Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
Er faktisk meget enig med Beobrian.

ligesom jeg ikke vil købe et 1. generations OLED skærm, skal jeg heller ikke have noget 3D i 2010.
3D hører til i biografen eller projektor. I hvertfald ikke på et lille 50 tommer som mit eget.
Af cybamerc
Jeg tror nu nok, at man kan få glæde af 3d på en mindre skærm, hvis man spiller videospil. Men der sidder man ofte også lige for skærmen og tættere end ved alm. tv-kigning.
Af Qato
cybamerc skrev:Jeg tror nu nok, at man kan få glæde af 3d på en mindre skærm, hvis man spiller videospil. Men der sidder man ofte også lige for skærmen og tættere end ved alm. tv-kigning.
Mit gæt vil være at der ikke bive tale om "mindre" skærme til 3D.
Et godt bud vil være 50" og op, eftersom skærmen skal have en vis størrelse for at få optimal effekt. Men CES om en uges tid giver os mange flere svar.
Af cybamerc
Qato skrev: Mit gæt vil være at der ikke bive tale om "mindre" skærme til 3D.
Et godt bud vil være 50" og op, eftersom skærmen skal have en vis størrelse for at få optimal effekt.
Nvidias 3D Vision har fået gode anmeldelser, og det er trods alt de færreste PC-brugere, der har skærme på 50". Spil er noget helt andet end film, og jeg forventer da også, at det primært vil være spil, der kan drage nytte af 3d-teknologien.
Af Kratz
xcardman skrev:Er faktisk meget enig med Beobrian.

ligesom jeg ikke vil købe et 1. generations OLED skærm, skal jeg heller ikke have noget 3D i 2010.
3D hører til i biografen eller projektor. I hvertfald ikke på et lille 50 tommer som mit eget.
Jamen det er jeg sådan set også. Jeg har en gang givet mig i kast med et førstegenerations produkt, det gør jeg ikke igen!
Jeg skal ikke nyde noget af OLED eller 3D TV for den sags skyld lige foreløbig.

Eneste grund til jeg kommenterede var, at formuleringen var noget uklar. Det lød som om man på længere sigt ville se udvikling af plasma skærme. Dette mener jeg ikke er rigtigt (og tror egentlig heller ikke det var sådan det skulle forstås). På sigt bliver det OLED, men ja, ikke nødvendigvis de første par generationer.