Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af blackbox100
har just været i sverige idag, og hente mit Philips 47PFL9664, så nu er der dømt legeplads hele aftenen/natten, godt man er selvstændig, så man har tid (SMIL)

mvh Carsten
Af calletv
Tillykke med dit nye TV. Jeg har samme TV i 42" øverst på listen over potentielt nyt TV, så håber du gider skrive din mening om det når du har lært det lidt at kende.

FED FLADSKÆRM!!!
Af calletv
Hej Carsten,

Kan du lokkes til at komme med din mening om din nye 9664?

Hvor købte du i sverige og hvad gav du?

Mange tak :-)
Af blackbox100
hej calle

har købt det hos netonnet.se til knapt 22000 svenske, men omregnet til danske kroner cirka 15.300 incl moms, (og jeg kan trække momsen fra, så det blev endnu billigere)

indtil videre er jeg super tilfreds, kom fra et samsung LE40M87 , og der er himmelvid forskel, nu ved jeg godt at folk vil vil skrige op over at det ikke er et naturligt billede med videre, men for en ganske almindelig familie som os, så er det et overvældende flot billede.

fed feature når man skal indstille billedet, at du bare vælger hvilke billeder du kan lide ud af 5 eksempler, og så justerer den selv alt ind.

er rigtig glad for at den både tuner digitale og analoge sammen, så de kan være på samme liste samtidig, og at man kan nummerere og flytte dem som man vil, f.eks

1 dr1 digital
2 dr2 digital
3 tv2 digital
4 tv2 zulu analog
5 tv2 charlie analog
6 tv3 digital

og så videre, det har jeg virkelig savnet

med hensyn til lyden er den god, dog bruger jeg den ikke, da jeg har min yamaha ysp-3000 soundbar hængende nedenunder.

har firmware opdateret det som det første, og har kun fundet en enkelt lille bug, og det er når jeg har set noget på mit mediecenter, og skifter tilbage til tv, så skriver den ikke kanal navnene mere, førend man har haft det slukket og tændt, i praksis ingen betydning, men må dog gerne blive rettet.

Og efter at DR HD har lavet noget om ved lyden, så har jeg ikke lyd på denne kanal, førend jeg vælger lydspor 2, har ikke fundet ud af om jeg kan indstille dette som standard specifikt på denne kanal, men det er småting.

ambilight er for fedt, det er vores første fjernsyn med ambiligt, og fjensynet er monteret helt tæt på væggen, (så tæt at jeg måtte skære ud i væggen bagved for at få plads til stikkene, heldigt at jeg har et hulrum bagved på 20 cm i dybde)

billedet er for lækkert, og ingen problemer med hakkeri ved hurtige scener.

NET TV, er ok, dog virker det ikke så hurtigt, men det bliver nok fikset i en software opdatering, men p.t. bruger vi alligevel mediecentret til dette.

afspil video og musik fra en server, virker til gengæld helt fint, fandt uden problemer min WHS og kan spille alle mine videofilm og musiknumre og vise alle billederne uden problemer.

så alt i alt, er vi super tilfredse.

håber du kan bruge dette til noget..

mvh Carsten
Af cami
Hej Carsten, lyder til at du er glad for din 47PFL9664.

Jeg er en af dem (de mange?) der venter på at Philips får fingeren ud så mit tv magen til også kan leveres, indtil videre siger Expert midt/slut januar - men når der kommer glade posts som din, så kan jeg jo bare vente endnu mindre! ;)

Håber du vil skrive lidt mere om dine oplevelser med tv'et når du har haft det lidt længere tid, kan jo være man kan lære noget! :)
Af blackbox100
hej allan

skal nok poste yderligere, hvis jeg finder på mere

god jul og et godt nytår.

mvh Carsten
Af calletv
HEj Carsten,

Tak for din fine "mini-anmeldelse", jeg tror det bliver sådan et, også i 47". Så er der kun problemet med leveringsvanskelighederne....

Tusind tak :-)
Af blackbox100
det var så lidt god jul til jer alle
Af DennisTHolm
Bestilte mit for 1½ md. siden. Har ventet og ventet og i mellemtiden var jeg i kontakt med philips. De fortalte at 47" modellen nok først bliver leveret til forhandlerne d.20 januar tidligst. Søgte i Tyskland, ALT udsolgt medmindre jeg får det sendt fra syd-tyskland. MEN fandt i det i DK hos danskitlager.dk. Ringede og de havde stadig 2 på lager. Så bestilte det med det samme, havde det dagen efter og er ved at flyve ud af bukserne over det TV ... Kan se de stadig har "få på lager" dvs. muligvis kun 1 tilbage så man KAN finde det i DK . Men de er de eneste der har det liggende. TROR mig, har været HELE DK og halvdelen af Tyskland rundt...

GOd Jul
Af blackbox100
hej dennis

tillykke med det, det er et suverænt fjernsyn ikke

har du tjekket om der står DNK bag på det under MPEG4 skiltet, så det er godkendt til danmark?

god jul og god weekend
Af DennisTHolm
Jeps. Det er hermed gjort og det stemmer :) ..

TV'et er kanon. Og med ambi-light slået til i et mørkt rum er der ingen tvivl om, at jeg i fremtiden ligeledes vil gå efter et fjernsyn med ambilight (Philips). Og efter lidt kalibrering af billedet er jeg ovenud tilfreds. Og må da sige at deres højtalere er noget bedre end dem i så mange andre fladskærme.

Nu må julen og nytår godt gå over, så jeg kan få tid til at sidde foran dyret :) ...

Godt nytår