15 dec 2009, 20:12
Prisen taget i betragtning, så er det en rigtig god investering.
Jeg har haft den hjemme og prøve den af. Jeg har i forvejen et anlæg fra samsung, der kan lave samme effekt med lyden, virtuelt surround.
Kiggede på den i ekspert, hvor den var koblet til et samsung tv. Problemet er at de bruger det optiske stik fra tv, og så videre ned i soundbaren, dette levere bare ikke DTS lyd, eller det gør i hvert fald ikke på mit tv, vær lige opmærksom på dette hvis i er ude at lytte til den. Der er en indikator, så man kan se hvilket signal den modtager.
Nogle vil måske synes lyden ikke kan skrues nok op, men her i stuen(25m2 skyder jeg den til) var det rigeligt. Min underbo var lige forbi en aften, fordi det var for højt.
Står den på "cinema" og "dts", så er der ikke noget at klage over, det brager derud af, og det er helt sikkert noget af en forbedring i forhold til de nuværende tv højtalere man har.
Subben virker som den skal, den er trådløs, og tilslutter sig selv når anlægget starter. Men, der sidder altså en blæser i som kan høres, hvis du står tæt på. Her stod den ved siden af sofaen, og i stille episoder i filmen, kunne man høre en susen.
Den er ret skrabet med tilslutnings muligheder, optisk og så en analog, RCA vil jeg tro. Vi skriver snart 2010, så jeg synes det er lidt for tyndt.
Positivt:
Lyden
Design
Vægbeslag inkluderet
Negativt:
Blæser støj
Begrænsede tilslutnings muligheder
Lyd niveau (det her er altså en vurdering den enkelte må lave)
Jeg leverede den tilbage, og bruger mit gamle anlæg, samsung HT-A100, som spiller ganske godt til mit brug. Jeg følte ikke det var en voldsomt forbedring jeg fik.