ikke til at de ønsker at ændre det.