Hej Ramuchamp,
Hvor var det da befriende at vide, at der faktisk var nogle, der læste mine tankespekulationer
Jeg var som sagt fuldstændig på bar bund mht. til de nye fladskærme, jeg kendte/vidste kun at:
1. 8500 kroner var mit budget
2. jeg gerne ville drille mine venner med at eje en 50"
3. den skulle være den absolut bedste til prisen! MUST!
4. designet var OK-vigtigt, men ikke et decideret must - mere en bonus
5. at plasma var godt når vi taler store skærme
6. at folk talte varmt om Panasonic
(7. den skulle kunne betales med kreditkort (af hensyn til min forbrugersikkerhed))
Udfra disse kriterier fandt jeg de to modeller, og så kan det nok være jeg blev forvirret - for hvilken var bedst? Jeg har også læst om plasmaskærme i 50+ timer ligesom dig
Jeg tror at LG'eren er det bedste fjernsyn af de to - flatpanels anmeldelse af fjernsynet ligger i den mere kritiske ende i forhold til de andre ekspertanmeldelser, jeg har læst - men det er fint at få flere vinkler på! Jeg har også læst om brugere, der hårdnakket påstår, at der intet er galt med sort-detaljen i LG'eren, hvis man indstiller den korrekt - og da netop dette fjernsyn har et af markedets mest avancerede kalibreringsværktøjer indbygget - så tager jeg det for lidt mere end lutter varmt luft. Men om jeg selv kan finde ud af det - det vil tiden vise

Ellers findes der jo et hav af indstillinger på nettet, man kan prøve af.
Jeg valgte efter en uheldig oplevelse med Dustin Home (som også parallel-importerer), Pixmania, da de var den billigste leverandør af TV'et - jeg ved godt, at det bliver noget bøvl, hvis den går i stykker, men skulle jeg vælge en dansk leverandør, så havde jeg slet ikke haft råd til fjernsynet, så det er en prioriteringssag!
Jeg har lige haft ringet til Pixmania for at sikre mig, at der også er DVB-C tuner indbygget (som det fremgår af LG-nordics site) - men dette kunne de ikke svare mig på, kun at der var DVB-T (som det fremgår af Pixmania's site) - så jeg gravede dybere ind og spurgte ind til, hvor fjernsynet var importeret fra, hvorefter de "forsikrede" mig om, at der var tale om en model fra LG Danmark altså en dansk model, der var sendt til Paris og nu røg retur. Så jeg regner med, at der ikke bliver problemer på den front - ellers hører de fra mig
I alt blev det 7948 inkl. fragt