Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steemann
Hej.

Ville lige høre om der er nogen herinde der har investeret i HT-WS1 soundbaren fra samsung der kunne fortælle om den er noget værd?
Går selv og overvejer og kaste nogle penge efter den men kunne godt lige tænke mig at høre om den overhovedet er noget værd.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej Steeman

Fandt du nogen sinde ud af noget mht. Denne soundbar ? Jeg overvejer nemli selv at anskaffe mig sådan en til mit nyindkøbte Samsung PS50B855, da lyden i dette TV desværre slet ikke lever op til dette ellers total fede TV.
Af jbplum
Jeg har lige bestilt B850, og har tænkt mig at investere i HT-WS1, såfremt jeg får et tv, som ikke har støjproblemer.

Jeg har hørt soundbaren i hifiklubben, og blev meget positivt overrasket over lyden. Derudover er subwooferen trådløs, så man kan placere den hvor man vil uden hensyntagen til kabelføring.

Lyden er selvfølgelig ikke så god som i et surround setup, men pris og design taget i betragtning lyder det rigtig godt, synes jeg.

jbplum
Af Czuba
jbplum skrev:Jeg har lige bestilt B850, og har tænkt mig at investere i HT-WS1, såfremt jeg får et tv, som ikke har støjproblemer.

Jeg har hørt soundbaren i hifiklubben, og blev meget positivt overrasket over lyden. Derudover er subwooferen trådløs, så man kan placere den hvor man vil uden hensyntagen til kabelføring.

Lyden er selvfølgelig ikke så god som i et surround setup, men pris og design taget i betragtning lyder det rigtig godt, synes jeg.

jbplum
Hej jbplum:) Er lige på nippet til at bestille samme skærm;) Hvor har du bestilt fra og hvor meget måtte du af med?
Og hvorfor 850, i stedet for 855?
Af jbplum
Czuba skrev:
jbplum skrev:Jeg har lige bestilt B850, og har tænkt mig at investere i HT-WS1, såfremt jeg får et tv, som ikke har støjproblemer.

jbplum
Hej jbplum:) Er lige på nippet til at bestille samme skærm;) Hvor har du bestilt fra og hvor meget måtte du af med?
Og hvorfor 850, i stedet for 855?
Jeg har bestilt fra Cinemagic.dk som var blandt de aller billigste på pricerunner.dk, og som har et godt ry herinde. Desuden havde de fjernsynet på lager, så de sender det af sted i morgen.

Jeg bestilte 850'eren pga. den lavere pris. Selvom jeg bestilte en 4-årig serviceforsikring med oveni (svarende til Prestige Service fra Samsung, som dog kun er 2 år), blev det billigere, end hvad 855'eren koster. Derudover tror jeg faktisk ikke, der har været de samme støjproblemer med 850'eren, som der har været ved 855'eren.

jbplum
Af Kaiman
Prisen taget i betragtning, så er det en rigtig god investering.

Jeg har haft den hjemme og prøve den af. Jeg har i forvejen et anlæg fra samsung, der kan lave samme effekt med lyden, virtuelt surround.

Kiggede på den i ekspert, hvor den var koblet til et samsung tv. Problemet er at de bruger det optiske stik fra tv, og så videre ned i soundbaren, dette levere bare ikke DTS lyd, eller det gør i hvert fald ikke på mit tv, vær lige opmærksom på dette hvis i er ude at lytte til den. Der er en indikator, så man kan se hvilket signal den modtager.

Nogle vil måske synes lyden ikke kan skrues nok op, men her i stuen(25m2 skyder jeg den til) var det rigeligt. Min underbo var lige forbi en aften, fordi det var for højt.

Står den på "cinema" og "dts", så er der ikke noget at klage over, det brager derud af, og det er helt sikkert noget af en forbedring i forhold til de nuværende tv højtalere man har.

Subben virker som den skal, den er trådløs, og tilslutter sig selv når anlægget starter. Men, der sidder altså en blæser i som kan høres, hvis du står tæt på. Her stod den ved siden af sofaen, og i stille episoder i filmen, kunne man høre en susen.

Den er ret skrabet med tilslutnings muligheder, optisk og så en analog, RCA vil jeg tro. Vi skriver snart 2010, så jeg synes det er lidt for tyndt.

Positivt:
Lyden
Design
Vægbeslag inkluderet

Negativt:
Blæser støj
Begrænsede tilslutnings muligheder
Lyd niveau (det her er altså en vurdering den enkelte må lave)

Jeg leverede den tilbage, og bruger mit gamle anlæg, samsung HT-A100, som spiller ganske godt til mit brug. Jeg følte ikke det var en voldsomt forbedring jeg fik.
Brugeravatar
Af CrazyA
Ok, det lyder rimeligt. Tror jeg prøver en af, det kan jo ikke blive være end de indbyggede. Og da jeg desværre ikke har mulighed for surround, hverken indretnings mægsigt eller kone mægsigt. Så må jeg jo nøjes med en sounbar :(
Af Kaiman
Hvis dit alternativ er de indbyggede højtalere, så bliver du kun positivt overrasket.

Den fungere godt sammen med dit samsung tv, starter op sammen med tvet, og én fjernbetjening er nok. Den medfølgende kan også betjene dit samsung tv, og omvendt.
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej Kaiman

Mit eneste alternativ er desværre de indbyggede (Siger konen) !:(
Af Steemann
CrazyA: Nej Jeg fik sgu aldrig taget mig sammen til det. Der var lige pludselig en computer der skulle købe istedet. Men går da stadig med tankem om at købe soundbaren da jeg er ved at få spat af lyden i de flade samsung tv.